Hankala tilanne kummien kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasvain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasvain

Vieras
Aikanaan pyysimme veljeäni ja hänen avovaimoaan kummeiksi tytölle. Ennen ristiäisiä pariskunta ilmoitti eroavansa, mutta vakuuttelivat että heillä on niin hyvät välit, että mielellään näkevät jatkossakin ja tulevat molemmat kummeiksi.

Molemmat ovat jo löytäneet uudet siipat ja veljen uusi avovaimo on jopa raskaana. Nyt veli ilmoitti etteivät he enää tule lapsen juhliin, jos hänen ex-avokki tulee sinne. Uusi avovaimo ei kuulemme voi sietää häntä...

Tuntuu aika hankalalta tlanteelta, kun kuitenkin kakki kummit tahtoisin juhliin kutsua. Mitä siis teksiin?

No kutsuisin edelleen molemmat ja jos veljesi uusi avovaimo ei kestä veljesi exää niin ei ole sun ongelma..
Kun voivat sitten jäädä pois jos eivät osaa olla aikuisia..

minusta taas on oikeesti niin raivostuttavaa että jos on kyse vaikka pienen lapsen synttäreistä ja aikuiset ihmiset ei voi olla sitä kahta tuntia samassa talossa, ku pitää vaan vihata ja vihata. :kieh:

Jätä veljen uusi avovaimo pois kutsutuista... Ilmeisesti hänen syytään koko soppa, kun velikään ei enää voi nähdä exäänsä. Kummit tietysti kutsutaan, jos on tulleet toimeen tähänkin asti! Veljen uusi saa opetella käyttäytymään aikuismaisesti! :)

Sanoisin, että ei tarvitse olla naurettava. Raskaana olevat on tietenkin vähän aina herkempiä tommosille tilanteille. Mutta muistuttaisin kuitenkin, että tyttöä tulevat katsomaan, eivät sitä exää. Ja eihän sen uuden avon ole sen vanhan avon kanssa pakko mitään keskustella. Jos eivät niin aikuisia ole, että samaan tilaan eivät mahdu niin jo on kumma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kutsu, oma on asiansa tuleeko vai ei.

peesi.
nyt on kyse lapsen synttäreistä älä sä murehdi jos muut heittäytyy lapsellisiksi, jos ei paikalle tule niin on kyllä omituista sakkia... en viittis olla pois kummilapsen juhlista ja eikö ne voi sopia tulevansa eri aikoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vierasvain:
Aikanaan pyysimme veljeäni ja hänen avovaimoaan kummeiksi tytölle. Ennen ristiäisiä pariskunta ilmoitti eroavansa, mutta vakuuttelivat että heillä on niin hyvät välit, että mielellään näkevät jatkossakin ja tulevat molemmat kummeiksi.

Molemmat ovat jo löytäneet uudet siipat ja veljen uusi avovaimo on jopa raskaana. Nyt veli ilmoitti etteivät he enää tule lapsen juhliin, jos hänen ex-avokki tulee sinne. Uusi avovaimo ei kuulemme voi sietää häntä...

Tuntuu aika hankalalta tlanteelta, kun kuitenkin kakki kummit tahtoisin juhliin kutsua. Mitä siis teksiin?

Meillä on samanlainen tilanne mun vanhempien kanssa. Isäni "uusi" puoliso ei voi olla äitini aknssa samassa paikassa ja juhlia oli ennen kahdet. Nyt kun omia lapsiakin on kaksi ja siis juhlia tulisi vuoden mittaan järkättäväksi, olen päättänyt että jos aikuinen ihminen ei voi olla sinut toisen exän kanssa, varsinkin kun mun tapauskessa vanhempani ovat eronneet 17v sitten ja äitipuoleni ollut kuvioissa 15v, niin olkoon tulematta. Mitä minä siinä menetän! Äitipuoleni siis ei ole osallistunut lastemme synttäreille, mutta isäni ja velipuoleni tulevat.

Minun mielipiteeni siis on kutsut vaan kaikki ja he jotka ovat sitä mieltä etteivät tule, niin eivät tule. Onhan se lapsen kannlta inhottavaa, mutta mitä lapsi tekee kummilla joka ei voi sietää tosita kummia?

Meidän suvussa käytännössä ne ovat jatkaneet kummeina, jotka ovat sukulaisia. Eli sitten on vaan hiipunut sen expuoliskon kummius... musta tuo on erittäin OK tilanne, koska en ainakaan itse toivoisi, että mun ex (jos sellaista olisi) ja vielä sen uusi puolisko roikkuisi mukana sukujuhlissa sen takia, että on jonkun kummi. Varsinkin jollei ole yhteisiä lapsia eikä mitään, niin todella epätoivottavaa olisi, että joku ex aina vuodesta toiseen roikkuisi sukujuhlissa. Vaikka olisi kenen kummi.

Itse joskus vähän samanlaista tilannetta pähkäillyt, eikä mielestäni kyllä oikeastaan ole kutsujan vastuulla järjestellä useampia tilaisuuksia. Lapsen takiahan sinne kuitenkin tullaan, varmaan lyhyen käynnin kestää aikuinen ihminen, oli paikalla keitä muita tahansa.

Kiitos teille kaikille kommenteista! :)
Niin mä tätä mietinkin, että jos aikuiset ihmiset eivät voi olla hetkeä saman katon alla niin jääköön tulematta. Harmillisia kuitenkin tämmöiset kinastelut.

Ap.

Yhteistyössä