Hauska synnytyspino!

• Viestiketjun aloittaja "Piina"
  • Ensimmäinen viesti
"Piina"
Kylläpäs otsikon keksin :D Joka tapauksessa, täällä oli kerran hulvaton ketju aiheesta mitä hassua olet sanonut synnytyksessä... Josko pinottaisiin kaikkia muitakin hauskoja sattumuksia synnytyksestä... Jotain mukavaa välillä kun synnytysjutut ovat usein niin synkkiä :D

Aloitan... Ilokaasu ei sopinut minulle ollenkaan, ja vetelinkin sitä liikaa. Olin ihan muissa maailmoissa ja sekava. En muista paljon mitään, mutta muilla oli naurussa ja välillä itkussakin pitelemistä kun minä aloin naureskella. Nauru paheni sitä mukaa mitä enemmän sattui.
Mieheni mukaan touhu oli suurinpiirtein tätä:

"Aiaiaiai hihihihihi. Aaaaiaiaiai hehhehhehheee. Ai p*rkele haaahhahhahhahhaaaa"
Nuo voivotukset vielä tulivat hyvin valittavalla äänellä, ja heti perään älytön nauru :D

Totesin myös tahtovani ryypyn heti kun homma on ohi, ja uhkasin lähteä kesken kaiken tupakalle, vaikka en edes polta ja harvemmin juonkaan. Kummaa ainetta tuo ilokaasu...

Kun homma oli ohi, meinasin väkisin nukahtaa, ja kätilö yritti saada minua palaamaan tähän maailmaan ja herätellä. Murisin jotain epämääräistä ja huitaisin kätilöä suoraan nenään :whistle: Vahingossa tosin. Olen normaalioloissakin hyvin kiukkuinen jos minut herätetään kesken unien :D

Ensimmäisessä synnytyksessä pidin ilokaasumaskia niin tiukalla otteella kädessäni, että kätilö joutui irrottamaan otteeni siitä sormi kerrallaan :ashamed:

Toisessa synnytyksessa hengittelin muka ilokaasua, mutta maski oli milloin otsalla ja milloin poskella :LOL:

"vieras"
No jaa. Pari helppoa synnystystä oli, mutta yksi oli sellainen, jossa kiroilin saatanaa ja perkelettä täydellä teholla ja rukoilinkin välillä.

Kätiöt sanoivat, että eivät koskaan ole olleet mukana näin äänekkäässä synnytyksessä. Ottaako se sitten kiitoksena vai muuna... =)

"mä"
Huoneessa oli telkkari, en edes ponnistus vaiheessa halunnu lopettaa sarjojen katsomista, kunnes ilkee kätilö sammutti lopulta telkan.... piti kuulemma keskittyä ponnistamaan :D

"kaikenlaista"
Ekassa synnytyksessä vetelin ilokaasua ihan antaumuksella minäkin, ja siinä vaiheessa kun kätilö ilmoitti että 10cm auki, voit alkaa pikkuhiljaa kokeilla ponnistaa, takerruin maskiin kaksin käsin ja ilmoitin että en vielä halua. Ottivat sitten pois sen minulta puoliväkisin :D

Ainoat mitä voisin omista synnytyksistäni sanoa niin ainut huvittava juttu oli se kun kätilöt mua kärrätessä kiireellä synnytyssaliin kieltää mua ponnistamasta ja toinen heistä repii mun omia vaatteita multa pois samalla että sais sairaalavaatteet päälle.No kun päästiin just hissistä ulos ja oltiin synnytyssalin ovella mulle oltiin saatu joten kuten se paita päälle ja siinä samassa vauvakin jo syntyi niin vauhdilla että lattialle melkein kopsahti sängyltä :D

En tiedä onko tää mikään hauska mutta kuitenkin kerron..kolmas kun synty niin kysyin ekana tuliko se jo johon kätilö vaan vastaa että joo :D

IhaNainen
Mä kyselin hädissäni heti kun poika oli ulos päässyt että miksi se itkee, tehkää nyt jotain kun sillä on paha mieli, ehkä sillä on nälkä. :D Ilmeisesti oon vaikka mitä muutakin pälättänyt ohi suuni, en onneksi vaan muista.

"mä"
No, kun synnytys sitten rupeskin hidastumaan, laitettiin oksitoonitippa; aika minimille. Kätilö sano että tulee kohta lisäämään vauhtia. Puolen tunnin päästä mies sano että hän ei enää jaksa oottaa, ja rupes räplään sitä tippaa (leikillään). Minä ihan paniikissa, en päässy ylös sägystä siis....

