Hampaiden heilumisesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Panthera leo

Aktiivinen jäsen
05.12.2006
5 202
0
36
Mä olen tässä ihmetellyt kun kuopuksella (6½v) ei heilu hampaat ollenkaan. Isommilta sisaruksiltaan lähti eka maitohammas jo 5-vuotiaana... Ja kuopuksen eskarikavereiltakin on jo monta hammasta irronnu. Eilen just kuopus kysy, että koska häneltä lähtee hampaat, kun muilta on lähteny jo. Eli se häiritsee sitä itteensä jo. :(

Multa iteltäni on tosin eka hammas irronnu vasta kolmannella luokalla, mutta siltipä täällä ihmettelen...

Minkä ikäsenä nuo hampaat pitäs keskimäärin lähtee?

Riippuu jonkin verran siitä milloin ovat tulleet..

Meillä Sällillä tuli ekat hampaat vasta 10kk iässä, ja ekat lähti vasta 7v

Ja Likalla tosiaan ne etuhampaat annettiin olla, vaikka toiset hampaat tuli sinne taakse, ja nyt kolmannella luokalla sit vedettiin pois yks hammas alhaalta joka ei ollut lähtenyt itsestään, oli niin kulunut, et siksi poistettiin eikä alettu paikkaamaan..ja nyt kun muistelen, niin sama ollu mulla, eli osa hampaista ei itsekseen lähtenyt ollenkaan

Mun kesällä 6v täyttävältä on nyt kolme hammasta lähtenyt mutta esikoiselta lähti vasta eskarissa. Silloin poika oli ja reilusti yli 6v. Itseltäni on lähtenyt ja vasta esikoulussa ensimmäinen hammas (valokuvat paljastaa) :)

Eiköhän sekin ole yksilöllistä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 08:01 keppälerttu kirjoitti:
Riippuu jonkin verran siitä milloin ovat tulleet..

Meillä Sällillä tuli ekat hampaat vasta 10kk iässä, ja ekat lähti vasta 7v

Ja Likalla tosiaan ne etuhampaat annettiin olla, vaikka toiset hampaat tuli sinne taakse, ja nyt kolmannella luokalla sit vedettiin pois yks hammas alhaalta joka ei ollut lähtenyt itsestään, oli niin kulunut, et siksi poistettiin eikä alettu paikkaamaan..ja nyt kun muistelen, niin sama ollu mulla, eli osa hampaista ei itsekseen lähtenyt ollenkaan

Mä en nyt muista minkä ikäsenä pojalle tuli ekat hampaat...

Mä irrotin mun viimesen maitohampaan (kulman) vasta tossa noin 5 vuotta sitten, kun ei se heilunut ikinä, eikä sitä kukaan poistanutkaan. :D

Ei kannata niitä hirveästi sitten heilutella, jos eivät heilu. kaikille ei vaihdu kaikki hampaat ollenkaan ja jos sinulla on ollut yksi hammas sellainen niin pojallasi on mahdollisesti myös, jopa useampi hammas. Yhdellä kaverillanin on edelleen aikuisenakin paljon maitohampaita ja niiden tilalle ei kasva uusia, jos tippuvat.

Yhteistyössä