Hampaiden tulo ja särkylääkitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiuku"

Vieras
Moi! Vauvalle on puhkeamassa molemmat ylähampaat yhtä aikaa ja on kovin levoton nukkuja öisin. Kuinka useana yönä peräkkäin uskaltaa Panadol-suppoa laittaa, kun sehän voi kestää kauankin, kun ne kunnolla puhkeaa? Muutamana yönä laitoin ja nukkui kuin tukki, viime yönä en laittanut heti ja niin jouduttiin keskellä yötä laittamaan. Voiko olla jotain haittaa, jos useana yönä antaa peräkkäin särkylääkettä? Päivisin en oo sitä antanu...

ite annan vaa jos herää huutamaan kipua eli en anna ns,varmuuden vuoksi. panadolihan lienee vaikuttaa maksaan/munuaisiin mutta en usko ettö kamalasti on haittaakaan

Otatko itse särkylääkettä "varmuuden vuoksi"? Minä annoin lääkettä hammasitkuihin, taisi olla yksi per hammas. Ja suosittelen soittamaan neuvolaan, paremmat neuvot saat ammattilaisilta....

Mutta kun hampaita voidaan tehdä monta viikkoakin. Voiko silloin antaa Panadolia kun itkee hampaitaan monena yönä, vaikka monta viikkoa jos hyvin sattuu? Neuvolasta en ole paljon koskaan saanut mitään hyvää vastausta, pitäisi päästä kysymään lääkäriltä:P

Mun käsitääkseen voi käyttää viikon putkeen, mutta itse lääkitsen vain jos siihen on oikeasti tarvetta. Mä pyysin lääkäriltä reseptin nestemäiseen särkylääkkeeseen mitä annan yöllä jos on tarvetta, saa paremmin unen päästä kiinni.

No mutta... Jos epäilet että vauvaa koskee tai tuntuu epämielyttävälle hampaat niin
lääkettä voit antaa sen verran kuin pakkauksen ohjeessa lukee, tyyliin suppo*3krt päivässä. Ja ei kai kukaan päivä tolkulla lääkitse vauvaa missään taudissa kysymättä lääkäriltä.

Itse annoin muutamana iltana yötä vasten että vauva saisi nukuttua. En tiedä varmaksi itkikö juuri hampaita mitkä puhkes ja koskiko mutta enpä ottanut riskiä että kitinä johtuu kivusta.

Yhteistyössä