Ramble
Ajattelin, että snnyttäessä pitää karjua ja voihkia, kuten elokuvissa tehdään ja niinpä itsekin karjahtelin, kun ponnistuksen aika koitti. Kätilö sanoi, ettei tarvitse huutaa ja niinpä olin nolona aika hiljaa loppu synnytyksen ja tosiaan... se karjuminen on aika turhaa ja hyödytöntä. Varsinkin, kun kaikkein eniten sattui ne hemmetin supistukset -ei synnytys,

isi ylpeenä vieressä
lapsen isukki häpesi kun poikamme nähtyäni tokaisin sukuni tapaan huumorilla "sopiva koiranruokamainokseen" ja jatkoin vielä "isin ja äidin rakas pieni äpärä".. kätilö oli kuulemma hyvin huvittuneen oloinen

Tönt
kolmosen synnytyksessä vedin liikaa ilokaasua ja aloin kuulla outoja ääniä. siis semmosia ku tinnitus kertaa tuhat. niin selitin sitten miehelle ja kätilölle että "hei, kuuletteko tota..iha ku nintendo tilttaisi". eipä kuulema kuullut kukaan muu ku minä. :)

minä sanoin kuopuksen ponnistusvaiheessa etten voi jatkaa :D (synnytys meni siis ilman kipulääkkeitä, ehdin varmaan kahdesti ottamaan ilokaasua)
siihen sitten kätilö että mitenniin et voi?

Mä ihan hädissäni että mulla on ihan karmea vessahätä (ja siis toinen lapsi jo kuitenkin!) ja siihen se täti sitten että se on se ponnistamisen tarve..... :D Että anna mennä ja sillä ponnistuksella likka syntyikin :D Ja hädäntunnekin hävisi :D

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="kaikenlaista";23391103]Ekassa synnytyksessä vetelin ilokaasua ihan antaumuksella minäkin, ja siinä vaiheessa kun kätilö ilmoitti että 10cm auki, voit alkaa pikkuhiljaa kokeilla ponnistaa, takerruin maskiin kaksin käsin ja ilmoitin että en vielä halua. Ottivat sitten pois sen minulta puoliväkisin :D[/QUOTE]

:D Mainio, nään tilanteen "sieluni silmin"

Esikoista kun olin synnyttämässä n. 12v sitten, 22h uurastukse jälkeen hyvin väsyneenä ja nukkumattomana ilmoitin kesken synnytyksen/ponnistuksen kätilölle että nyt mulle riitti, mä aijon levätä, kätilö tuumasi että alkaa se lepäily oleen myöhäistä kun vauvan pää jo melkein ulkona :D

"vieras"
Minä sanoin että "voi kun lähtis taju" kun oli niin kivuliaat supistukset. Kätilö siihen että no toivottavasti ei kuitenkaan :LOL: Sitten siinä avautumisvaiheessa kätilö tyrkytti ja tyrkytti sitä ilokaasumaskia, nuuhkaisin kerran ja olin oksentaa. Haisi mielestäni ihan hemmetin kuvottavalle, vaikka ei kai se oikesti edes millekään haise? No, kätilö vieläkin vaan tyrkytti sitä maskia että ota ota, tuut iloseks, niin tempaisin raivon vallassa sen maskin ja heitin seinään :LOL: Sanoin vielä, että joko nyt perkele uskot etten ota sitä saatana :LOL:

frfrffrfr
Meille odotettin tyttöä, ja kun vauva (tyttö) sitten vihdoin viimein pitkän synytyksen jälkeen syntyi ja oli tietty alapää turvoksissa kun mulle häntä näytettiin, niin totesin ensimmäiseksi asiaksi että 'onko se poika'? Näytti niin kiveksiltä... Mies kuittailee vieläkin.

"Miranda83"
viime synnytyksessä kätilö sai mut kokeilemaan aguarakkuloita, ja ne sitten sattui ihan sairaasti, huusin että ai saatana, sä valehtelit mulle ym..(eikä vieny kipua mihkää) vähän hävetti myöhemmin ja tulikin sitten halailtua kätilöä ja pyydettyä anteeks mun käyttäytymistä.. oli tosi ihana kätilö sillonki ku valitin sille, se vaan silitteli mua :) (ei kyl ollu hauska,ennemmin nolo tää)

"vieras"
Meille odotettin tyttöä, ja kun vauva (tyttö) sitten vihdoin viimein pitkän synytyksen jälkeen syntyi ja oli tietty alapää turvoksissa kun mulle häntä näytettiin, niin totesin ensimmäiseksi asiaksi että 'onko se poika'? Näytti niin kiveksiltä... Mies kuittailee vieläkin.
Meillä kävi vähän samalla tavalla :) Mun äiti oli mukana synnytyksessä ja ei ollu tietoa kumpaa sukupuolta vauva on. No sitten kun vauva oli syntynyt, kysyin tietysti heti että kumpi tuli. Äiti vastasi vaan että en tiedä, just sen turvotuksen takia. Tyttöhän se oli. Mutta tavallaan aika karmiva kokemus, kun kyllähän vuosittain syntyy jonkun verran sellaisia lapsia joiden sukupuoli ei ole selvä.

"kkk"
Taitaa tuo ilokaasu olla semmosta ainetta, että saa monilta pään sekaisin. Itse ainakin lurauttelin muutaman biisin pätkän vähemmän kauniilla äänelläni.
Mulla ei ilokaasulla ollut mitään vaikutusta. Liekkö sitten johtui siitäkin, että olin muuten täysin ilman muuta kipulääkitystä/puudustusta, eli ne eivät olleet lisäämässä sekavaa tilaa. Mutta kuitenkin, mitään en möläytellyt, vaikka ilokaasua koko ajan vedinkin - enkä huomannut että siitä olis mitään apua ollut. Silti sitä käytin koska toivoin sen vaikuttavan johonkin...

Yhteistyössä