Harrastaako kenenkään lapsi jääkiekkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikasaunoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poikasaunoo

Vieras
Voisko joku kertoa mulle millaista teidän arki on? Ja mitä se todellisuudessa maksaa? On niin paljon varoiteltu meitä että kallista on ja kaikki aika menee.

Poika meni syksyllä leijonat kiekkokouluun ja se maksoi 20 e syksy ja toiset 20e kevät. Vakuutus ja pelilisenssi maksoi yhden euron?!

Kauden ainoa peli oli viikonloppuna ja poika on aivan innostunut ja sanoo että haluan pelata lisää. Nyt odottaa jo syksyä. Vielä ensi talven poika on kiekkokoulussa toisella tasoryhmässä ja sen jälkeen siirtyisi F-junioreihin.

Missä vaiheessa tää sit alkaa maksamaan? Vasta isompana?

Mun poika on nyt F-junnu, ja on pelannut joukkueessa 2,5 vuotta.
Maksu on meillä (pikkukaupungissa) 80€/kk + varusteet, mahdolliset leirit ja turnaukset

Tällä viikolla pojalla on:
-joukkueen reenit ma, to ja pe
-harjoituspelit ti ja ke
-turnaus la-su (la 5 peliä ja su pelien määrä riippuu lauantain peleistä)
-maanantaina on vielä maalivahtireenit

Tää on kyllä poikkeusviikko ton turnauksen (ja siihen valmistautumisen) takia. Normaalisti on reenejä/pelejä 4-6 kertaa viikossa. Sarjapelejä on ehkä keskimäärin kerran kuussa 2-3 peliä päivässä ja aina viikonloppuna. Normaalireeneissä aikaa menee hallilla vähintään 2 tuntia.

Mun poika on nyt F-junnu, ja on pelannut joukkueessa 2,5 vuotta.
Maksu on meillä (pikkukaupungissa) 80€/kk + varusteet, mahdolliset leirit ja turnaukset

Tällä viikolla pojalla on:
-joukkueen reenit ma, to ja pe
-harjoituspelit ti ja ke
-turnaus la-su (la 5 peliä ja su pelien määrä riippuu lauantain peleistä)
-maanantaina on vielä maalivahtireenit

Tää on kyllä poikkeusviikko ton turnauksen (ja siihen valmistautumisen) takia. Normaalisti on reenejä/pelejä 4-6 kertaa viikossa. Sarjapelejä on ehkä keskimäärin kerran kuussa 2-3 peliä päivässä ja aina viikonloppuna. Normaalireeneissä aikaa menee hallilla vähintään 2 tuntia.

Meillä E-junnu, harkat 1,5h (+ lämmittely ja varusteiden vaihto) 3x viikossa. Turnauksia on noin kerran kuussa viikonloppuna 1-2 päivää. Yksittäisiä sarjapelejä 1-3x viikossa.

Maksut ja lisenssit noin 150e vuodessa, ja varusteet maksaa aika paljon. Bensaa kuluu kuskauksiin, meiltä 18km hallille, onneksi peleihin on kuljetus 5e/reissu.

Mun tyttö harrastaa (kohta 11 v.) harrastaa jääkiekkoa. Pelaa neljässä joukkueessa: oman ikäisissä pojissa, vuotta nuoremmissa pojissa ja kahdessa oman ikäisissä tyttöjoukkueessa. Treenejä 3-4 kertaa viikossa. Pelejä yleensä lauantaisin ja sunnuntaisin, joskus saattaa olla jompi kumpi päivä vapaa. Lisenssi tytöille 3 euroa, mutta pojille taisi olla vähän yli 100 euroa. Jäämaksuja noin 200-300 e kaudessa. Pelaajamaksu 120 e kaudessa. Omissa peleissä ja turnauksissa me vanhemmat ollaan töissä hallilla. Vieraspeleissä ollaan tietenkin kuljettamassa. Pelimatkat 20-200 kilometriä.

Jos pelais vain yhdessä joukkueessa, niin aikaa ei kuluisi ihan tuhottomasti, mutta neljän joukkueen pelimatkat vie jo vähän mehuja. Lisäksi minulla ja lapsen isällä on molemmilla harrastus, jossa pelaamme sarjatasolla, niin voitte kuvitella mitä härdelliä meidän elämä on :D

Mutta: <3 jääkiekko <3 on vienyt kyllä sydämen täysin!

Yhteistyössä