Harmittaa uus poika pihassa.. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Tuossa meidän leikkipihassa on ollu tytön tosi kiva leikkiä. Siinä on saanu olla ihan rauhassa ja kivoja kavereitaki siinä on ollu. Naapurin pojasta tyttö kovasti tykkää, kiikkuvat ja laskevat mäkee ja leikkivät leikkimökissä. Ja tyttö silminnähden on nauttinu!

Nyt on sitten jostain tullu pihaan uus poika, en tiiä ovatko tähän johonki muuttanu. Joku aika sitten se pyöri tos pihassa. Sillon jo katoin että se kattoo tyttöö jotenki oudosti.. Pojalla on ikää ehkä joku 6-7 vuotta. Pallotteli sellasen muovimailan ja reilunkokoisen muovipallon kanssa. Muutaman kerran löi palloo tytön suuntaan mutta en mä aatellu et se niin ilkee olis että tyttöön tähtäis. Noh, niin se vaan teki, löi täysillä sen pallon keskelle tytön selkää ja viel tuuletti. Tyttö juoksi itkien mun syliin, näki että kovasti sattu.

Nyt se poika taas pari päivää sitten oli tossa pihassa ja jonku leikkipyssyn kans heilu. Ja ajo tytön pois tosta pihasta, aseella sohi naamalle ja huusi ihan järjettömästi. Tyttö säikähti, juoksi mun luo ja sano että mennään sisälle.

Tolle pojalle sanoin jo sillon ekalla kerralla että tollanen homma loppuu heti ja toisellaki kerralla sanoin sille että ei tarvii niin rajusti käydä iholle. Ja mä en halua et saatte väärää kuvaa tästä, ei siis ole kyse siitä että nyt on meidän prinsessan vierestä kuljettu tai mitää sellasta. Tää poika on vaan niin raju eikä ilmeisestikään oikeen tajua et mitä on sopivaa tehdä ja mitä ei.. huoh..

Harmittaa vaan jos nyt tästä tulee sellanen homma että tyttö alkaa tuota poikaa kovin pelkäämään jos se tuossa enemmältiki pyörii..

Säikäytät sen niin, että loppuu tuommoinen peli heti alkuunsa! Minä olen pari tuollaista kuritonta kakaraa säikäyttänyt saamalla apinanraivokohtauksen ja jopa on loppunut kiusaaminen. Rauhallinen puhe ei tuollaisiin tehoa, pitää olla oikeasti vihainen.

Jos se on yksinäinen ja hakee huomiota. Meidän pihoille muutti uusi poika, joka oli aluksi tosi raju ja ilkeän tuntuinen, mutta nyt poika on saanut naapurustosta kavereita ja on ihan mukava, eikä ollenkaan ilkeä.
Auttaskohan, jos sun tyttäres naapurin pojan kanssa menis reippaasti tekemään tuttavuutta tähän toiseen poikaan.
Haluis varmaan leikkikavereita

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mä ottaisin sitä poikaa kädestä kiinni (nätisti siis) ja pyytäisin viemään hänen kotia että voitaisiin keskustella vanhempien kanssa rakentavasti asiasta.

Joo jos tuo homma jatkuu ni jotai tällasta on tehtävä. Ei tossa hommassa oo mitää järkee.

Ja sillon ku se sen pallon lämäs tytön selkää ni mä samantien karjasin sille että tollaset hommat loppuu heti alkuunsa, noin ei kenellekään tehdä ja liukkaasti se poika siitä sillon lähtiki. Vissiin ei vaan riittäny..

Kyllä se mua alka alta kulmain kattelee eli se varmaa jollai tasolla tietää väärin tekevänsä..

voiskos siitä pojan käytöksestä mainita hänen vanhemmileen? tietysti voit saada valittajan maineen jos pojan kotiväki ei ole vastaanottavaisia mut parempi kai sekin kuin et joku kerta sattuu jotain todella vakavaa.Ja kyllä leikkipuistoissa pitäs kaikkien mahtua olemaan.....aina ei tietysti onnistu.

vai olisko pojalla pallo hukassa itsellään? uusi paikka eikä kavereita? kotona riitaa? avioero?
Onnistuisko käänteinen lähestyminen? eli otat mukaan , juttelet ja kyselet? tiedätk sinä itse pojan nimen? Kannattaisi tutustua varmaan ennen kuin lähtee "rakentavasti2 juttelemaan vanhempien kanssa. Jospa siellä onkin paha tilanne kotona ja pojan niskaan vielä pahemmat jutut kaatuu.
Sellaiseen liian rajuun leikkiin tietysti on puututtava, mutta toistaiseksi tuo kuullostaa tosi tavalliselta käytökseltä vilkkaammalle pojalle. Ne vaan aina tunnu tajuavan niitä tekojensa seurauksia vanhempanakaan.

