hankin lepositeet ton pojan sänkyyn!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
jumalauta kun ei vaan suostu nukkumaan |O |O |O
ei pysy aloillaan niin että nukahtais, ei sitte sekunttiakaan.. äiti viekkuun,äiti pois, maitoa,tutti,äiti viekkuun,äiti pois.. läpsitään äitiä, äiti viekkuuuuun... äitiiiiii!!!!! |O |O
kun ei nuku niin uhmaa 5x pahemmin, mikään ei onnistu, ruoka ei maistu ja kiukuttaa nin perkeleesti :headwall: :headwall:
illalla ei mene nukkumaan kun on jo yliväsynyt :headwall:
onneks se ei tänään ole mun ongelma, menee isälleen.. mutta sitten taas asia kostautuu kolmen päivän päästä kun saan takaisin yliväsyneen ja kiukkusen pojan.. kun isänsä luovuttaa het alkumetreilä kun se on niin rankkaa... site kolmen päivän jälkeen valittaa kun on niin väsyny etc. :headwall: :headwall:

Ei kannata lähteä noihin temppuiluihin mukaan. Mä oon joskus jopa pitänyt poikaa väkisin sängyssä kun ei oo muuten rauhoittunut nukkumaan. Kyllä se pelleily loppuu kun huomaa että äiti ei anna periksi.

Jospa lapsen vaikea rauhoittua? Puolikapalo tai vaikka peiton laittaminen niin, että reunat patjan alla saattaa auttaa. Yleensä meillä lapsia uneen avittaneet sellaiset jutut kuten pesukoneet päällä. Sellanen tasainen kohina mikä niistä lähtee. Tai radio hiljaisella auki.

Anna lapselle aikaa lopettaa leikki, tee selvä siirtymä leikistä lepohetkeen. Voit sanoa, että "kohta on aika mennä päiväunille, voit alkaa lopetella leikkiä". Näin lapsi tietää mitä on tulossa ja osaa asennoitua siihen.

Entäpä jos myöhäistät tunnilla päikkäreille menoa? Tai aamulla heräilette vastaavasti aiemmin? Kuulostaa kertomasi perusteella siltä, että häntä ei juuri silloin väsytä.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ei kannata lähteä noihin temppuiluihin mukaan. Mä oon joskus jopa pitänyt poikaa väkisin sängyssä kun ei oo muuten rauhoittunut nukkumaan. Kyllä se pelleily loppuu kun huomaa että äiti ei anna periksi.

mä oon koittanut sitä, sen takia se nyt haluaakin mut sen viekkuun... ja se oli just se asia mitä koitan välttäää... ei auta silitelyt, ei laulut ei mikään.. ja nyt kello alkaa oleen niin paljon ettei se enää voi mennä nukkumaan kun pitää lähtee liikenteeseen... :headwall:

Mä olen kanssa joskus pitänyt ihan kiinni, kainalossa peiton sisällä ja sitten kun rauhoittuu niin päästänyt irti. Sitten on jo unikin tullut helpommin.

saako poika tarpeeksi ulkoilua ja liikuntaa että saisi purkaa energiaansa. Sitten kun oikeesti väsyttää niin kyllä poika nukkuu. Vähintään 2h pitäisi olla ulkona päivittäin!

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Jospa lapsen vaikea rauhoittua? Puolikapalo tai vaikka peiton laittaminen niin, että reunat patjan alla saattaa auttaa. Yleensä meillä lapsia uneen avittaneet sellaiset jutut kuten pesukoneet päällä. Sellanen tasainen kohina mikä niistä lähtee. Tai radio hiljaisella auki.

Anna lapselle aikaa lopettaa leikki, tee selvä siirtymä leikistä lepohetkeen. Voit sanoa, että "kohta on aika mennä päiväunille, voit alkaa lopetella leikkiä". Näin lapsi tietää mitä on tulossa ja osaa asennoitua siihen.

Siinäpä oli viisas neuvi, säästyin kirjoittamiselta.

kapaloinnista iskee hirveä raivari, meillä on tapana että syödään lounas sitte ollaan hetki, laitetaan maito ja lähdetään ylös.. rutinit toistuu joka päivä... me herätään kuudelta liki joka aamu, puolilta päivin on jo todella väsy (huomaa kiukuttelun lisääntymisestä)
eilenkin meni nukkumaan vasta 21 toissa iltana 22 ja aina vaan herää aamulla kuudelta, eli unet vähenee koko ajan ja samalla siitä tulee ihan mahdoton muksu... silloin kun menee nukkumaan klo 20 herää amulla 6 nukuu 2 tunnin päikkärit niin on iloinen, hyvän tuulinen, oppimis haluinen...

