Hampaiden pesusta!

Meidän 6,5kk pojulla on kaksi hammasta alhaalla ja niitä olen harjannut aina silloin tällöin, muistaessani :ashamed: .
Miten te harjailette pikkuistenne hampaita? istuuko sylissä vai sitterissä? Harjataanko myös ikenet vai vaan ne jo puhjenneet hampaat?
Kuinka usein kuuluu vauvan hammasharja vaihtaa?

Kiitos avusta! =) :flower:

Meidän tyttö on 8 kk ja hänellä on pari kuukautta ollut 2 hammasta. Aloiteltiin "hampaiden"pesun harjoittelu ennen ekojen hampaiden puhkeamista. Hampaiden puhjettua olemme pesseet 2 kertaa päivässä, aamuin ja illoin. Meillä harjaamisasennot vaihtelevat, mutta useimmiten sylissä. Olen myös rapsutellut ikeniä, kun tuntuu nauttivan siitä. Hammasharjan vaihdosta olen kuullut, että 3 kk:n välein, mutta tieto ei ole välttämättä mitenkään virallinen...
Mukavia harjaushetkiä =)

Meidän pojan (7,5kk) hampaita harjataan sylissä peilikaapin edessä. Harjataan sekä hampaat (4) että ikenet: poika nauttii etenkin ikenien nitkuttamisesta harjan väärällä puolella ;) . Harjaa huuhtaistaan välillä, ihan niinkuin itsekin teen. Harsoliina yleensä on väljästi kaulan alle kietaistuna, kun harjausveden lisäksi myös kuolaa tuppaa tulemaan noissa tilanteissa kiitettävästi! Poika nauttii peilistä katsomisesta ja itse harjaamisesta (tai harjan varresta kiinni pitämisestä ).

Viimeistään 3kk välein vaihdetaan hammasharja, nyt jo 2 erimallista odottamassa kumpi mahtaa päästä seuraavaksi käyttöön :) .

Yhteistyössä