Hampaassa juurihoito tehtynä monta vuotta sitten, nyt uusi juurihoito :O Miten se voidaan ees tehdä ku on täytettykkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksivain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksivain

Vieras
jo vuosia sitten???

Onko jollain kokemusta??? Nyt juurihoidettu hammas puskee mätää, juurihoitoon sain päivystysajan, mutta se on jo juurihoidettu, miten tää homma nyt toimii? Tehdäänkö samalla tavalla kuin tavallinen juurihoito?? On sen verran pahasti tulehtunut, että ei taida puudutusainekkaan vaikuttaa. Kaivelu sattui aivan törkeesti vaikka oli puudutettu

No mä just mietin et pitäisköhän pyytää et poistavat koko hampaan, se on muutenkin pelkkää muovia kun joskus oli tosi iso reikä siinä. On kyseessä vika hammas alhaalla, vaikuttaa vissiin oleellisesti purentaan???

a.p. multa on poistettu juurikin alhaalta viimeinen hammas ja se ei kyllä vaikuta mihinkään. Ennemmin menettää sen rivin viimeisen kuin sieltä välistä jonkun. Mulla revitty 2 hammasta pois, toinen oli rivin viimeinen ja toinen sitten välistä, hankalampaa on tuon välistä puuttuvan takia.

Mulla on uusittu juurihoitoja. Yksi niistä oli tulehtunut hammas. Se avattiin, poistettiin täytteet. Sitten sinne laitettin väliaikainen paikka. Sain antibioottikuurin. Sen jälkeen hammas juurihoidettiin loppuun ja täytettiin uudestaan. Uusinnasta on varmaan 10 vuotta eikä hammas ole vaivannut. Tärkeää olisi saada tulehdus kunnolla ulos ennen uutta täytettä. Muut olivat vain vanhoja paikkoja ja täytteet uusittiin. Kaikki ne ovat onnistuneet hyvin.

Mullakin juurihoidettu hammas alkoi oireilla uudestaan kymmenen vuoden jälkeen. Se paine mikä siitä mädästä aiheutui teki ihan järkyttävän kivun. Päivystyksessä lääkäri sanoi, että hän ei suosittele yrittämään uutta juurihoitoa ja kysyi saako poistaa. Annoin luvan. Nyt ylhäältä puuttuu toiseks viimenen hammas, mutta eipä ole toistaiseksi ainakaan menoa haitannut. Muutenkin oli yksi harmi vaan se hammas kun lohkes aina niin helposti, oli ties montako kertaa jo korjailtu.

No mulla mätä tulee ulos leikatun viisaudenhampaan kolosta. Ois varmaan tuskallinen olo jos siellä ei tuota koloa olisi ja mätä jäisi sinne :O Paljon tuli mätää muutama päivä sitten, nyt olen kaks päivää syönyt jo antibioottia

Voinko ihan kysyä että voivatko suoraan poistaa hampaan? Pelkään et siinä käy just niin et käyn lukuisat kerrat hammaslääkärissä juurihoidossa tuon takia ja lopulta se poistetaan kuitenkin.

Voit varmasti kysyä voisiko hampaan suoraan poistaa. Hyvä, että paine pääsee edes hieman hellittämään. Antibiootin söin sen poiston jälkeen ja tosiaan ainakaan toistaiseksi ei mitään ongelmaa. Alkuun oli hieman totuttelemista kun hampaan kohdalla oli vain tyhjä kolo, mutta eipä sitä enää oikeastaan huomaakkaan.

[QUOTE="a.p";28257939]No mulla mätä tulee ulos leikatun viisaudenhampaan kolosta. Ois varmaan tuskallinen olo jos siellä ei tuota koloa olisi ja mätä jäisi sinne :O Paljon tuli mätää muutama päivä sitten, nyt olen kaks päivää syönyt jo antibioottia
[/QUOTE]

Mulle on tehty hammaslääkärissä & suu- ja leukakirurgisella vaikka mitä, mutta hammastulehdus on yksi tuskaisimmista kokemuksistani.

Tää ei särje ollenkaan, aika outoa. Varmaan siks kun se mätä pääsee pois. No, nyt mulla on haava tuolla viisurin kohdalla kun se avattiin kun luultiin että juurta ois jäänyt sinne. Et pääsee mätä varmaan vieläkin paremmin pois sieltä.

Hammastulehdus ollut ennenkin ja särky oli aivan tajuton.

Eli ehkä mun kannattaa kysyä suoraan poistoa. Mätää tosiaan tullut aika paljon. Nyt se on vielä avattu uudestaan se viisurin paikka kun luultiin, että siellä on joku juurenpala.

Kannattaa kuunnella hammaslääkärin mielipide. Ei ne kunnallisella puolella rahan ahneuttaan turhia juurihoitoja tee, mieluummin sitä vedettäis se hammas suosista pois. Jonot on niin pitkät ja töitä valtavasti, että moni tohtori poistais enemmän kuin mielellään :)

Mutta jos kyseessä on alaseiska, purennan kannalta sillä ei niin suurta merkitystä ole. Itsellänikin puuttuu alaseiskat, ja hyvin pärjään. Mutta kysy mielipide. :)

Joo, siis ihan viimeinen hammas alhaalta, viisaudenhampaat on leikattu.

Mä oon niin paljon ravannut hammaslääkärissä elämäni aikana et mieluummin otan nyt sen ensimmäisen poiston kuin toistamiseen juurihoitoja samaan hampaaseen. Tuo mädän määrä ihmetyttää kun ennen ei mitään mätää ole mistään tullut. Päässä sellainen ajatus et hammas on ihan kakkana jo.

Yhteistyössä