Tuo on kyllä hermoja raastavaa,pitkää pinnaa sinulle!!!Minusta nukkumaan menosta voi tehdä joko hankalaa tai sitten ei ihan niin hankalaa.Niinkuin monesta muustakin asiasta.Meillä esim.on aina ollut periaate,että sänkyyn viedään ja sinne jäädään ja itsekseen nukutaan.Aina ei ole ollut helppoa,on kiukuteltu,noustu leikkimään jne,mutta johdonmukaisesti ollaan jatkettu näin.Ja oikeesti yllättävän helpolla pääsee.Päätät vaan itse,miten haluat lapsen nukuttaa (oletko vieressä vai et,luetteko vai mitä) ja sitten pysyt päätöksessäsi.Lapsi varmasti protestoi,mutta kun ei anna periksi ja on jämäkkä,että nyt on näin ja piste niin yllättävän nopeesti lapset hoksaa mikä homman nimi.

Meillä on maaliskuussa 2v täyttävä kullannuppu.
Jonkun aikaa jo ollut mielettömiä kiukunpuuskia. Ennen ollut tosi kiltti ja helppo lapsi.

Jos joku ei onnistu mitä haluaa niin heittäytyy maahan ja huutaa ja raivoaa.

Hampaiden pesua kun ehdottaa heittäydytään maahan ja sitten karkuun ja ollaan ihan veteliä kun saa kiinni.
Syömään meno, nukkumaan meno sama juttu.

Ensi oli hirveää, mutta nyt alkaa pärjäämään jo hänen kanssaan.
Kiukkuaa edelleen samalla tavalla, mutta siihen ei saa mennä mukaan. Minä olen äiti ja pomo.

Kirjoitit teidän nukkumaan menosta, että pyytää viekkuun, käskee pois jne.
Eli hypyyttää sinua ja pitkittää näin nukkumaan menoa.
Ole tiukkana. Sänkyyn kun on nukkumaan meno aika.
Ota siihen rutiini eli aina kun menette sänkyyn otat kirjan mukaan ja selaatte sen.
Jos ei pysy sängyssä niin otat tuolin hänen sänkynsä viereen ja istut siinä.

Mihinkään hänen höpötyksiin ei saa mennä mukaan. Istut hiljaa, ainoastaan sanot tiukalla, mutta ei vihaisella äänellä nukutaan.
Et mene viereen, et keskustele.
Istut siinä vain ja toistat nukutaan. Jos nousee ylös nappaat kiinni ja laitat makaamaan, ei taaskaan vihaisesti voimaa käyttäen vaan tiukasti ja päättäväisesti.

Hän on nyt saanut pompottaa sinua mielensä mukaan ja voi mennä pari päivää enemmänkin että oppii siihen, että äiti on se joka määrää ja äitiä totellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Entäpä jos myöhäistät tunnilla päikkäreille menoa? Tai aamulla heräilette vastaavasti aiemmin? Kuulostaa kertomasi perusteella siltä, että häntä ei juuri silloin väsytä.

Tai sitten on peruslevoton kuten mun poikani. Joka ei pysy paikallaan vaikka olis kuinka väsy/vähemmän väsy tms...Riekkuu ihan aina kun pitäs nukkumaan ruveta.

täytyy myöntää että toi ulkoilupuoli on jäänyt, kun on ollu tällänen jää keli niin poika ei tee ulkona itään muuta kuin liukastele-> kaadu ja sitten huutaa.. keinumaan olis kova hinku mutta keinut on otettu pois näin talvella... pitää ryhdistäytyä siinä suhteessa :ashamed: illasta me ollaan kyl ulkona, käydään kävelyllä etc.

nyt vaan lisäät sitä ulkoilua ja sitten itse itsesi tsemppaat j apsyykkaat muutaman päivän unikouluun, jolloin lapsi laitetaan sänkyyn päiväuniaikaan ja poistut huoneesta sanoen "nyt nukutaan". Jos lapsi nousee, palaat mitään sanomatta huoneeseen ja laitat sänkyyn, sanot vain "nyt nukutaan". Seuraavalla kerralla vain panet sänkyyn mitään sanomatta. Tätä jatkat kunnes nukahtaa. Parin-kolmen päivän päästä tuottaa tulosta. Jos oikein sinnikko kyseessä, voipi mennä muutama päivä, mutta takaan, että lopputulos on itsestään päiväunille nukahtava lapsukainen. Sama homma yöunien kanssa.

