Hankin kohta koiran tuolle naapurin tädille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narinaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narinaa

Vieras
Täti oli ennen kiva, hänellä oli semmoinen pikkuinen koirakin ja hän oli niin onnellinen kun lapsemme tykkäsi koirasta.
Aina koira leikki lapsiemme kanssa ja rouva jutteli mukavia.
Mutta,
koiravanhus sairastui ja siirtyin tuonpuoleiseen :(
Ja samalla katosi tämän rouvan iloisuus.
Hän tiuskii äyskii keksii milloin mitäkin syytä,
milloin on mikäkin huonosti jne.
Ja me ei olla ainoita ketkä saa nykyään rouva kiukun, kiukkuamista kuunnella.
Mikään ei ole hyvin ja hän valittaa mutta ei sitten itse tee mitään.
Sitten kun se asia korjataan josta hän valittaa alkaa taas valitus uudesta aiheesta :(
Jos aihetta ei ole hän valittaa siitä kuinka hänen piti siitäkin sanoa että me muut tajuttiin aisia korjata.
Jos tähän erehdyt sanomaan että saa taloyhtiössämme muutkin tehdä näitä hommia ilman että alas täytyy ilmaantua lappu talotalkoot,
on taas tämä heti vittuilua.
Hemmetti,
hankin tuolle kohta jostakin uuden pikku taskukoiran jotta ei tarvi sitä kuunnella.
Siis niin mukavasta ihmisestä on tullut niin katkera vihainen ja jopa sellainen ihminen jota jo muut talomme asukkaat välttelevät :(

Yhtään tätä rouvaa puolustelematta, voin hyvinkin ymmärtää häntä. Todennäköisesti hän on masentunut, koska pitkäaikainen ystävä on poissa. Ei hän saisi teille sitä purkaa, mutta niin varmaan käy ehkä vahingossakin.

Jos hän on kovin yksinäinen ihminen, niin koira on varmasti saattanut olla pitkään hänelle ainoa ilo elämässä ja sen menetys on varmasti ollut kova paikka.
Voisithan sinä ottaa rohkeasti yhteyttä häneen, jos hän vaikka kertoisikin mitä mieltä painaa. Tulee vähän sellainen olo, että jos hänelle ehdottaisi uutta koiraa, niin hermostuisikohan hän, hänelle kun saattaisi tulla ajatuksia, että luuleeko tuo että uusi koira korvaisi vanhan. Mutta kannattaisi jotenkin yrittää ehkä vihjaista, että jos hän haluaisi uutta lemmikkiä piristämään.

Ensimmäisen vuoden koiran pois menosta rouva oli sama mukava täti :)
Mutta ongelmat on nyt 2viimevuooden aikana tuleet ihan hirveiksi :(
Joskus olen koettanut tuossa pihalla jutella (lue keventää ilmapiiriä) ja kysellä jos hankkisi uuden koiran mutta ehdoton ei on heti.
Ymmärränhan minä sen että pitkäaikainen ystävä on poissa mutta tuo narina ja natina milloin mistäkin aiheesta (välillä aiheesta ja välillä ei)
Oikeasti kun täällä jo monta asukasta pahoittanut mielen tuon tädin sanomisten takia :(
Milloin ei miellytä joku asia ja se pitää korjata, itse hän ei kuitenkaan suostu sitä korjaamaan.
Ja jos tähän erehdyt joskus mennä kiittämään kun hän huomautti asiasta niin alkaa haukkuminen kuinka hänen pitää aina ola se jonka pitää huomauttaa.
Eli teit niin tai näin oli se aina väärinpäin.

Kun hänen lapsi tuo oman koiransa äidilleen hoitoon on tuo ihminen jälleen kuin uudesti syntynyt :) Joten siitä idea lähti, hankin tuolle kohta koiran jos ei sitä itse tajua hankkia. Ja lappu koiralle kaulaan, ihan kaikkien asuinmukavuuden nimissä, ota minut omaksesi.

Yhteistyössä