Harjoitussuppareista kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan turhaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan turhaan?

Vieras
Mulla on menossa nyt rv 27+5 ja harjoitussuppareita on tullut jo muutaman viikon. Välillä ne on jopa hieman kipeitäkin, erityisesti selkää jomottaa iltaisin ja samalla tulee noita suppareita. Kävellessä välillä myös vatsa kipuilee suppareista. En ole kuitenkaan mitenkään rajoittanut tekemisiäni/liikkumistani, koska esikoisesta supisteli mielestäni myös jonkin verran. Myöskään tässä raskaudessa lääkärintarkastuksessa ainakaan 3vk sitten ollut tapahtunut mitään kohdunsuulla. Silloin tosin suppareita oli tullut vasta noin1-2 viikon verran. Esikoisen synnytys käyynistyi kuitenkin rv 36+6 vesien menolla ja ilman mitään oikeita supistuksia olin synnärille tullessani auki 2 senttiä.
Miten tellä muilla, onko tuollaiset harjoitussupparit aiheuttaneet mitään haittaa?

Mulla menossa rv 33+3 ja on ollu jo aika kivuliaitaki supistuksia. Oon nyt sairaslomalla äitiyslomaan saakka kivuliaitten supistusten takia.

Välillä ollu jopa niinkin kovat et on poltellu alamahaa, yleensä päässy itku kun sattuu niin paljon, sit tuntuu et kestää se supistus aika kauan, eikä meinaa mennä ohi ja sitku menee ohi niin sen jälkeen on pakko vaan levätä, kun on jotenkin väsähtäny olo. Mulle lääkäri sano että myöskin harjotussupistukset voi olla kivuliaita, eikä välttämättä aiheuta mitään. Toisilla voi olla koko raskauden ajan kivuliaita supistuksia eikä oo tapahtunu mitään ja lapsi on mennykki sit yliaikaseks. Mut jokainen raskaus on erilainen kuitenkin, eli ei voi kauheesti verrata omaa johonkin toiseen.