Häpeä omasta kehosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voi paska, taas kesä. Kesä on ollut kiva viimeksi joskus ala-asteella, kun oli "normaalin" kokoinen. Sitten alkoi lihominen, kesäpukeutuminen hävetti. Ja sitten lihominen lähti täysin lapasesta, ja kaikki muukin hävetti. Lopulta vuosien jälkeen sain palikat suurin piirtein järjestykseen korvien välissä, ja aloin hitusen jopa pitää itsestäni. Sen ansiosta sain voimaa kadottaa 50 kg ylimääräistä painoa, ja nykyään olen mielestäni riittävän normaalin kokoinen. Olen ollut nyt kolmisen vuotta. Mutta mutta... olkavarret on kuin lepakon siivet, kurttuilevaa lepattavaa nahkaa. Pohkeet edelleen muhkuraiset mutta nyt myös roikkuvat, niissä myös menee iho sellaiseksi "kreppipaperimaiseksi" sopivassa asennossa. Tähän ei auta jumpat eikä rasvat.

Eli kuljen kestä pitkissä lahkeissa ja vähintään 3/4 hihoissa :( On kuuma ja näyttää typerältä. Mutta en pysty. Lihavuus oli siedettävämpää, löysä nahkakin on vain löysää nahkaa, mutta tuo kurttuuntuva, raskausarpinen, muhkurainen iho mitä minulla on vaikka pienelle kylälle... se on nöyryyttävää :(

Joku päivä vielä varmaan korjautan nuo olkavarret kirurgisesti, mutta nyt pienten lasten äitinä (ja tällä hetkellä raskaana) ei ole sopiva hetki sellaiselle.

Miksi pitää välittää siitä, miltä iho näyttää??!! Juu, kikkeliskokkelis, mitäs läksit, mitäs lihoit, olisiko jollain jotain rakentavampaa? Pitäisi vielä jotain mallia terveestä itsetunnosta näyttää lapsille! (En toki puhu näistä fiiliksistä lasten kuullen, mutta ei ne idiootteja ole, kyllä ne jossain vaiheessa hoksaa miksi heidän äitinsä kulkee kesät muumioituna.)

Tunnistin itseni sinun kirjoituksesta vaikka mulla ne häpeän tunteet omasta kropasta johtuukin ehkä eri syistä vaikka on kyllä samaakin. En ole koskaan ollut lihava, olen vaan laihduttanut normipainon sisällä melkein lapsuudesta asti (syömishäiriö) josta johtuukin nuo "kivat" muutokset ihossa ja muutenkin.

Mulla ehkä pahin muutos jota ei saa kuntoon kuin kirurgin veitsellä on rinnat jotka roikkuu valehtelematta kohta mahan kohdalla ja rintakehän iho on tosi ryppyinen johtuen varmaan rinnoista ja ihon löysyydestä. Muutoksia on joka puolella kehoa mutta ei varmasti niin näkyviä kuin sulla.

Halusin kertoa kuitenkin ettet ole ainoa josta tuntuu siltä että helteilläkin pitää olla peittävät vaatteet.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Hyväksy ihtes sellanu kun olet ja ole armollinen itsellesi.
Sulla on oikeus olla sellaisissa vaatteissa ettei tarvia kärsiä kesälläkään.

[QUOTE="Vieras";28548837]Kyllään äitikin voi leikkauttaa riippuvaa ihoa.[/QUOTE]

Kyllä voi, mutta uskoisin että käsivarsien leikkaus on viisainta suorittaa kun ei enää ole kannettavan ja pyllypestävän ikäisten lasten kotiäitinä :) Tai ainakin niin että mies on sitten lomalla. Sitten aikanaan kyllä.

Kiitos lohdutuksesta :) Ehkä tämä tästä.

[QUOTE="vieras";28548987]Kyllä voi, mutta uskoisin että käsivarsien leikkaus on viisainta suorittaa kun ei enää ole kannettavan ja pyllypestävän ikäisten lasten kotiäitinä :) Tai ainakin niin että mies on sitten lomalla. Sitten aikanaan kyllä.

Kiitos lohdutuksesta :) Ehkä tämä tästä.[/QUOTE]

Mulla sama vaiva, mutta ei se leikkaus valitettavasti ole mikään ihanuus, se on kallis ja siitä jää aivan järkyt arvet...ei voi siltikään olla lyhyissä hihoissa, mulla käsivarret on raskausarpiset läskipussit, yök. Nytkin masentaa ja vituttaa koko kesä.