Harmistusta raha-asioissa *turha*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antaa, antaa, mutta ei koskaan saa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antaa, antaa, mutta ei koskaan saa

Vieras
Kaverin toiminta alkoi ottaa päähän, mitä mieltä te olisitte samassa tilanteessa? Olemme antaneet hänelle PALJON kaikenlaista lastentarviketta, vaatetta, vaunut, hoitopöytä, leluja, ties mitä meille tarpeettomaksi käynyttä tavaraa. Ei siinä mitään, kiva jos niille on käyttöä. Noh, nyt sitten päätimme hankkia yhteiselle työkaverille läksiäislahjaksi pienen paketin + kukkia, tämä kaverini hommasi ne. Sovimme kustannusten jaosta ja maksan toki oman osuuteni (25e), mutta jotenkin minusta olisi ollut fiksua kaverini suunnalta että hän olisi tarjoutunut maksamaan koko summan itse, ikäänkuin edes pienenä kiitollisuuden eleenä ja korvauksena noista hänelle kantamistamme kamoista. Miten itse olisitte vastaavassa tilanteessa toimineet?

Kun kaveri ei tajunnut kerta tarjota maksavansa koko homman, niin antaisin asian olla. Varsinkin kun sovittiin että jokainen maksaa omat kustannuksensa. Ja jos hänellä ei ole varaa maksaa enempää...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kun kaveri ei tajunnut kerta tarjota maksavansa koko homman, niin antaisin asian olla. Varsinkin kun sovittiin että jokainen maksaa omat kustannuksensa. Ja jos hänellä ei ole varaa maksaa enempää...

Joo, en mä tätä asiaa ole mitenkään eteenpäin viemässä. Maksoinkin jo oman osuuteni hänelle ihan niinkuin sovittiin, mutta jäi vain jotenkin kaivelemaan.

Nää on hankalia. Ymmärrän harmistuksesi, mutta itse olen ottanut sen linjan että jos jotain ilmaiseksi annan eteenpäin, en odota minkäänlaista hyvitystä, vaikka sen antaminen fiksua olisikin. Jos jostain haluan rahaa, pyydän ihan reilusti ja suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Ymmärrän harmistuksesi: vaikka kuinka antaisi pyyteettömästi, niin sitä kuitenkin odottaa ihmissuhteissa jonkinlaista vastavuoroisuutta.

Tämä oli hyvin sanottu, juuri tällaista ajoin takaa. 25e sinne tai tänne on pikkusumma, mutta kun yrittää tehdä hyvää niin olisi kiva joskus olla myös saavana osapuolena.

Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Jos haluat tavaroista rahaa tms hyvitystä, pyydä antaessasi. Kaverihan on ikuisesti kiitollisuudenvelassa, jos hänen pitää maksaa osamaksulla.

En halua rahaa eikä kaverini ole mulle kiitollisuudenvelassa. Paras kiitos on se, että tavaroille löytyy käyttöä. Kuten edellä mainitsin, niin minusta olisi kiva joskus olla saavanakin osapuolena.

Yhteistyössä