Hartanin Trio X

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tai Top Line
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tai Top Line

Vieras
Odottajien puolella ei tule viestin viestiä tähän kyselyyni... Josko täällä parempi onni!

Onko kenelläkään kokemuksia Hartanin vaunuista? Viestihaku joko ei toimi (todennäköisempää) tai sitten Hartanista ei ole kirjoiteltu mitään.

Olen miettinyt mitkä vaunut olisivat parhaimmat, ja silmää ja päätä miellyttävät eniten Hartanin vaunut. Paljon eri värivaihtoehtoja ja monipuoliset toiminnot. Top Linet pitäisi olla kestavätkin vaunut, joista lastentaudit jo korjattu. Itseä olisi kiehtonut enemmän malli Trio X, mutta niitä ei saa Suomesta, ja lisäksi olen kuullut, että jälleenmyynti on jäissä pikkuvioista johtuen.

Kokemuksia ja kommetteja, kiitos :-)

Tilattiin viime syksynä PingPongista Hartan TopLinet kovalla kopalla. Oikein tukevat ja hyvät työnnellä ovat muuten, mutta kuomuosa hirveän hutera (heiluu mm. kuoppaisella tiellä) ja korkea eli tuulen suhteen ei kovin suojaisa. Lisäksi TopLinet on minusta aika massiiviset ja pyörät melkein kaksi kertaa leveämmät kuin esim. Teutonioissa. Mutta niillä pyörillä pääsee kyllä kovaa pururadallakin ja lumisilla teillä :) Positiivista myös kätevästi kääntyvä aisa ja tilava kori ja paljon värivaihtoehtoja. Trio X:stä ei kokemuksia.

TopLinet kovalla kopalla maksoi PingPongissa silloin 508e (sisälsi sadesuojan ja ilmakennopyörät) kotiin kuljetettuna. Vauvatalo Johannassa Vantaalla vastaavien hinta kesällä 2004 oli 795e... Tosin tuo hinta taisi sisältää enemmän varusteita, muistaakseni oli hoitolaukkukin mukana. PingPongissa oli ainakin vuosi sitten saatavilla myös Trio X -mallia.

Jos nyt olisin ostamassa vaunuja, ostaisin varmaankin Briot... Ovat sirommat, vauvan koppa on korkeammalla ja kantokopassa on oma kuomunsa mikä tuo kyllä paljon suojaa.

Meillä Pingpongista tilatut Toplinet pehmeällä kopalla, ja olen kyllä tykännyt kovasti. Tilasin silloin samalla tuulensuojan, joka oli talvella ihan tarpeellinen vauvan ollessa pieni. Nyt viileämmillä ilmoilla suoja on kans hyvä, kun ei ihan vielä viiti makuupussiin tunkea. Nyt siis pelkkä ratasosa käytössä. Sieltähän saa niitä jalkapusseja kans, mutta niitä meillä ei ole. Muunnan kopan pussiksi nyt ens talveksi, ja pärjätään varmaan sillä ja makuupussilla ihan mainiosti.

Hyvät ja kevyet työntää, kulkee talven loskasäissäkin sujuvasti. Kääntöaisa on meillä ollut ihan ehdoton, kun talvella sai käännettyä vauvan pois tuulesta ja nyt kesällä auringonpaisteesta. Ostin tosin lisäksi aurinkovarjon, mutta sitä on ärsyttävä koko ajan käännellä oikeaan asentoon.. Mieluummin käännän työntösuunnan. =)

Korin käyttö on hankalaa, kun ratasosa on ala-asennossa. Sinne saa ihan asiakseen työntää kauppakassia sopivassa kulmassa, mutta muuten vaunut onkin toimineet hyvin. Kuomun takaosan lokeroon mahtuu sadesuojan lisäksi hyttysverkko, pari harsoa tai vaippaa, lompakko jne, joten ei aina tarttee ottaa hoitolaukkua erikseen mukaan.

Hartanit on mielestäni paljon siromman näköiset verrattuina Brioon tai Emmaljungaan, mut kukin tykkää tietysti erilaisista.

Nytpäs en muista ihan varmaksi, mutta oliko tuon Trio X:n ja Toplinen ero siinä rungossa? Trio X:sta tais saada ratasosan kokonaan irti vai miten se meni.. =) Mietin silloin tilatessani noita itsekin, mut päädyttiin kuitenkin Toplineen. Ja tyytyväinen olen ollut...

Mulla eiku meillä on noi Top Linet.
Johannasta noudettii ihan itte ja kaikenlaista roinaa tuli joo mukaan.
Hyvä ku tuli puheeks toi jalkasuoja. Misähän sekin on.
No, mutta me ollaan viety tota lasta metsään ja hankisille jääajeluille järvejjäälle mm. ja kyllä kulkee.
Eli lähinnä ostettiin just noiden ilmakennopyörien takia, et niinku pääsis.
Kunha muistaa sit laittaa silikoonia niihi.
Mun kaikentietävä ja kuntoiluhullu kaveriki jopa kehu et hyvin keveesti kulkee, joten ehkä ne sitte on hyvät.
En tiä, muita ku ei oo.

Mutta syöttötuolista sen verta.
Meitin lapsha (9kk) on ihan sumeen villi ja voimakas. Huomattiin toissapäivänä, et syöttötuolista on jalka melki poikki.
Huimaa.
Se on varmaa purru sitä tai jotaki!
No sit vaa täyty hakee vähä tukevampijalkane tuoli pojan pylly alle.
Et toivottavasti sen hampaat ei sit siihe enää pysty!!

TrippTrappjaPingPong ja hyvää viikoloppua vaa ny kaikille.
Taidan mennä shoppaamaa kuha toi viuntiö herää tuosta.
Son nääs kesäloman viimene päivä tänää!