vai olisko pojalla pallo hukassa itsellään? uusi paikka eikä kavereita? kotona riitaa? avioero?
Onnistuisko käänteinen lähestyminen? eli otat mukaan , juttelet ja kyselet? tiedätk sinä itse pojan nimen? Kannattaisi tutustua varmaan ennen kuin lähtee "rakentavasti2 juttelemaan vanhempien kanssa. Jospa siellä onkin paha tilanne kotona ja pojan niskaan vielä pahemmat jutut kaatuu.
Sellaiseen liian rajuun leikkiin tietysti on puututtava, mutta toistaiseksi tuo kuullostaa tosi tavalliselta käytökseltä vilkkaammalle pojalle. Ne vaan aina tunnu tajuavan niitä tekojensa seurauksia vanhempanakaan.

Mä ottaisin sitä poikaa kädestä kiinni (nätisti siis) ja pyytäisin viemään hänen kotia että voitaisiin keskustella vanhempien kanssa rakentavasti asiasta.

Älä vaan mee koskemaan siihen poikaan sormellakaan, että ei sitten tule mitään syytteitä!! Nykyaikana kun pitää aina olla niin hemmetin varovainen joka asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voiskos siitä pojan käytöksestä mainita hänen vanhemmileen? tietysti voit saada valittajan maineen jos pojan kotiväki ei ole vastaanottavaisia mut parempi kai sekin kuin et joku kerta sattuu jotain todella vakavaa.Ja kyllä leikkipuistoissa pitäs kaikkien mahtua olemaan.....aina ei tietysti onnistu.

Näin mä tuun tekemään jos ei tuo meininki rauhotu ja jos se tossa alkaa pyöriin. Ja se on ihan sama vaikka saisin minkälaisen valittajan maineen. Nimenomaan kaikilla lapsilla on oikeus pelkäämättä leikkiä leikkipihalla, ei siitä tule mitään jos siellä yks terrorisoi.

Ja sen mitä mä oon noita leikkejä seurannu niin noi muutki pojat sitä vähän arastelee, ton pojan leikin on NIIN rajut..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Joo jos tuo homma jatkuu ni jotai tällasta on tehtävä. Ei tossa hommassa oo mitää järkee.

Ja sillon ku se sen pallon lämäs tytön selkää ni mä samantien karjasin sille että tollaset hommat loppuu heti alkuunsa, noin ei kenellekään tehdä ja liukkaasti se poika siitä sillon lähtiki. Vissiin ei vaan riittäny..

Kyllä se mua alka alta kulmain kattelee eli se varmaa jollai tasolla tietää väärin tekevänsä..

siis oikein karjaisit. No mahtoikohan poika pelästyä? Pelästyi varmaan mutta meni pahempaan lukkoon.
Oikeastaan musta sulla on itselläsi nyt itsetutkiskelun paikka.
Pysy vaikka sen prinsessan kanssa sisällä!

Alkuperäinen kirjoittaja ah!:
siis oikein karjaisit. No mahtoikohan poika pelästyä? Pelästyi varmaan mutta meni pahempaan lukkoon.

Ja pidä sinä vaan se pääs kiinni! Sunko mielestä on ihan ok että lapsi satuttaa toista???

Mä en hyväksy minkäänlaista satuttamista. En omani enkä muiden lasten puolelta.

Ei tarvii pysyä "prinsessan" kanssa sisällä sen takia, että joku ADHD hilluu pihalla eikä tiedä miten muiden kanssa leikitään!!

Ääntä saa käyttää ja komentaa muiden lapsia, jos toisia satutetaan ja kiusataan, teen itekin niin. Ja tuo oli hyvä neuvo, että otat kiinni kädestä ja pyydät näyttämään missä asuu jne.

No kyllä mä ainakin olisin karjaissut ja kunnolla, jos joku alkaisi pallolla lastani heittelemään! Olisin vielä sanonut, että tänne pihaan ei sitten ole asiaa ennen kuin oppii käyttäytymään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Ei tarvii pysyä "prinsessan" kanssa sisällä sen takia, että joku ADHD hilluu pihalla eikä tiedä miten muiden kanssa leikitään!!

Ääntä saa käyttää ja komentaa muiden lapsia, jos toisia satutetaan ja kiusataan, teen itekin niin. Ja tuo oli hyvä neuvo, että otat kiinni kädestä ja pyydät näyttämään missä asuu jne.

Jeps, ääntä saa käyttää. Ja ketään ei satuteta. Joka paikassa on samat pelisäännöt.

Mutta näin se kyllä on että nykyaikana ei voi edes käteen tarttua. Koska siitä todella voi seurata syyte.

Alkuperäinen kirjoittaja sissos:
toivottavasti heavyfreak lukee kaikki kommentit eikä vaan niitä jotka tukevat hänen omaa mielipidettään.

