hampaien pesussa ongelmia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isosisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isosisko

Vieras
:\| moi kaikki joilla on lapsia,osaisitte varmaan autaa mua kun ongelmana on että 5vpikkusiskoni ei pese hampaita kovin usein vaikka pyydän/käsken niin se ei ole onnistunut, ja hänellä on reikiä aika paljon, hammaslääkäriä hän ei pelkää, mutta ei halua pestä joka ilta hampaita.eli mikä neuovksi? olen huolissani pikkusiskotani en haluisi että noin pienellä olis juurihoitoa tms! olen yrittänyt äitin kanssa opetaa mutta tuloksetta. t.isosisko

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 09:03 isosisko kirjoitti:
:\| moi kaikki joilla on lapsia,osaisitte varmaan autaa mua kun ongelmana on että 5vpikkusiskoni ei pese hampaita kovin usein vaikka pyydän/käsken niin se ei ole onnistunut, ja hänellä on reikiä aika paljon, hammaslääkäriä hän ei pelkää, mutta ei halua pestä joka ilta hampaita.eli mikä neuovksi? olen huolissani pikkusiskotani en haluisi että noin pienellä olis juurihoitoa tms! olen yrittänyt äitin kanssa opetaa mutta tuloksetta. t.isosisko

Mun siskoni pesee vielä lastensa hampaat, vaikka nämä ovat jo eka ja tokaluokkalaisia. Meillekin hammashoitaja on antanut ohjeeksi, että alle 10-vuotiaan hampaiden pesu on vanhempien kontrolloitava/ hoidettava.

Ei 5-v lapsi voi ottaa itse vastuuta näin isosta asiasta.

täs asias en tarkoittanut sitä etteikö äitini ei vahtisi lapsen hampaitten pesua, vaan sitä että pikkusiskoni ei halua pestä hampaita jos äiti käskee, ja katoo että pese hyvin.ja siihen yleensä sit minä joudun puuttumaan eli pikkusiskoni haluaa pestä mun kans, hampaat. mitä te muut tekisittä tossa tilanteessa? muutkin voi vastailla!

meillä 3v poika, jonka kanssa alusta asti ollut vaikeuksia hammaspesussa. Ei antas millään pestä hampaita!! Joka iltainen taistelu. Kun sai joululahjaksi sähköhammasharjan niin aikas paljon tilanne helpottui. Oon pelotellu (hyi) hammaslääkärillä ja reikähampailla, hammaspeikoilla tms. Niistä ei juur oo ollu apua. Se myös auttaa, kun harjatessa samalla matkin, mitä hammaspeikot siellä suussa mukamas huutelee (kuullostaa tosi hullulta, heh...). Kaikki keinot ja mielikuvitus käyttöön! Tosin vanhemmalle lapselle toi matkimisjuttu tuskin tehoo.. Mut miten olis joku "saat aina tarran, kun oot pessy"-lupaus ja sit kun on tietty määrä tarroja sais palkinnon esim.uimareissu tms... :laugh: :laugh:

Pikkusiskoilla on tapana pitää isosiskoa esikuvanaan. Ehkä se on hänestä hauskempaa, kun näkee, että isosiskokin pesee hampaansa. Voittehan ihan hyvin tehdä sen yhdessä, ei kai siinä mitään ongelmaa ole? Antaisiko hän sinun pestä hampaansa, jos vaikka kertoisit samalla jonkun hauskan "hammastarinan"?

Meillä yleensä takkuaa hampaiden pesu, mutta vanhemmat pesee kaikkien neitien hampaat varmaan vielä kouluiässäkin. Kuopuksen kanssa on hankalinta (ikää 2,5v), mutta usein riittää, kun alkaa satuilla jotain hammaspeikoista tai yritetään metsästää hammasharjalla muita pikkuolioita suusta. Hätä keinot keksii. ;)

Hei sinä joka kirjoitit nimimerkillä mamma-72 sun neuvot oli hian hyviä ja myös muitten neuvot oli hyviä! mitään ongelmaa ei ole ettenkö pesisi pikkusiskoni kanssa hampaita yhdesä, eli se juttu ainakin onnistuu! ja joskus pikkusiskoni antaa pestä hänen hampaansa. ja sit on viä ongelmana se että jos en ole kotona joku vkloppu niin silloin pikkusiskoni ei meinaa pestä hampaita,mutta se pesee kyllä sit jos toinen pikusiskostani(13v) pesee hampaat. tai äiti käskee, ja kun tulen vklopun jälkeen sunnuntaina kotia niin kysyn aina pikkusiskoltani/äitilä että onko hän pessyt hampaansa?! ja on sit sanonut että on tai ei! ja joskus hän ei ole pessyt vklopun aikana hampaita niin olen sanonut että hän ei saa esm hammaslääkäriltä jotain pientä lelua hyvin hoidetuista hampaista(kuten minulla oli tapana saada kun olin kouluikäinen) mutta hän väitää että ei halua hammaslääkäriltä mitään lelua vaikka ei olsikaan reikiä!. ja sit viä yks kysymys kaikille jokka tämän lukevat! mistä löydän sellasia kirjoja jotka kertoo hampaitten pesusta huoletimisesta? ja minkä nimisiä ne ovat? t.isosisko :) ps kommenoida saa jos haluaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 09:59 isosisko kirjoitti:
täs asias en tarkoittanut sitä etteikö äitini ei vahtisi lapsen hampaitten pesua, vaan sitä että pikkusiskoni ei halua pestä hampaita jos äiti käskee, ja katoo että pese hyvin.ja siihen yleensä sit minä joudun puuttumaan eli pikkusiskoni haluaa pestä mun kans, hampaat. mitä te muut tekisittä tossa tilanteessa? muutkin voi vastailla!

Mun sisko siis pesee itse lasten hampaat. Tätä suositellaan alle 10-vuotialle.

Yhteistyössä