Hankkiiko jotkut lapsia vaan koska niitä "pitää hankkia"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tätä mä mietin eilen, kun seurailin yhden mutsin touhuja kauppakeskuksessa. Kaksi alle kouluikäistä lasta, kolmas tuloillaan. Kitisi ja pauhasi lapsilleen ihan koko ajan kaikesta mahdollisesta, ei ollut tyytyväisen tai onnellisen näköinen. Mut uutta toukkaa oli vaan uuniin pistetty. Jos arki on ihan tuskaa, niin miksi pitää hankkia lisää lapsia?

Joo liikaa yleistystä pienen tuokion perusteella. Mutta silti mä haluaisin kysyä tätä. Onko olemassa joku "kun nämä nyt piti tehdä" mutsien lahko?

Se on se ihmisen biologia joka pistää niitä lapsia hankkimaan, arkea siinä ei silloin pahasti edes ajattele. Tosin kyllä kai jo kolmannen kanssa sen jo tietää mitä on tuloillaan. Ja tokihan se niin on että meille kaikille sattuu pahoja päiviä, äideillekin......

ja sinä nyt päättelet viisaana ihmisenä että se on tehny ne sen takia kun " pitää hankkia" :D:D eikö itelläs oo ikinä yhtää huonoja päiviä??Ihmettelen:OO

Alkuperäinen kirjoittaja Biologiaa:
Se on se ihmisen biologia joka pistää niitä lapsia hankkimaan, arkea siinä ei silloin pahasti edes ajattele. Tosin kyllä kai jo kolmannen kanssa sen jo tietää mitä on tuloillaan. Ja tokihan se niin on että meille kaikille sattuu pahoja päiviä, äideillekin......

Biologiaa on se, että tiettyyn aikaan kuukaudesta panettaa. Mutta kun meillä on kuitenkin ehkäisy olemassa, niin voihan viettejään toteuttaa ilman lisääntymistäkin.

No mä tein ton yhen kun pitihän sitä kokeilla kun kaikki niin kehuu. Ja mulla saa riittää toi yks. Onhan se maailman ihanin ja rakkain mut mun onnellisuutta ei kyllä lisälapset kasvattais, hermoa vaan kiristäis.

No kyllä tiedän yhden joka on elänyt laskelmoidusti koko elämänsä, kaikki etukäteen suunniteltua. Ei mikään äidillinen ihminen, kyllä läheltä seuranneena voin sanoa että ne piti tehdä jotta pakka olisi valmis.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tätä mä mietin eilen, kun seurailin yhden mutsin touhuja kauppakeskuksessa. Kaksi alle kouluikäistä lasta, kolmas tuloillaan. Kitisi ja pauhasi lapsilleen ihan koko ajan kaikesta mahdollisesta, ei ollut tyytyväisen tai onnellisen näköinen. Mut uutta toukkaa oli vaan uuniin pistetty. Jos arki on ihan tuskaa, niin miksi pitää hankkia lisää lapsia?

Joo liikaa yleistystä pienen tuokion perusteella. Mutta silti mä haluaisin kysyä tätä. Onko olemassa joku "kun nämä nyt piti tehdä" mutsien lahko?

Ei tulut mieleen että oli äidillä huono päivä,väsynyt kenties ja lapset vaikka vähän kiukutelleet aamusta asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Ei tulut mieleen että oli äidillä huono päivä,väsynyt kenties ja lapset vaikka vähän kiukutelleet aamusta asti.

Ei ne LAPSET kiukutelleet.

PEESI!:D

Ei tullut mieleen että oli äidillä huono päivä,väsynyt kenties ja lapset vaikka vähän kiukutelleet aamusta asti.

Ei ne LAPSET kiukutelleet.

Niin just sillä hetkellä kun sinä ne näit.
Et todellisuudessa tiedä mistä kyse.

Yleensä nää yksilapsiset on niitä, jotka tekee lapsen, koska niin kuuluu tehdä. Eivät kuitenkaan ole valmiita lapsiperheen arkeen, vaan sopeuttavat lapsen omaan elämäänsä - ihan sama, mitä lapsi haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja hapsie:
Palstan mukaan lapsia pitää tehdä AINAKIN kaksi, koska jos tekee vaan yhden, niin on itsekäs.

Niin ja jos lähtee töihin ennnenkun ne molemmat on menneet kouluun, on myös itsekäs. Tai jos antaa kenenkään hoitaa niitä muutaman tunnin välillä tai jopa yön yli ennen sitä kouluikää ;) On myös itsekästä imettää, vaan pitää ostaa kaupasta se maito, kun muuten siitä äitiydestä voi nauttia kieroutuneesti liikaa.

Ei kuulosta järin äidilliseltä ihmiseltä aapeen kuvaama lady lastensa kanssa. Ihmettelen myös miksi jotkut raivottaret tekee lapsia. Ei kellään voi olla niin huonoa päivää että yksi yllättäen alkaisi julkisesti raivoamaan lapsilleen, eikä muka koskaan muulloin. Voisin uskoa että ko lady raivoaa kotona jopa vitsan kanssa. Jos joku sanoisi.

vaikka mulla on ihania lapsia , jotka olen halunnut. Ja tosiaan aina ei viimeisillään raskaana olo ole parhaimmillaan ollut, että olen sattanut näyttää, jopa kiukkuiselta.
Mä vaan olen sellainen, että olen aika kärttyisen näköinen, jos mulla on perusilme päällä. Aina ei muista pitää hymyä huulilla enkä kyllä tiedä onko se tarpeenkaan.

Mielenterveydelliset ongelmat voi tulla myös sen jälkeen kun ne lapset on jo tehty. Ja entä jos sen ihana ukko on vaikka just jättäny sen tai sen isä on juuri kuollut ja koko maailma tuntuu kaatuvan päälle eikä ookaan mitään tukiverkkoo kun kaikki on muuttanu pois tai vieraantunu kun ei tunne lapsiperhe-elämää...

Ei kaikille tule ikinä sellaista vauvakuumetta. Itse olen ensimmäisen lapsen "hankkinut" lähinnä siksi kun niitä "pitää tehdä" ja siksi kun mies halusi. Ei se sitä tarkoita, etteikö niitä lapsia sitten rakasta yli kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmh:
Ei kuulosta järin äidilliseltä ihmiseltä aapeen kuvaama lady lastensa kanssa. Ihmettelen myös miksi jotkut raivottaret tekee lapsia. Ei kellään voi olla niin huonoa päivää että yksi yllättäen alkaisi julkisesti raivoamaan lapsilleen, eikä muka koskaan muulloin. Voisin uskoa että ko lady raivoaa kotona jopa vitsan kanssa. Jos joku sanoisi.

Ai siksikö epäilet, että on pahoinpitelijä, kun on vähän komentanut lapsiaan?
Onko teille arvostelijoille koskaan tullut mieleen, että masentuneen/kiukkuisen/vihaisen näköisen ihmisen ongelma ei ole ne lapset, vaan voi olla muitakin huolia esim. läheisen kuolema, taluodelliset vaikeudet, sairaus yms.

Mitä ap tietää tästä äidistä vaikka olis just mies lähtenyt vetämään ja ultrassa todettu lapsi vammaiseksi tai äiti kuollut.
Ja jos on yksin, niin pakko ne on kauppareissutkin hoitaa vaikka kuinka väsyttäis.

Joo minä teen lapsen, koska yhteiskunta pakottaa. Toivottavasti kasvavat nopeasti pois jaloista pyörimästä.

Yhteistyössä