Hampaan ylitäyttö! Apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jouduin huonosti hoidetun hampaan paikkauksen seurauksena juurihoitoon. Huonosti tehty paikkaus tehtiin kunnallisella ja juurihoito yksityisellä. Juurihoito saatiin valmiiksi joulukuussa ja siitä asti hammas on ollut arka (tai siis oli se arka jo ennen juurihoitoa). Hammasta on kuvailtu usein ja sitä on katsonut useempi eri hammaslääkäri eikä mitään syytä oo löydetty alkuun. Kipu on pikku hijlaa vähentyny tän parin kuukauden aikana (ei siis jatkuvaa särkyä vaan kosketusarkuutta ja koputusarkuutta). Nyt kävin jälleen kerran hammaslääkärissä ja näitä useita kuvia alettiin vertaan vierekkäin ja huomattiin että juurihoidon jälkeen kuvissa juuri on jonkin verran pitempi ja taas tässä viimesimmässä se on ihan vähän lyhyempi. Hammaslääkäri sano että ilmeisesti on tullut ylitäyttö hampaaseen. Ja että se on alkanut lähtemään kun viimesimmässä kuvassa sit juuri on taas aavistuksen lyhyempi (ei kuitenkaan saman pitunen kun juuri ennen juurihoitoa). Käski seurailla. Nyt sit menin lukemaan ylitäytöstä missä luki että nämä aineet millä täytetään on jossain määrin toksisia. Uskallanko nyt tosiaa vaa seurailla tätä vai pitäskö sille tehdä jotain?mulla on luotto menny ihan täysin kaikkiin hammaslääkäreihin kun kukaan osaa hoitaa tätä kuntoon. Onks kellään mitään tietoo/kokemusta hampaan ylitäytöstä???

Ylitäyttö on melko "normaalia". Varsinkin jos vasta usean kuvan jälkeen tämä huomataan niin tuskin on kauhean suuri ylitäyttö.

Toivottavasti näin. Mää ajattelin et se on nii harvinaista että sitä ei sen takia tajuttu edes ottaa huomioon kun tapahtuu niin harvoin. Oon tosi hammaslääkärikammonen ja sit ku vihdoin uskaltautuu sinne niin ensin mokataan kunnallisella ja sit ku ajattelee et hoitaa loppuun yksityisellä et siellä ainakin osataan ja siitäkin tulee vaan ongelmia ni poistan kohta kaikki hampaat ettei ikinä enää tarvi mennä hammaslääkäriin oma vika tietty et oli reikä mut miks just mun kohdalla se pienehkö reikä saatiin paikattua nii huonosti että alle jäi paskaa ja reikä vaan kasvo ka tulos on tää. Itku tässä tulee mut ei kai auta ku vaan kärsiä, oma vika

Yhteistyössä