Hampaita tulossa ja maitoa ei suostu juomaan lainkaan. Muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rööttynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rööttynä

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
1 165
0
36
Meillä toinen kaksosista (11kk) on viime perjantaista lähtien tehny hampaita ja on kieltäytyny kokonaan maidosta 4½ vuorokautta. Nokkamukiinki oon yrittäny laittaa, mutta ei suostu juomaan. Vettä juo vähän ruokailujen yhteydessä ja hörpyn saattaa otta kun muutoin tarjoaa. Nyt sitten aloin tekemään puurot maitoon jotta saa edes sitä kautta maitoa. Ja ne välit joilloin on maitoa juonu, niin nyt syö erilaisia puuroja ja hedelmäsoseita.

Täytynee soittaa lastenlääkärille, mutta ajattelin kysästä onko muita joiden pikkuiset ei suostu juomaan maitoa, kun tekee hamaita ja kauanko sitä on kestänyt, että on kieltäytynyt kokonaan maidosta?

itsellä kokemusta siitä että hampaita tehdessä vaan maito menee ja ruokaa lakkoiltu monta päivää...
jos pissaa tulee ja lapsi muuten voi hyvin niin ei minun mielestä se muutaman päivän maitolakko haittaa tee.eihän sitä pakottaakaan voi

Meidän tyttö on 6 kk ja sama ongelma. Maitoa ei ole suostunut juomaan pullosta, hörpyttämällä tai rinnasta juuri yhtään moneen päivään. Yötkin ovat tosi levottomia ja samaa olen minäkin miettinyt syyksi, siis (meillä ensimmäisten) hampaiden tuloa.

soitin lastenlääkärille ja sanoi ettei mitään syytä huoleen, jos muutoin syö hyvin ja sekin sanoi, että puurot tehdä maitoon. kuukauden parikin voi seurailla kuulemma. mulla itellä kävi kyllä mieles, et jos pikku mies vaan jätti tuttipullot nyt pois...

Meillä esikko teki tenät pullolle noin 1 vuotiaana.Ei suostunut siitä enää juomaan.
Siirryttiin ihan mukin vaan ja siitä meni hienosti.

Äiti olis kylä pulloa antanut pidempään!! ;)

Meillä myös maitokieltäytyjä,ollut jo kuukauden.(poju 10 kk)
Täällä taitaa olla maitoallergiasta kyse,kokeillaan tavismaito ja jos (ja luulen että tulee) oireita niin kait siirrytään vain kalkkitabuihin ja jätetään maito pois.Sillä apteekin maidot on kokeiltu eikä ne mee alas....

Olin jo huolissani miten on asia kun meidän poitsu (11kk) ei ole suostunut maitoa pahemmin juomaan viiteen päivään, ajattelin miten on kalkin ym. maidosta tulevien aineksien laita...muutama päivä meni ettei ruokakaan kelvannut, yötä päivää huutoa eikä päivälläkään viihtynyt kuin sylissä, kakka oli vetelää ja todella pahalle haisevaa...epäilin vatsatautia(ei ole kyllä oksentanut) hampaita on alhaalla 3 ja ylhäällä 1, ylhäällä kulmahampaat näkyvät ikenistä läpi, ovat näkyneet jo pari viikkoa, nyt on eilis illasta lähtien ruoka kyllä maistunut ja leikkikin jo tänään päivällä mutta nämä illat ja yöt on yhtä kitinää, eikä mikään auta...suurin huoli kuitenkin se ettei tulisi mitään puutosoireita tms. siitä maidottomuudesta!

Alkuperäinen kirjoittaja antsuli:
Olin jo huolissani miten on asia kun meidän poitsu (11kk) ei ole suostunut maitoa pahemmin juomaan viiteen päivään, ajattelin miten on kalkin suurin huoli kuitenkin se ettei tulisi mitään puutosoireita tms. siitä maidottomuudesta!

Mää kysyin just tuotakin siltä lastenlääkäriltä, et miten kalkki lisän suhteen, niin se sano ettei sitä tarvii antaa vielä. Meillä tosin poika syö paljon jugurttia ja viiliä. Syökä teillä antsuli poika jugua tai viiliä? Ja meillä tosin on edelleen tuttipullo kieltäytyjä joten meillä vaan jäi tuttipullot pois. Lasista juo jonkon verran kylmää maitoa.

Soitin eilen aamulla neuvolaan, käski lääkäriin tarkistuttaa korvat...mentiin lääkäriin tutki korvat, kuunteli keuhkot, kokeili nivuset tyrien varalta ja katsoi onko suussa aftoja, ei mitään vikaa! Kyselin maitoallergiasta ja neuvoi kokeilemaan ilman maitotuotteita mutta epäili jos on maitoallergiaa olis oireillu jo aiemmin...eilinen oltiin ilman maitotuotteita ja puolitoista tuntia huusi viime yönä...jotenkin alkoi tuntumaan että huutaa huutamisen ilosta :/ Kokemuksia?!?!
Rööttynä: Kyllä tykkää jugurttia syödä mielellään ja raejuustoa...en tiedä kokeilenko vielä ilman sitä maitoa vai tuleeko helpotus vasta parin päivän jälkeen niiden lopettamisesta...
Viime yönä kelpasi pullosta kyllä vesi kun tarjosin...

Yhteistyössä