Hankkisitko 9 vanhalle parvisängyn?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siinäpä se kysymys tulikin. Hankkisitko? Jos, niin miksi? Jos et, niin miksi?

Mietin vaan, että nukkuuko joku 15 vuotias vielä mielellään parvisängyssä...Kun jos se nyt 9 vuotiaalle ostetaan, ei kyllä sitten muutamaan vuoteen vaihdeta ja taas hankita uutta :).
 
vieras
Ai niin, sen jälkeen kun en käyttänyt enää parvisänkyä, siihen hankittiin jalat ja käytettiin normaalina sänkynä ja on yhä siinä käytössä. Ikää sängyllä nyt yli 20 vuotta. Eli hankkisin jonkun, joka on muunneltavissa.
 
vieras
Meillä oli parvisänky vajaan vuoden. Tai se oli lähinnä sellainen monitoimisysteemi missä työpöytä ja sänky yhdessä. Siivoaminen ja varsinkin petaaminen oli työlästä ja jos sinne taakse putosi jotain, tarvittiin siirtämiseen paljon voimia. Mikään päiväpeitto ei oikein sopinut. Ostettiin sitten kaikille lapsille runkopatja sängyt ja ovat ainakin itse tykänneet. Toimii päivisin sohvana ja on kiva mummillekin vieraspediksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
mut eihän sinne ylös nää on se sänky pedattu vai ei.... ;) ..eikun sää tarkotit lakanoiden vaihtoo...
Lakanoiden vaihtoa lähinnä juu ja sitä mietin, meneekö tuommonen 14-15 vuotias juippi mielellään parvelle makaamaan :D.
 
jupsis
Lakanana kannattaa käyttää semmoista kuminauhareunaista,on siistin näköinen alhaalta päin ja helpompi pedata.

Ja me ostettiin juuri tuon ikäiselle parvisänky,hyvin on viihtynyt siellä. Ikää 10½ vuotta nyt. Toivon,että sänky kelpaa vielä murkkuiässäkin.
 
Mari -76
Opiskelijasoluissakin on monella parvisänkyjä koska se säästää niin paljon tilaa.

(Toisaalta se ei ole kovin optimaalinen kaikkia opiskelija-aktiviteetteja silmällä pitäen. Onneksi yläkerran parvisänkypoikaa onnisti vain muutamana baari-iltana vuodessa... ;) )
 
Minä hankin muutama kuukausi sitten 8-vuotiaalle parven. Nukkuu olohuoneessa.
Meillä on myös kerrossänky, mutta vanhempi ei halunnut enään nukkua pikkuveljen kanssa samassa huoneessa..
Sen näkee sitten kuinka vanhaksi nukkuu parvessaan. Itse vaihtaa petivaatteet, koska minä en voi ylös kiikkua niitä vaihtamaan (painoraja ja raskaus). Molemmat ovat Ikean Tromsö-mallistoa.
 

Yhteistyössä