hassuja kysymyksiä avautumisesta ja lonkkakivuista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
ah,niin ihana herätä huonosti nukutun yön jälkeen siihen että lonkkiin sattuu |O
eilen illalla viilteli niin pirusti tuolta alhaalta,mietin vaan että voiko avautumisen/pehmenemisen jotenkin tuntea?? :ashamed: tai liittyykö siihen jotain kipuja tai tuntemuksia?

viikkoja on nyt 30 kasassa,sairaslomalla supistelujen vuoksi..
supistelut nyt yleisesti ottaen on ollu kivuttomia,muutama semmonen pikkusen kipee on tullu.
aamusin tuntuu siltä että joku yrittäis repiä lonkat irti,semmosta ihan kun kasvukipuja...mistähän tää johtuu?
ja milläs viikolla sitä liikeseurantaa rupee tekemään?oon vaan kuullu et semmosta pitäs tehdä mut ei oo neuvolassa kukaa viel ainakaan puhunu...

kiitöööös :flower:

En taida hirveästi osata auttaa kyllä, kun en tiedä mikä nuo ihanat lonkkakivut aiheuttaa.. Mulla niitä on kans ollut jo muutamia viikkoja (nyt tosin jo 37+6). Kaipa ne johtuu siitä että lantion liitokset pikkuhiljaa löystyy? Pari viikkoa sitten lääkärineuvolassa paikat oli ainakin vielä kiinni, puolipehmeät ja kohdunkaula lyhentynyt vasta puolella sentillä. En tiedä sitten tän hetkistä tilannetta, mutta noita viiltelyitä ja tuikkasuja on ollut ja menkkakipuja, silloin tällöin kipeitä supistelujakin, ehkäpä siellä jotain tapahtuisi :)..?

Liikeseurannasta ei neuvolatäti puhunut mitään, mutta sen sijainen muistutteli mua joskus rv34+ että muistathan laskea liikkeitä. Kuulemma aikalailla neuvolatädistä kiinni kuka liikeseurantaa mainostaa ja kuka ei. Luin netistä että viikon 29 jälkeen pitäisi bongata tunnissa joku 10-15 liikettä kun makoilee kyljellään ja jos vauva on hiljainen, pitäisi juoda sokerista mehua tunnin parin päästä ja yrittää sitten uudelleen. Jos ei liikkeitä kuulu niin sitten soittoa neuvolaan tai äitipolille. Mutta ihan varma en sitten tämän ohjeen oikeellisuudesta :). Itse oon vain kuulostellut että pikkunen liikuskelee joka päivä "tarpeeksi" :).

Mukavaa loppuraskautta!
Niini ja poikanen

Yhteistyössä