haukkuvat vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mina

Vieras
Mä en ymmärrä miks mun vanhempien pitää aina korostaa sitä kuinka lihava mä oon? Aina kun ollaan siellä kylässä niin tulee se puheeksi. Vaikka tietävät, että olen masentunut ja eronnut ja lapsieni yh. Ja kuitenkin liikun paljon ja vahdin syömisiäni...Enkä nyt niiin valtavan lihava ole kuitenkaan, mutta aina pitää sille asialle naureskella.
Miksei ne vois joskus jotenkin kehua mun ulkonäköä??? En ymmärrä. Itse pyrin aina kehumaan lapsiani.

Sama mulla :( Ja "haukkuja" oon saanut kuulla vaikka olen ihan normaalipainoinen :( Siskot on semmosia "kuivan kesän oravia" ja ilmeisesti meidän perheessä jokaisen pitäisi olla sit samanlainen :(

Niin ja minä syön terveellisesti, liikun paljon jne.

annappa kerran samalla mitalla takaisin. Ja lupaa, että ellei tommonen lopu niin lakkaatte lasten kanssa käymästä. Sulla varmaan on muutakin ajanvietettä kuin kuunnella moitteita ittsetäs.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Mun äitini on samanlainen. Aina se löytää jotain moitittavaa. Ja kun hermostun siitä ja lähden ovet paukkuen, se ei ymmärrä mikä mulle tuli. Ei ihme että oli tossa vuosia sitten vähän ongelmia itsetunnon kanssa.

Niinpä, aina noikin jotain arvostelee. Sitten ihmettelevät, miksen löydä uutta miestä tai miksei elämä ole mennyt hyvin, kun aina on pitänyt olla kritisoimassa, nyt alkoi kyllä v*****aa

Täällä kans sellasen äitin tytär! Synnytyksen jälkeen totes mulle et ookko varma ettei tuonne jääny vielä toinen. Aina huomauttamassa isosta perseestä. Haukkunu mua vanhaksi akaksi noin viistoistavuotiaasta saakka ja teki pilaa mun nenästä kun olin murrosikäinen. Esimerkkejä riittäis loputtomiin! Enpä tiiä, kai se jotain mielihyvää tuosta latistamisesta sit saa.

Olen 157cm ja painan 60 kg, viiden lapsen äiti. Minulla vatsa roikkuu jonkun verran. Plastikkakirurgialla kävin kun halusin poista "ylimääräisen" ihon vatsasta. Se hymyilen sanoi, ettei siinä ole mitän järkeä, koska hänen mielestä olen hyvässä kunnossa.
Äidin mielestä olen lihava.

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Sama mulla :( Ja "haukkuja" oon saanut kuulla vaikka olen ihan normaalipainoinen :( Siskot on semmosia "kuivan kesän oravia" ja ilmeisesti meidän perheessä jokaisen pitäisi olla sit samanlainen :(

Ihan oikein sinulle, että sanovat sinulle painosta, jos siskojasi haukut noin rumasti.

Ja pst, jos syöt terveelliset ja liikut paljon, niin tuskinpa olisit lihava.

Mun äitini on samanlainen. Aina se löytää jotain moitittavaa. Ja kun hermostun siitä ja lähden ovet paukkuen, se ei ymmärrä mikä mulle tuli. Ei ihme että oli tossa vuosia sitten vähän ongelmia itsetunnon kanssa.

Jos arvostellen on lapsensa kasvattanut on ihan turha ihmetellä miksi se itsetuntokin on huono. Näin minulla.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:

Ihan oikein sinulle, että sanovat sinulle painosta, jos siskojasi haukut noin rumasti.

No kyllä voi olla vaikka kuinka lihava vaikka syö terveellisesti ja likkuu paljon!!
Sitäpaitsi mitäs se tähän edes kuuluu

No mä olen kärsinyt paniikkihäiriöstä ja huonosta itsetunnosta. En väitä että on äidistä johtuvia, mutta se tietää noi vaivat, ja siltikin painaa penkin alle mua joka hemmetin kerta. Eikä edes kuulemma itse sitä tajua.
Valitti muuten lapsen nimestäkin, kun hän ei siitä tykännyt, ois pitänyt vaihtaa.. Kyseli voisko vielä vaikuttaa (päivää ennen ristiäisiä).
Myös kertoi sukulaisille lapseni nimen olevan jotain ihan muuta kuin mitä se oli.. että tämmöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No kyllä voi olla vaikka kuinka lihava vaikka syö terveellisesti ja likkuu paljon!!

