Häpyluukipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äityli -84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äityli -84

Jäsen
28.10.2004
321
0
16
Kertokaa millaista on häpyluukipu?

Mulla vauva on jo ihan alhaalla, paikat tarvis vain aueta niin ulos tultas samantien. Mutta rakas "nuppula" painaa kipeästi alapäätä, välillä ei meinaa päästä kävelemään/ päästä sängystä ylös kun käy niin kipeää.
Joku tuttu mainitsi vain että se olis häpyluukipua!

Sitä se on. Ekalla muksulla se oli niin hirveää että autoonkaan, tai sieltä pois, ei ilman apua päässyt. Ekan raskauden aikana sitä oli 6kk lähtien. Välillä niin pahana että aamulla vessaankin menin kontaten kun en ylös päässyt, kävelystä puhumattakaan. Toisella oli HUOMATTAVASTI lievempää ja sen kanssa pysty jotenkuten elämäänkiin..Koita kärsiä.Kohta se helpottaa...Tosin kyllä se kipu oli vielä monta viikkoa synnytyksen jälkeenkin ennen kuin paikat palautu. =)

Mulla oli myös tosi kovat ja kiusalliset kivut alapäässä jo monta kuukautta ennen lapsen syntymää. Aluksi luulin niitä häpyluukivuiksi, mutta synnytyksen jälkeen huomasin, että ne saattoivat myös johtua suonikohjuista "siellä". Todella inohttava ajatus ja varsinkin kiusallinen vaiva. Aina kun nousi seisomaan joko istualtaan tai makuulta, niin iski hirvittävä kipu! En tiedä vieläkään tarkkaan mistä tuo johtui, mutta kipu loppui kuin seinään lapsen synnyttyä. Onko kellään kokemusta suonikohjuista muuallakin kuin jaloissa?!

jep.liitoskivuilta kuulostaa jotka johtuu hormoneista.mulla alkoi toisen raskauden puolivälissä,ja täytyy myöntää että kävi jo mielessä että kykeneekö niiden kipujen takia alakautta synnyttämäänkään,mutta kärsihän tuota ilman mitään lievityksiä.. kai se kipu sit häviää supistelujen alle..

Joka raskauden aikana on ollut liitoskipuja n.16rv lähtien.Varsinkin yöt ovat olleet tuskallisia.Oon lohduttautunut sillä,että se valmistaa synnytykseen.Kaikki neljä synnytystä ovat olleet helppoja ja ponnistusvaiheet nopeita,vaikka suurin lapsista oli yli 4.6kg.Mulla vaan ei viim.synnytyksessä kivut loppuneet siihen,vaan jatkuivat noin kuukauden verran.

mulla viikkoja 22+5 ja kipuja ollut alapäässä, erityisesti nivustaipeissa jo ainakin kuukauden verran. kauhulla ajattelen, että miten menee loput neljä kuukautta, hui! mut varmaan nää sit niitä liitoskipuja on mullakin. esikoisesta kaks vuotta sitten ei ollu muistaakseni kuin vasta loppupuolella raskautta. tsemppiä vaan kaikille :hug:

Yhteistyössä