Hassua kun kaveri sanoo että eivät ikinä riitele miehensä vaikka mun silmissä riitelevät...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä ollaan yhteisiä reissuja tehty ja mitä olen heillä kyläillyt niin tosi usein nainen tiuskiii miehelleen niin et mulle tulee välillä oikein tosi ahdistunut olo ja itekseni oon miettinyt että olis monta asiaa voinut sanoa ystävällisemminkin.

Mies ihan tossun alla ja tekee kaiken mitä nainen sanoo niin ei kai siinä nyt riitaa voi tulla. Mut mun mielestä toi tiuskimisten asioiden sanominen välillä on kans riitelyä. Tai no ei suoranaisesti sanan varsinaisessa merkityksessä riitelyä, mut sellasta toiseen ärsyyntymistä tavallaan jos ei voi asiallisesti sanoa asiaansa.

Ei mekään miehen kanssa oikeastaan koskaan riidellä, mutta sellaista molemminpuolista mäkätystä ja asioista sanomista ja naljailua on kokoajan :D Edellisessä suhteessa RIITELIN kunnolla ja kyllä siinä riitelyssä ja naljailussa on eroa!

Niin on niin erilaisia tapoja puhua toisille ja elää parisuhteessa, mutta jos pari itse on tyytyväinen niin miksi siitä pitäs muiden huolestua tai edes miettiä toisten tapaa elää ja olla. Jokainen taaplaa tyylillään ja jos on onnellinen niin mikäpä siinä?

Riitaan tarvitaan kaksi, joten pelkkä toisen naljailu ei välttämättä ole riitaa. Toisaalta murjottaminenkin voi olla riitaa :/ Ehkä kaverisi mielestä riitaa on vain toisille karjuminen, tavaroiden heittely yms.., jolla tavoin harva pari kuitenkaa riitelee.

Vieraiden on ikävä kuunnella pariskunnan välistä "harmitonta" naljailua ja piilovittuilua... parempi sanoa suoraan, jos jokin asia vaivaa ja selvittää ne parisuhteen kiemurat ihan kahden kesken.

Tämäkin taas tuli esiin kun selitin mun ja miehen erimielisyydestä niin kaveri totes "me ei onneksi koskaan riidellä" ja meinasin sanoa että mun mielestä se kyllä riitelee ja jos mies ei olis tossukka niin tulis pahojakin riitoja, niin paha suustaan kaveri on välillä!

Mun kaveri taas esittää kulissiavioliittoa, hymyilee aina, että kaikki on hyvin, vaikka kaikki on todella huonosti, mies kohtelee aika sikamaisesti jne. Mutta se on heidän liittonsa. Joskus puren hammasta yhteen, jos se esitys menee jollekin läpi, kaveripiirissä kyllä 99% tietää miten tällä pariskunnalla menee, ja säälii tätä kaveria.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vieraiden on ikävä kuunnella pariskunnan välistä "harmitonta" naljailua ja piilovittuilua... parempi sanoa suoraan, jos jokin asia vaivaa ja selvittää ne parisuhteen kiemurat ihan kahden kesken.

Just näin. Tulee tosi vaivaantunut olo istua kahvipöydässä kun isännät hymyhuulin naljailevat jotain tuollaista ja yrittävät vielä vetää vieraita mukaan juttuihinsa...

En meinaa että pitäisi siinä tappeluksi pistää, mutta mielummin sitten välillä ottaa kaksin ollessa kunnolla (sanallisesti!) yhteen kuin hokea sitä ettei meillä koskaan riidellä ja kuitenkin ilmapiiri on tuo. :/

Yhteistyössä