Kerro toki miten se on mahdollista. Olettaen toki, että henkilö ei liho lääkkeiden tai sairauksien vuoksi.

No mä olen kärsinyt paniikkihäiriöstä ja huonosta itsetunnosta. En väitä että on äidistä johtuvia, mutta se tietää noi vaivat, ja siltikin painaa penkin alle mua joka hemmetin kerta. Eikä edes kuulemma itse sitä tajua.
Valitti muuten lapsen nimestäkin, kun hän ei siitä tykännyt, ois pitänyt vaihtaa.. Kyseli voisko vielä vaikuttaa (päivää ennen ristiäisiä).
Myös kertoi sukulaisille lapseni nimen olevan jotain ihan muuta kuin mitä se oli.. että tämmöstä.

Samoin, olen käynyt terapiassa huonon itsetunnon ja sosiaalisten pelkojen vuoksi ja mun vanhemmat tietää tän kaiken, mut eivät vaan tajua yhtään että jotain vois johtua heidän kasvatuksestaankin!!!!
Siis ikuista mollaamista painosta ym. Ylioppilaspäivänä, jolloin olin hoikka, äiti sanoi mulle, että sä olet nyt lihavampi kuin sun pitäis olla, Ja tämä siis VAIN yks esimerkki. Kun olin saanut lapset niin se aina kommentoi, et kyllä sun toi reppu pitää pois saada (mun synnytysmaha)
Kun harrastan paljon liikuntaa ja lihasetkin jopa kasvaa, niin se aina toteaa, et ei niitä todellakaan nää ton kauheen läskin alta ja siis sitä läskiä ei nyt ole NIIN kauheesti

Alkuperäinen kirjoittaja :/ :

Kerro toki miten se on mahdollista. Olettaen toki, että henkilö ei liho lääkkeiden tai sairauksien vuoksi.

No sitähän sä et voi ikinä ymmärtää

Tuollaisia vanhempia valitettavasti riittää. Taustalla taitaa vaikuttaa naisen katseus tyttärelleen. Onhan tytär kuitenkin aina nuorempi, aina kauniimpi ja aina sitä elämää on jäljellä tyttärellä enemmän (ainakin toivottavasti).

Mun äitini ei onneksi kroppaani arvostele, mutta muuten kyllä saan kuulla vaikka ja mitä. Kehut joita olen saanut äidiltäni voi laskea yhden käden sormilla, riittävät mainiosti. Nykyään en enää hänen kanssaan tekemisissä juuri olekaan (tämä ei toki ole ainut syy) ja siitäkin saan kuulla. Katsotaan aukeaako hänen silmänsä joku päviä.

No sitähän sä et voi ikinä ymmärtää

Olipa yllättävä vastaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarvitseekö jonkun saatanan läskifoobikon tulla tähänkin ketjuun aukomaan rumaa naamaansa?

Nimenomaan, MIKSI

Ei, en ole läskifoobikko. Minusta on kyllä hyvin ikävää, että vanhemmat huomauttelevat lapselleen painosta. Silti pisti silmään pahasti, että ap itse haukkui siskojaan todella rumasti eikä pitänyt sitä pahana.

Tarvitseekö jonkun saatanan läskifoobikon tulla tähänkin ketjuun aukomaan rumaa naamaansa?

Nimenomaan, MIKSI

Ei, en ole läskifoobikko. Minusta on kyllä hyvin ikävää, että vanhemmat huomauttelevat lapselleen painosta. Silti pisti silmään pahasti, että ap itse haukkui siskojaan todella rumasti eikä pitänyt sitä pahana.

Ap:lla ei ole siskoja ollenkaan, joten ap ei haukkunut siskojaan. Enkä yleensäkään hauku muita ulkonäöstä

Nimenomaan, MIKSI

Ap:lla ei ole siskoja ollenkaan, joten ap ei haukkunut siskojaan. Enkä yleensäkään hauku muita ulkonäöstä

Jep, huomasin virheeni. Pahoitteluni siitä. "Vierass" puhui inhottavasti siskoistaan.

Yhteistyössä