häpyliitoksen repeämä ekassa synnytyksessä --> entä toinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orand
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orand

Uusi jäsen
09.06.2008
1
0
1
Hei,

Mulla meni eka synnytys muuten ihan mukavasti ja suht nopeasti mutta synnytyksen jälkeen huomattiin etten pysty enää kävelemään. Monen päivän jälkeen selvisi että kyse on häpyliitoksen repeämästä. Toivuin siitä pikkuhiljaa parissa viikossa. Onko jollain muulla vastaavia kokemuksia ja etenkin miten on mennyt toisen lapsen synnytys? Odotamme toista ja synnytys hieman kauhistuttaa. Kätilöt arvelivat ekalla kerralla etten toiste pääse synnyttämään alateitse mutta nyt kukaan ei oikein suostu kommentoimaan asiaa neuvolassa. Eikä neuvolan papereissani ole kunnon tietoja ekasta synnytyksestä. (?)
Miten siis olette synnyttäneet seuraavan jos ekalla / edellisellä kerralla on ollut häpyliitoksen repeämä?

Mua kiinnostais sama...
Sillä erotuksella, että ekassa synnytyksessä sitä ei tullut, kun poika oli vielä melko keskivertokokoa, mutta tokassa synnytyksessä se tuli, kun tyttö oli melkein 5kg.
Kolmas lapsi syntyi rv 30 ja oli 2,5kg joten mahtui syntymään helposti.
Mutta pian edessä neljäs synnytys, edellisestä painoarviosta jo aikaa mutta iso tulossa sen mukaan ja omien tuntemustenkin mukaan. Luut on hätää kärsimässä jo nyt...
Ja mitenköhän se synnytys sitten jos taas n.5kg....

Mulla eka ja toka synnytys meni ongelmitta. Kolmannessa synnytyksessä ilmeisesti liitos repesi muistaakseni näin sanoivat sitä ei siis merkattu mihinkään. Olin lähes kävelykyvytön joitakin päiviä ja kivuton vasta pitkä ajan kuluttua. Nyt neljännen kohdalla pelkäsin samaa mutta lääkäri sanoi ettei voi olla varmaa että sama toistuisi. Synnytys sujui ongelmitta alateitse. Kaikki lapset olleet normaalikokoisia 2960-3450g. Kolmannen kohdalla jo raskausaika oli kivuliaampi enkä voinut kävellä kovinkaan pitkiä matkoja kivuitta.

Yhteistyössä