Hampaanpoiston jälkeen

Multa leikattiin ala-viisuri pois tiistaina. Tiistain olin kylmä-nestemäinenruoka linjalla, eilen söin sitten jo mm. pinaattikeittoa ja vähän leipää.
Eilen hammasta ei kovinkaan särkenyt, mutta illalla alkoi, ja tänään on särkenyt..:( Millon te olette alkaneet syömään "normaalisti"? Uskaltaako jo juoda kahvia tms? Ajattelin että tänään en nyt sit söisi mitään pureskeltavaa jos haava siitä ärtyi.... :/
Mulla menee antibiotit ja burana 800mg 8h välein, kylmä hauteella haudoin eiliseen asti, ja tänään sit siirryin lämpö hauteisiin. Corsodylillä oon purskutellut ke aamusta alkaen aamuin illoin.
Onko muita "hoito" vinkkejä??? Toi lääkäristä saatu lappu on tosi epäselvä...:( (Siinä puhutaan oikeastaan vaan leikkauspäiväsä).

Mä kykenin syömään kahdenviikon päästä poistosta normaalisti, mulla ei nääs leuka auennu ku sentinverran, tai siis etuhampaitten väliin tuli semmonen rako, eipä sinne kovin kiinteetä saanu survottua. kahvia join kyllä jo leikkauspäivänä tosin se oli erittäin haaleaa..

vieras
Mä join kahvia ja söin kaikkea lämmintä, ei pureskeltavaa ruokaa. Pärjäsin hyvin burana 600, pahin särky oli just parin päivän päästä. Jos lääkkeet ei auta, ota yhteyttä hammaslääkäriin. Näin mua silloin neuvottiin!

tellu
Ei kannata heti pureskella näkkäriä, mutta voinnin mukaan-kunhan katsot että siitä ei lähde se verihyytymä pois! Silloin paraneminen kuulemma vaiketuu-sanoi mun hammaslääkäri mulle.
Kiinteetä saa syödä sitten kun siltä tuntuu ja varmuuden vuoksi pureskele toisella puolella.
Toivotan pikaista paranemista!

E mua muuten edes huoletuttaisi, mutta kun lapussa luki, että särky on pahinta ensimmäisenä päivänä, ja sit helpottaa... :/ Eka ilta olikin tosi inhottava, mutta eilen oli jo ihan hyvä. Nyt särky tuli siis takas... :|

Alkuperäinen kirjoittaja tellu:
Ei kannata heti pureskella näkkäriä, mutta voinnin mukaan-kunhan katsot että siitä ei lähde se verihyytymä pois! Silloin paraneminen kuulemma vaiketuu-sanoi mun hammaslääkäri mulle.
Kiinteetä saa syödä sitten kun siltä tuntuu ja varmuuden vuoksi pureskele toisella puolella.
Toivotan pikaista paranemista!
Mulla on tikit siinä, niin en nää verihyytymää...

Yhteistyössä