Hampaanpesuvinkit jakoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Justiinsa huomasin että pojalle on puhjennut kolme poskihammasta, tai siis vähän ovat läpi vasta tulleet, mutta sen verran, että niiden peseminen on tietenkin heti aloitettava. Tähän asti on pesty vain nuo etuhampaat. Ja hampaiden pesu on aina yhtä taistelua, puree harjaa, työntää kielellä pois, ottaa harjan omaan käteen ja yrittää pestä sillä jotain ihan muuta ku hampaat, useimmiten lavuaaria... yms.

Hampaiden pesuun siis vinkkejä? Lapsi sylissä vai istumassa esim. pöntön päällä? Jotain kädessä vai ei? Kertokaa kaikki mitä mieleen tulee ja vain jaksatte! =)

No meillä on Herra Hakkarais-hammastahna kädessä ja äiti pesee ensin, muksut sitten. :D Siihen on tyytyneet mielellään! (joskus kuitataan tosin pesu fluoritableteilla, jos on kova väsy)

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
:ashamed: me pestään hampaat niin että poitsu makoilee sohvalla ja ottaa jonku lelun kaveriksi ja mä siinä harjaan että tulee varmasti puhdasta ja välit putsitaan hammastikulla.

:D Heh, mä nään jo sieluni silmin yritykseni selättää meidän muksut sohvalle, painivani ensin 16-kiloisen esikoiseni kanssa saadakseni suun auki, väkivallalla peseväni hampaat ja saaden hysteriakohtauksen aikaan lähestymällä edes hammastikun kanssa! :whistle: Kuopuksesta nyt puhumattakaan...

MITEN sä onnistut??? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Justiinsa huomasin että pojalle on puhjennut kolme poskihammasta, tai siis vähän ovat läpi vasta tulleet, mutta sen verran, että niiden peseminen on tietenkin heti aloitettava. Tähän asti on pesty vain nuo etuhampaat. Ja hampaiden pesu on aina yhtä taistelua, puree harjaa, työntää kielellä pois, ottaa harjan omaan käteen ja yrittää pestä sillä jotain ihan muuta ku hampaat, useimmiten lavuaaria... yms.

Hampaiden pesuun siis vinkkejä? Lapsi sylissä vai istumassa esim. pöntön päällä? Jotain kädessä vai ei? Kertokaa kaikki mitä mieleen tulee ja vain jaksatte! =)

Meillä auttoi se keskimmäisen kanssa, että minä sain pestä hänen hampaansa, kun hän pesi minun hampaani. Vähän hän tuo hänen harjaus pahaa teki (minulle siis kun kurkkuun tökki), mutta oli se kuitenkin sen arvoista, koska lapsi antoi hampaansa pestä.

Yksi hauskuus on "huutoharjoitus". Eli kuka hampaidenpesijöistä jaksaa kannatella ääntä pisimpäään. Myö ollaan sitten pesuhuoneessa kaikkia "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa". Siinä samalla varovaisesti takahampaat putsailen.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
:ashamed: me pestään hampaat niin että poitsu makoilee sohvalla ja ottaa jonku lelun kaveriksi ja mä siinä harjaan että tulee varmasti puhdasta ja välit putsitaan hammastikulla.

:D Heh, mä nään jo sieluni silmin yritykseni selättää meidän muksut sohvalle, painivani ensin 16-kiloisen esikoiseni kanssa saadakseni suun auki, väkivallalla peseväni hampaat ja saaden hysteriakohtauksen aikaan lähestymällä edes hammastikun kanssa! :whistle: Kuopuksesta nyt puhumattakaan...

Tää on pitkän (hermoja vievän) harjoittelun tulosta :D

Meillä kolme vuotias taistelee kanssa hammaspesusta.
Olen tehnyt siitä hauskan jutun sillain että kun pesu alkaa jahtaan hammasharjalla peikkoja hampaista, kun peikot on pois pesen viellä peikkojen tavaroita pois, vaikka likaisia sukkia, autoja reppuja, ruoka säkkejä ym.....
Likka kikattaa kun tekee sen viellä sillein hassusti puhumalla että nyt nappaan sen likaiset sukat.

Välillä vaan ilmeilen hassusti kun pesen hampaita että ompas likaiset voi voi!

Ja palkinto on yks juju niin kuin jo joku sitä tarraa ehdotti.
Mielikuvitus peliin niin homma hoituu :p

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Tää on pitkän (hermoja vievän) harjoittelun tulosta :D

:D Ajattelinkin. Toistaiseksi meillä on onnistunut ihan kivasti ilman suurempia dilemmoja, saas nähdä, tuleeko vielä kausi, jolloin mäkin joudun muuttamaan taktiikkaa. :p

lapsi vaikka potalle, itse lattialle eteen ja peskää toistenne hampaat =)
meillä tyttö pienempänä pesi mielellään mun hampaita ja samalla pesin siltä.nykyään harjaa itse ja minä autan ylähampaissa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onnistuneesta pesusta autotarra yms. seinään kiinnitettyyn paperiin

mutta pikkunen 1 vuotias ei vielä noista palkinnoista ja tarroista ymmärrä :( Meillä siis isomman hampaat saa pestyä hyvin, mutta päänvaivaa aiheuttaa tuo 1 vuotias, kun se ei anna pestä hampaitaan.. tykkää kyllä itse laittaa harjaa suuhunsa ja mukamas harjaa, mutta hirveä huuto jos aikuinen hänen hampaitansa alkaa harjaamaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
lapsi vaikka potalle, itse lattialle eteen ja peskää toistenne hampaat =)
meillä tyttö pienempänä pesi mielellään mun hampaita ja samalla pesin siltä.nykyään harjaa itse ja minä autan ylähampaissa

meillä poika istuu potalle ja pyytää harjaa, ja siis mielellään itse "harjaa", mutta hermostuu jos joku muu yrittää hänen hampaitaan harjata :( mikä auttaa??

Hyviä vinkkejä! kiitos! Tuo tarrajuttu kuulostaa hyvältä, koska tarhassakin niillä "reippaustarrat" käytössä! Ja myös tuota että poika harjais minun hampaat pitää testata. =)

onnistui aikanaan hamapaan pesu kun poju sai kattoa peilistä kun sen hampaita pestiin. eikä ois millään antanu pestä, mutkun peilistä sai kattella niin sit anto harjatakin

Anna lapsen itse valita kaupasta hammasmuki (halpakaupoissa ja Tiimarissa edullisia), hammasharja ja -tahna..... meillä lapset kiinnostui heti kyselemään, että millon me käytetään niitä hammasjuttuja. Mummon ostamat matkahammasharjat on meidän suosikkeja.

Yhteistyössä