Mä osaan ihan omilla aivoillanikin ajatella erilaisia syitä tällaiselle käytökselle. Mä itte teen töitä erityislasten parissa joten hieman on kokemustakin..

Mutta edelleenkään se ei oikeuta väkivaltaista käytöstä.

Mitä jos itte olis kävelemäs tossa pyörätiellä ja joku toinen aikuinen tulis ja löis sua pesäpallomailalla selkään ja sit viel tuulettais? Oisko se sit hyväksyttävää jos sil ois joku dg? Sitte pitäs varmaan vaan aatella että pitäs pysyä itte sisällä..

Joo ehkä hiukkasen kärjistettyä mutta varmaan tajusitte pointin..

Ja pidä sinä vaan se pääs kiinni! Sunko mielestä on ihan ok että lapsi satuttaa toista???

Mä en hyväksy minkäänlaista satuttamista. En omani enkä muiden lasten puolelta.

Pah,älä välitä näistä pilkin viilaajista joiden mielestä kaiki väkivalta pitää antaa vain olla ja puuttua ei muka saisi.
Itsekin olisin ihan varmasti karjassut sille pennulle niin että korvat olisi lukossa ja varmasti tietäsi ettei minun muksuijani noin kohtelisi.Jos on vaikeaa niin menkööt kallonkutistajalle,hitto,minä mikään terapeutti ole ja minun muksujani ei muksittaisi.

meillä on tuossa pihassa joskus viikonloppuisin sisarukset (vanhin jotain 12, poika ehkä 8, tyttö 6v) ja yleensä tämä nuorin tyttö tulee leikkimään mun 4,5vuotiaan pojan kanssa. Leikkivät todella hienosti, mutta sitten tulee tämä vanhin ja alkaa kiusaamaan tätä nuorinta tyttöä. Ajelivat kerran poikani traktorilla (sellainen polkutraktori) ja tämä vanhin tuli ja kaatoi pikkusiskonsa potkimalla! Karjaisin, että nyt saa luvan loppua! Vanhin kiusaa koko ajan pienempää, ei oman lapseni päälle käy, mutta kun näen oman poikani ilmeen kun vanhin kiusaa, se on jotain järkyttävää. Olen tämän pikkutytön ottanut huomioni kohteeksi, ja käyvät meillä sisälläkin usein leikkimässä ja syömässä lettuja. Käy todella sääliksi tätä lasta.

vanhempi tyttö taitaa olla jollain tavalla kehitysvammainen, kahtaa aina jotain pientä koria ja siellä vauvanukkea, puhuu hieman hitaanlaisesti, on sellainen "kohno". Miten puutun tähän asiaan, vai puutunko ollenkaan? Nuori tyttö todella näyttää kärsivän tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Pah,älä välitä näistä pilkin viilaajista joiden mielestä kaiki väkivalta pitää antaa vain olla ja puuttua ei muka saisi.
Itsekin olisin ihan varmasti karjassut sille pennulle niin että korvat olisi lukossa ja varmasti tietäsi ettei minun muksuijani noin kohtelisi.Jos on vaikeaa niin menkööt kallonkutistajalle,hitto,minä mikään terapeutti ole ja minun muksujani ei muksittaisi.

Jooh, ois tuonki kommentin voinu jättää huomioitta.. mutta enpäs nyt jättäny.. :D

Joo ja ihan samalla lailla olisin karjassu jos se pallo olis osunu naapurin pojan selkään.. Ei ketään satuteta..

Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:

Ohi aiheen, mutta pakko mainita. ADHD lapsen äitinä voisin vaikka loukkaantua sun kommentistas.
:saint: Milloin ADHD-sanasta on tullut yleisnimitys kaikille"mahdottomille" lapsille? ADHD ei suinkaan meinaa sitä että on kiusaaja, ja jos on kiusaaja niin ei tarkoita että hällä on ADHD. :xmas:

Ap:lle! Kurja tilanne. Jos tuo ei lopu niin ota yhteys vaan lapsen vanhempiin. Ja joku kommentoi tuohon karjaisuun, että olisi itsetutkiskelun paikka ap:llä. Ja pah, ihan oikein teki! Ainakin mun mielestä kun olisin karjahtanut itsekin. :saint:

Voi että inhoon, että noin käyttäytyvät lapset on yksin pihalla (joskus on niinkin, että lapsen äiti on paikalla, mutta ei välitä )... :o

Meillä lapset tietää mitä saa tehdä ja mitä ei. Tosi ilkeetä sitten, kun tollasia sattuu samalle pihalle tai leikkipaikalle... :x

Tsemppiä teille!! :hug: Toivotaan, että vanhemmat hokaa tollasen käytöksen pojassaan ja komentaa lastaan.

Yhteistyössä