Haukkupanta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä auttoi! Vuokrasin eka liikkestä ja sit ostin omaksi (ja maksoi kyllä varmasti ainakin 100 euroa). Nyt ei oo ollut pitkään aikaan käyttöä.
Riippu kylä vähän koirasta, että tehoaako. Meidän koira kun ei oo mitään haukkuvaa rotua (noutaja), niin tehos hyvin, mutta mun vanhempien koira ei suostunut ensin liikkumaan koko pannan kans ja sit opetteli haukkumaan niin ettei se suhahdellut. Ja se oli siis rotua jolle haukkuminen on todella ominaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Omppu07:
mulla oli en tiedä mikä vika, kun ei meidän koiraan vaikuttanu, ekana oli sitruuna panta ja sit sähköpanta.. oisko jotain 50kympin hujakoil.. kandee ostaa käytettynä..

Oisko antaa vinkkiä et mistä sais käytettyjä?

meidän koira hokas että kun tarpeeks haukkuu ni se sitruuna loppuu ja aina kun tuli takas himaan niin säiliö tyhjä =) ei se kyllä tota haukkupantaakaan paljon noteerannu, haukku myös se kaulassa, mut jos siitä oli patterit loppu niin sit naapurit valitti enemmän :D biltemasta ostin varapatterin ja makso about femman. mulla oli iso vanha saksanpaimenkoira, erittäin itepäinen . Nyt lopetettu n. vuos sitte lonkasta löytyneen kasvaimen vuoksi

Alkuperäinen kirjoittaja voi .....:
Laitetaanko teidänki kaulaan panta kun suustasi
alkaa kuulua ääntä?

Koiralle on ominaista haukkuminen ja tottakai koiran myös täytyy käyttää ääntään. Mutta liiallinen ''turha'' haukkuminen esim. sisällä kerrostalossa yöt ja päivät haukkuminen, siihen minun mielestäni saa käyttää haukkupantaa. Koiran voi pannan avulla opettaa missä ja milloin ei haukkuminen ole hyväksi. Niinkuin meille ihmisillekkin opetetaan olemaan joissakin tilanteissa hiljaa. Onhan se hyvä jos koiran saa opetettua ilman haukkupantaa, mutta jotku koirat ovat vain niin jääräpäisiä että pelkkä kieltäminen ei riitä. Panta on täysin turvallinen koiralle ja parhaimmassa tapauksessa ei tarvitse kun jonkun ajan käyttää koiralla ja koira oppii olemaan ilman pantaakin hiljaa.

Kouluta koirasi, niin ei tarvite mitään kidutusvälineitä käyttää. Katso HÄNNÄNHEILUTTAJAT telkkarista, jotta saat vinkkiä eläinystävällisestä kasvattamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja dsfdfa:
Kouluta koirasi, niin ei tarvite mitään kidutusvälineitä käyttää. Katso HÄNNÄNHEILUTTAJAT telkkarista, jotta saat vinkkiä eläinystävällisestä kasvattamisesta.

Oi ja voi miten on helppo neuvoa kun ei ole kohdalle sattunut kroonista haukkujaa, liekö koiraa laisinkaan?

Heippa!
Ihana kirja koiran haukkumisesta ja muusta: Turid Rugaas : Barking- the sound of a language. Meillä toi elämään paljon kauan kaivattua hiljaisuutta ihmisille ja koiralle taatusti parempaa elämää, kun nyt ymmärrämme toisiamme paremmin. :) Suosittelen myös muita Turid Rugaasin kirjoja (myös suomeksi) ja Tuire Kaimion kirjoja. Itse olin stressaantunut, kun koiran kouluttaminen tuntui työläältä, eikä aikaa meinannut arjesta löytyä tarpeeksi, mutta nuo kirjat auttovat, että kyse on enemmänkin puolin ja toisin ymmärtämisestä eikä niinkään kouluttamisesta, ja puuhastelusta tuli tehokkaampaa ja nopeampaa!

Tuolla oli tarouksessa haukkupanta jos joku vielä tarvii...
http://tarjousnet.fi/lajittelu.php?task=2
Itte maksettiin vajaa 120kpl ja patterit on kalliita!!! Mutta hyvä keksintö...

Minulla on monirotuinen koira, jossa on niin paljon pystykorvaa, etttä haukkuminen on toinen luonto. Sain valituksia siitä ja hankin sellaisen suihkepannan. Kyllä se auttaa, mutta koira on siksi älykäs ettei se hauku jos panta on päällä, mutta haukkuu jos sen ottaa pois. Ainakin viesti meni perille. Tässä kohden pitää olla tarkkana, sillä toisinaan valittaja tarvitsee pantaa kipeämmin kuin koira.

Yhteistyössä