Harrastettiin taas savusukellusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaMYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PahaMYY

Aktiivinen jäsen
27.10.2004
2 870
0
36
Ei ees oo tosi, takan sytytin, kun on niin kylmä ja ollaan siis takkaa lämmitetty moneen kertaan. No, takkapa päättikin tänään , että sylkee kaikki savut sisään..palopilli huusi niin että korvat soi vieläkin..pillitys loppui vasta kun irrotin koko laitteesta patterit.
Kakarat ulos ja täys tuuletus.
Huono-olo kerkis tuleen mulle ,kun täällä savussa oli pakko häärätä :headwall:
Leivinuunia ei oo viä lämmitetty ja taidankin jättää ensilämmityksen isännän hommiks.
Ilma on hyvä ulkona, ettei senkään ois pitäny noin vaikuttaa :kieh:

Jos ulkona on ollut kosteaa, ja uunia ei oo lämmitetty hetkeen, niin se tekee tuon. Meillä leivinuuni lähtee vetämään hyvin, kun ensin poltetaan vähän sanomalehteä sieltä alaluukuista, ( meillä tulikiviuuni, siinä alhaalla kaksi pientä pyöreää luukkua), sit tulee hyvä veto ja voi laittaa tulen leivinuuniin...Selitinköhän kovin monimutkaisesti :D

Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Ei ees oo tosi, takan sytytin, kun on niin kylmä ja ollaan siis takkaa lämmitetty moneen kertaan. No, takkapa päättikin tänään , että sylkee kaikki savut sisään..palopilli huusi niin että korvat soi vieläkin..pillitys loppui vasta kun irrotin koko laitteesta patterit.
Kakat ulos ja täys tuuletus.
Leivinuunia ei oo viä lämmitetty ja taidankin jättää ensilämmityksen isännän hommiks.

Kakat ulos.. heh

Alkuperäinen kirjoittaja hih hih hih:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Kakat ulos ja täys tuuletus.

Kakat ulos.. heh

Kato ei osaa kirjottakaan :laugh: Uus kirjotus virhe tuli ,vaikka koitin korjata :ashamed:

Heh....meillä kokeiltiin kesällä et varottimet toimii :whistle: Isäntä päätti lämmittää leivinuunia, jota ei oltu lämmitetty muutamaan päivään. Kaikki savut sisälle samantien......ja koko poppoo pihalle ja ikkunat, ovet sepposen selälleen. Isäntä oppi, et seuraavan kerran, ku alottaa uunin lämmittämisen, jos pitkään ollu käyttämättä, ni vaikka pelkällä kynttilällä lämmittää ensin ;)

Meillä on niin ihanat leivinuuni ja puuhella ettei ne ikinä savuta sisälle!! Ainakaan tähän mennessä eivät ole. Asumme vanhempieni vanhassa talossa ja äitini päivitteleekin minulle että kuinka ihmeessä minä saan nuo sytytettyä ettei ne edes vähän savuta kun hän aina sai leivinuunin savuamaan sisälle ja hän kerkesi sitä kuitenkin liki 20v lämmitellä ennen muuttoa. Minussa taitaa olla pientä pyromaanin vikaa... Mutta koputellaan puuta, kertahan se voi tulla ensimmäinenkin...Mutta savusukellusta on meilläkin harrastettu kun kellarissa olevan pannuhuoneen kamina löi savut sisälle, hormi oli mennyt tukkoon kun nuohooja ei ollutkaan edellisellä käynnillään yhtä mutkaa putsannut. Oli kiva viikonloppu kun yritettiin pitää tytöt poissa eteisestä missä haisi aivan kamalalle ja eikä kunnon tuuletus yli -20 asteen pakkasella oikein tahtonut onnistua....

Yhteistyössä