Hampaiden pesu..apua!!

Meijän likka kohta 1,5kk vihaa hampaiden pesua, kauhee huuto alkaa kun näkeekin hammasharjan. Hampaiden pesu siis tosi vaikeeta. Kertokaahan vinkkejä miten noi hampaat sais pestyä?? Onko joku kokeillut sähköhammasharjaa? Jollain keinolla pitäis se pesu onnistua... Vinkkejä otetaan vastaan :) :/

satu86
meille sanoivat neuvolassa että voi laittaa lasten hammastahnaa todella pienen määrän niin saa sen hyvän maun suuhun, sillain pitäisi kyllä saada hampaat pestyä. kaikki lapset tietty erilaisia mutta toimii :D

Hups, puolitoista vuotiasta tarkoitin. Eihän 1,5kk ikäisellä edes oo hampaita :LOL: Me ollaan kyllä tota hammastahnaakin kokeiltu mutta ei auta. Täytyy varmaan tilata Suomesta ksylitolituotteita ja kokeilla sähköhammasharjaa..

Meillä toimi se,että annoin jonkin aikaa itse "harjata" hampaansa =) Myöhemmin sitten äiti saikin alkaa pesemään hampaat kunnolla. Ja pienenä muistutuksena olen välillä selittänyt,että jos hampaita ei harjaa kunnolla,niin tulee reikiä ja hampaat kipeiksi. Sitten joutuu menemään hammaslääkäriin (ei tykännyt yhtään 2-vuotis tarkastuksesta,vaikkei siellä muuta tehty,kuin vilkaistiin hampaita) :) Eli mielummin antaa harjata,kuin menee hammaslääkäriin..

Meilläkin ollut hieman taistelunpoikasta harjauksen kanssa ja olen myös antanut harjata itse, mutta harja nyt viimeaikoina lentänyt nurkkaan aika vauhdikkaasti :attn: Parina iltana on toiminut se, että olen vienyt peilin eteen niin että lapsi kattelee peiliin ja välillä huuhdotaan harjaa ja harjatessa äiti pitää suh suh ääniä, niitä sitten siinä ihmettelee ja ainakin jotenkuten saatu harjattua hampaat. Viimeiseksi on vielä itse saanut harjata hampaitaan (enemmänkin harjan imeskelyä), sitten vielä huuhdotaan harja ja laitetaan se paikoilleen ja vilkutetaan sille :LOL: hyvin on toiminut ja vilkutuksen ansiosta ei edes ala huutamaan harjaa takaisin vaikka ensin meinaa..

Meidän tyttö on nyt 1v 3kk. Hampaiden pesu on ollu tosi hankalaa :headwall:
On kokeiltu kaikkee mahdollista. Aina vähän aikaa on toiminu eri jutut, mut nyt ei enää mikään! Alkuun anto ihan ok pestä ilman mitään ihme juttuja. Sen jälkeen antoi pestä, kun annoin tytölle toisen harjan omaan käteen, sohittiin sitten sinne pieneen suuhun kumpikin eri harjoilla :LOL: (Kannattaa kokeilla tosiaan sitä, että käytössä on kaksi pienen omaa harjaa yhtaikaa). Kun tämä ei enää onnistunut, mentiin peilin eteen ja näin taas saatiin vähän aikaa homma toimimaan. Sitten kun tyttö kyllästyi tähän annoin sille toiseen käteen minun harjan ja sai sitten samalla pestä/sohia minun suuta kun minä pesin hänen suutaan :kieh:
Nyt ei enää tämäkään toimi :headwall: On saanut myös pestä isin suuta...
Alkaa tuntua,että keinot loppuu jo kohta. Tyttö on kuitenkin vielä tän ikäinen, niin ei se vielä ymmärrä mitään sen uhkailun päälle, että joutuu hammaslääkäriin tai tulee kamalat hampaat jos niitä ei pese!
Nyt hamppaat pestään niin, etä neiti huutaa suoraa huutoa mun sylissä. Suu on tietty auki, niin minä sitten samalla pesen :/ Ei oo kovin kivaa, mut en keksi enää muuta!

Kiva kuulla että en oo ainoa joka ei saa niitä hampaita pestyä. Ja että jossain vaiheessa se alkaa sujumaan. Me muuten ostettiin sähköhammasharja likalle ja sillä sujuu vähän paremmin.. Kiitos vastaajille!!

Voih.. Ollappa meilläkin noin päin.. Meillä neiti pesee hampaita minkä vain kerkiää ja sais. Kamalan huudon kans saa tuoda vessasta pois. Kun pesu lopetetaan. Ite saa käydä "varkain" pesemässä hampaat ettei vaan neiti huomaa...

Meillä poika 1v10kk on innokas hampaiden pesijä. Aamulla pestään samaan aikaan hampaat. Harjaan laitetaan pieni tippa lastentahnaa. Ensin pesee itse ja sit vanhempi pesee paremmin. Annan myös pojan harjata mun hampaita omalla harjallani tottakai ;) :D

Missä iässä olette alkaneet pesemään hampaita? Onko ollut siis aina hankalaa peseminen vai tullut vasta nyt? Sillä vaan kyselen kun 9kk poika antaa hyvinkin pestä hampaansa, että muuttuuko vielä taisteluksi...

Meillä alotettu harjailu heti ekojen hampaiden puhjettua 5 kk iässä ja aluksi sujui hyvin. Nyt tosiaan on melkosta taistelua se peseminen kun poika on 1v7kk... :headwall: Kaikkea on kokeiltu täälläkin, välillä toimii, mutta useimmiten ei - pitää varmaan vielä se sähköhammasharja hommata niin josko sillä sitten sais homman sujumaan.

Eveliukselle: Mekin aloitettiin hampaiden pesu heti kun niitä hampaita tuli. Alkuun kyllä saatiin ne vähäiset hampaat pestyä,mutta tosiaan tossa 1v3 kk ei enää onnistunutkaan ilman huutoa. Tolla sähköhammasharjalla me nyt pestään 3 kertaa päivässä hampaita.

Meillä poika rakastaa hampaiden pesua sen takia vain et saa hammastahnaa maistella!!! monesti se koittaa huijata et sillai imee sitä harjaa et saa vaan hammastahnan syödä :)

Ennen hammastahnan käyttöä ei saatu suuta millään auki eikä antanut pestä ollenkaan :p

Yhteistyössä