"häpeän" imettämistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hh

Vieras
onko muita? Mä en ole imettänyt ku kotona, mieheni on ainoa joka on nähnyt.. Jotenkin hävettää. Kyläänkin lähetään sen jälkeen ku olen syöttänyt ni tiedän ettei nälkä yllätä kylässä.. Osa syy tähän on varmaan sekin etten osaa kunnolla ku makuu asennossa mutta olisi mummolassa sänky.. vauvani on yli kolme kuukautta että hyvin on elämä näinkin sujunut mutta miksi mua hävettää?? Olis kiva käydä pitempi kyläily reissu joskus..

mitä häpeät? siis pelkäätkö "paljastavasi" liikaa vai että muut ihmettelee imetystä?

imetyspaitojen avulla saa pidettyä ihon piilossa, ja muut nyt ihmettelee millon mitäkin imetät tai et

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
onko muita? Mä en ole imettänyt ku kotona, mieheni on ainoa joka on nähnyt.. Jotenkin hävettää. Kyläänkin lähetään sen jälkeen ku olen syöttänyt ni tiedän ettei nälkä yllätä kylässä.. Osa syy tähän on varmaan sekin etten osaa kunnolla ku makuu asennossa mutta olisi mummolassa sänky.. vauvani on yli kolme kuukautta että hyvin on elämä näinkin sujunut mutta miksi mua hävettää?? Olis kiva käydä pitempi kyläily reissu joskus..

Niin muakin hävetti, mutta kysyin pääseekö sängylle rauhaan, pidemmätkin kyläilyt onnistui. Ajan myötä imetin muutenkin.

Heips! Kaikki vaan ei ole julki-imettävää sorttia :hug: En minäkään, vaikka esikoista imetinkin 15kk. Kyläpaikoissa vain menin sitten toiseen huoneeseen tms. Meillä ei tuo typykkäkään pystynyt keskittymään syömiseen jos ympärillä tapahtui jotain mielenkiintoista :)

Älä siis hätäile, oo semmoinen kuin oot! Jos et halua imettää muiden nähden se on täysin OK. Sanoi siihen kuka vaan mitä vaan. Yleisin kommentti on "se on maailman luonnollisin asia, ei sitä tarvi hävetä." Sehän me tiedetään toki itsekkin mutta kaikki ei sitä vaan halua tehdä kaiken kansan nähden.

Sama juttu täällä. Rintojen paljastaminen edes vauvan ruokintaa varten ei mulle ole mikään luonnollinen olotila. Julkisissa paikoissa imettäminen minkään imetysliinan kanssa - ei kiitos. ei minulle.

Mulla oli esikon kanssa semmonen suku, miehen suku, että tunkivat samaan huoneeseen tuijottamaan kun imetin.

Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
Mä menin aina toiseen huoneeseen imettämään.Mä en tykännyt imettää toisten kytättävänä.

Mua ei häirinny muuten mutta se oli kamalaa kun maitoa vaan valui ja valui niin että joutu kuivaa harsolla välillä ja vauva yski, ja se tietty itki sitten kun ruokailu yskän vuoksi keskeyty, ja joku vanha muori sanoi "eikö oikein tule". Arrrrrgh. Jos tuli kuin letkusta, miten sitä ois vielä enemmän voinu tulla :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mua ei häirinny muuten mutta se oli kamalaa kun maitoa vaan valui ja valui niin että joutu kuivaa harsolla välillä ja vauva yski, ja se tietty itki sitten kun ruokailu yskän vuoksi keskeyty, ja joku vanha muori sanoi "eikö oikein tule". Arrrrrgh. Jos tuli kuin letkusta, miten sitä ois vielä enemmän voinu tulla :laugh:

:D

Esikon kans miulla oli sama juttu, en oikeen osannut kuin makuultaan imettää. Mutta jos oltiin kylässä niin pyysin päästä toiseen huoneeseen ja laitoin vaan harsoa alle ja kävin syöttämässä vauvan. En miekään tykänny jos joku yritti pällistellä siinä, vaikka imetys sinällään ihan luonnollinen tapahtuma onkin.

ja imetän kyllä missä ja milloin vain.. muistan silloin ekalla kun miehen suku on sellaista että kun ujostelin imettämistä sain kuulla että älä nyt mihinkään mee, se on niin luonnollista ja sitten yritin reippaana posket punaisena imettää kaikkien nähden.. enää ei nolota ja imetän vaikka ravintolan pöydässä. meillä on taas imetetty(siis mun äiti) jossain piilossa jos ei ole vain oma väki paikalla.. kotoa tulee arvoja

Mä en ehkä häpeä imettämistä vieraissa paikoissa, mutta ei se mitenkään mukavaakaan ole. Osaan parhaiten imettää maaten ja istualteen oon yrittänyt nyt harjotella mutta jotenkin vauva ei vaan syö siitä asennosta hyvin tai sitten en osaa vaan imettää niin. Jotenkin tuntuu hassulta mennä kylässä toisten sänkyyn imettämään, vaikka ite olenkin aina tarjonnut imettäville meidän sänkyä imetyspaikaksi...

Eniten ärsyttää jos tupataan ihan viereen tillottamaan imettämistä, näin tekee varsinkin vanhemmat sukulaiset... Seuraavaks taidanki kysyä, että kenet imetän seuraavaks? :laugh:

En mä silleen pelkää että joku näkee mun rinnan, mutta jotenkin vaan tuntuu että se on meidän kahden juttu se syöminen. Jotenkin imetys tuntuu intiimiltä tapahtumalta enkä halua että joku katselee siinä vieressä.. Meidän perheessä ei kovin tunteita ole koskaan näytelty (ei haleja yms. isompana) että vaikuttaisiko tuo sitten jotenkin..
Ihanaa tietää etten oo ainoa!! Tuntui jo pikku hiljaa että olen jotenkin omituinen ku kaikki tosiaan hokee että tissi vaan esille ja syötät, ettei sun tarvi vielä kotiin lähteä.. (oma äiti kyllä ymmärtää mutta muut ei)

Mulla oli sama juttu esikoisen aikaan.
Nyt tämän toisen kanssa olen julki-imettänyt jopa kirkoissa ja ravintoloissa. :whistle:

Entä jos vaan alat käymään kylässä ja pyydät aina lainata makkaria imetykseen sanoen syyksi että vauva kaipaa omaa rauhaa? Ehkä se "julki-imetys" tulee joskus luonnostaan kunhan vauva on pikkasen isompi ja imeminen kummallekin tuttua, tai jos ei niin kyllä aina löytyy jotain syrjäisempiä paikkoja imettää.

Yhteistyössä