Hankala äitisuhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ainavika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ainavika

Vieras
Olen ollut äitini kanssa aina todella läheinen, soitamme useamman kerran päivässä ym, iltaisin toivotamme hyvät yöt. Jos olen jossain iltaa viettämässä tai viihteellä, en ole kuitenkaan soittanut, viestiä olen yleensä kuitenkin laittanut. Tänään sain sitten haukut kun en ole juhannusiltoina soittanut, vaan halunnut viettää aikaa porukassa, jota nään kerran vuodessa. Äitini mielestä en vain soita, koska "ruvetaan ryyppäämään". Onko muilla ollut vastaavaa, ja miten asia on mennyt parempaan suuntaan? Ikää on jo kohta kolmekymmentä, ja tunnen kauhean huonoa omaatuntoa jos vietän iltaa, enkä soitakaan. Usein saan kuulla myös olevani törkeä ja ilkeä, ja kun kysyn syytä, vastausta en saa. Joten, asiallisia neuvoja tai hyviä lauseita, miten sanoa kohteliaasti että haluaisin keskittyä iltamenoissa olemiseen, enkä välttämättä hänelle soittamiseen. Aihe on minulle todella arka.

Ei ole. Ehkä olisi aika leikata napanuora, aloittele vähentämään niitä päivittäisiä soittoja. Ei ole tullut mieleenkään, että vanhemmille pitäisi soitella hyvänyön toivotuksia, enkä niitä omilta lapsiltakaan odota. Ei olla edes miehen kanssa niitä harrastettu, jos ei ole muuten soiteltu viikkojen työmatkojen aikaankaan. Kun lapset oli pieniä, niin silloin soitin yökyläillessä hyvät yöt, mutta rippikouluaikaan jäi, kun ei siellä kännyköitä saanut nukkumaan mennessä olla ja aikataulutkin olivat mitä olivat.

Juhannukset toivotellaan alkuillasta. Minä naureskelisin äidille, että joo, aletaan ryyppäämään, ei silloin ehdi soittelemaan, älä turhaan huolehdi.

Ja aina voi soitella sitten myöhäiseen ajankohtaan, kun toinen on jo yöunilla ja toivottaa hyvää yötä! Sen jälkeen onkin sopiva neuvotella seuraavalla kerralla, että milloin niitä hyvänyön toivotuksia soitellaan tai jätetään soittamatta.

Kiitos vastauksista. Kalamiesn kovin kontrolloiva kaikesta. Muissa asioissa osaan ehkä luovia paremmin, mutta nämä iltamenot aika haastavia. - ap

Kannattaa vaan elää omaa elämää. Tottakai niin, että kunnioittaa vanhempiaan, muttei heidän pillin mukaan tarvitse tanssia.

Sano vaan äipälle ettei tarvitse soitella joka ilta, koska rakastat häntä muutenkin ja sinulla on omakin elämä, johon ei välttämättä aina hänen aikataulunsa sovi.

Yhteistyössä