huhtikuussa tulee kaks, eli uhmaakin tuosta ipanasta löytyy... tähän mennessä on ollut periaate että poika nukahtaa itekseen, ja iltaisin tämä toimiikin, ramppaa kyllä pois sängystä mutta vien sitä takaisin sinne.. nää päikkärit vaan on ihan mahottomia, sitten kun nukahtaa niin nukkuu2-3,5 tuntia eli väsyä on... se vaan ei malta nukahtaa..
mie oon itekkin aika väsy joten siksi pinna napsuu tästä taistelusta, en keskustele pojan kanssa, vaan sanon että nyt nukutaan, tai jos kovasti hölöttää niin sanon että hiljaa... istun sängyn vieressä, nyt oon parina päivänä ollut vieressä ja pitänyt poikaa tiukassa otteessa kunnes on asettunut ja sitten on unikin tullu, mutta siitä syytä nyt tota viekkuun juttua hokee... täytyy vaan sinnikkäästi jatkaa taistelua... kolmen päivän päästä...

Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
nyt vaan lisäät sitä ulkoilua ja sitten itse itsesi tsemppaat j apsyykkaat muutaman päivän unikouluun, jolloin lapsi laitetaan sänkyyn päiväuniaikaan ja poistut huoneesta sanoen "nyt nukutaan". Jos lapsi nousee, palaat mitään sanomatta huoneeseen ja laitat sänkyyn, sanot vain "nyt nukutaan". Seuraavalla kerralla vain panet sänkyyn mitään sanomatta. Tätä jatkat kunnes nukahtaa. Parin-kolmen päivän päästä tuottaa tulosta. Jos oikein sinnikko kyseessä, voipi mennä muutama päivä, mutta takaan, että lopputulos on itsestään päiväunille nukahtava lapsukainen. Sama homma yöunien kanssa.

joo täytyy näin tehdä... lataan akkuja pari päivää tässä välissä ja jatkan.. ois vaan niin kovin kiva jos lapsissa olis sellanen on/off nappi :D
ja onhan se niin että kun mie hermostun niin lapsi hermostuu, että sinänsä tota pinnaa mun tarvii kasvattaa... paljon... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
huhtikuussa tulee kaks, eli uhmaakin tuosta ipanasta löytyy... tähän mennessä on ollut periaate että poika nukahtaa itekseen, ja iltaisin tämä toimiikin, ramppaa kyllä pois sängystä mutta vien sitä takaisin sinne.. nää päikkärit vaan on ihan mahottomia, sitten kun nukahtaa niin nukkuu2-3,5 tuntia eli väsyä on... se vaan ei malta nukahtaa..
mie oon itekkin aika väsy joten siksi pinna napsuu tästä taistelusta, en keskustele pojan kanssa, vaan sanon että nyt nukutaan, tai jos kovasti hölöttää niin sanon että hiljaa... istun sängyn vieressä, nyt oon parina päivänä ollut vieressä ja pitänyt poikaa tiukassa otteessa kunnes on asettunut ja sitten on unikin tullu, mutta siitä syytä nyt tota viekkuun juttua hokee... täytyy vaan sinnikkäästi jatkaa taistelua... kolmen päivän päästä...

mä teen just noin et makaan vieressä ja pidän kiinni jotta rauhoittuu..täällä juuri yksi reilu 2v keikkuja jonka nukkumaan menoaika mennyt reilu tunti sitten ja eipä unta näy..
mut mä en anna nukkua sen enää tässä iässä 2 tuntia pitempään,muuten yöunet viivästyy..

muoks.
tosin nyt kukkuu kakalla.joten odottelen ja sit taas jatkuu..

Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:

Entä kun puhutaan jo viikoista ilman että se nukahtaa edelleenkään yksin? Mä en takais mitään tollasta muutamaa päivää...Sänkyyn tää ei päikkäreille nukahda lainkaan. Ja illalla itsekseen jos jaksaa huudataa ja huudattaa ja huudattaa kunnes se on käheä. Ei toimi...

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:

mä teen just noin et makaan vieressä ja pidän kiinni jotta rauhoittuu..täällä juuri yksi reilu 2v keikkuja jonka nukkumaan menoaika mennyt reilu tunti sitten ja eipä unta näy..
mut mä en anna nukkua sen enää tässä iässä 2 tuntia pitempään,muuten yöunet viivästyy..

harvoin toi poitsu yli sen 2 tuntia nukkuu, sillon vaan jos yö on ollu levoton ja vähäuninen... "kiva" tietää että on muitakin unitemppuilijoita.. :)

niin ja kiitos tsempistä ja neuvoista kaikille :) :flower:

nyt alkoi jo pahimman laatuinen kiukku sillä, paiskoo tavaroita, itkee, tahtoo syliin mutta ei tahdo olla siinä.. huoh.. pitäis saada pakolliseks hermolomat 2v äideille :D viikko etelässä nin jo jaksaa taistella ipanoiden kanssa :D

Yhteistyössä