Hämmästyttävää, eikö muka 1v9kk ikäinen lapsi käy saunassa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rihanna harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rihanna harmaana

Vieras
Näin minulle sairaanhoitaja tokaisi päivystyksessä kun olimme toissa sunnuntaina tikkejä laittamassa pojalle otsaan, että "saunassa ei saa käydä sit viikkoon tästä päivästä, mutta heii, eihän noin pikkunen ees käy vielä saunassa"
Eläkäähän mitään, mää tokasin sille että kuule käy, ja on käynyt jo vauvasta saakka! Kamalaa mitä pelleilyä! Olenko muka aidosti outo ja käytän lapseni jo pienestä saakka saunassa????

No ne suositukset menee kai niin, että alle vuosikasta ei suositella saunaan. Tai näin mulle sanottiin neuvolassa, mutta mie oon kyllä ainakin sallinut omiani viedä saunaan... toki järjen kanssa, ei siis kuumiin löylyihin, vaan leppoisiin alku tai jälkilämpöihin. =)

Hoitsulla varmaan joku ajatuskatko. Tässä meidän armaassa saunakulttuurissa tuskin löytyy tuon ikäistä, joka ei ole siellä käynyt. ;)
Meidän muksutkin on "saunonut" jo vauvauinnissa, vajaa vuosikkaasta ihan löylyissäkin ja innokkaasti sinne aina marssivat ja yrittää heittää vettä kiukaalle. :whistle: Nyt siis 1 v 3 kk ja 2 v 3 kk.

Meillä on saunonut kumpikin jo 3kk ikäisesti. Ja EN TARKOITA mitään 100 asteen löylyjä, vaan lämmittelyä saunassa ja löylyä ei ole heitetty! On se nyt kumma kun kaikesta pitää tehdä mahdoton numero! Jos jossain lehtisessä lukee, ettei saunaan viedä alle 1v. niin omaa järkeähän ei VOI käyttää sitten millään. Löyly ja lämmittely on ihan eri asia! |O

TÄÄLLÄ Aidosti tyhmä sairaanhoitaja!

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei, olet ollut aidosti tyhmä, jos olet saunottanut lastasi jo vauvana. Mutta 1 v 9 kk kyllä saa jo saunoa.

Täällä yks "aidosti tyhmä" ilmoittautuu, ja kertoo, että meillä on 2kk:n ikäisestä asti käyty "lämmöissä" ihan kotisaunan lautehilla. :whistle:

mä liityn aurinkokunnan remmiin.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä on saunonut kumpikin jo 3kk ikäisesti. Ja EN TARKOITA mitään 100 asteen löylyjä, vaan lämmittelyä saunassa ja löylyä ei ole heitetty! On se nyt kumma kun kaikesta pitää tehdä mahdoton numero! Jos jossain lehtisessä lukee, ettei saunaan viedä alle 1v. niin omaa järkeähän ei VOI käyttää sitten millään. Löyly ja lämmittely on ihan eri asia! |O

Näin. Puhdasta järjenkäyttöä peräänkuulutetaan täällekin, täysi peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei, olet ollut aidosti tyhmä, jos olet saunottanut lastasi jo vauvana. Mutta 1 v 9 kk kyllä saa jo saunoa.

Täällä yks "aidosti tyhmä" ilmoittautuu, ja kertoo, että meillä on 2kk:n ikäisestä asti käyty "lämmöissä" ihan kotisaunan lautehilla. :whistle:

mä liityn aurinkokunnan remmiin.. ;)

TÄYSPEESI! =)

Siis joillekkin tiedoksi jotka luulivat että tarkoitin mahottomia löylyjä, niin ei vaan vauvasta aloitettu ihan pikku löylyistä alalauteelta jne.
Ihanaa että täällä on muitakin "tyhmiä :)" vanhempia, heh:) Mutta ihanaa että muutkin lapset pääsevät saunomaan pienestä pitäen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rihanna harmaana:
Siis joillekkin tiedoksi jotka luulivat että tarkoitin mahottomia löylyjä, niin ei vaan vauvasta aloitettu ihan pikku löylyistä alalauteelta jne.
Ihanaa että täällä on muitakin "tyhmiä :)" vanhempia, heh:) Mutta ihanaa että muutkin lapset pääsevät saunomaan pienestä pitäen.

Varmasti olisit "ihanilta" vastauksilta välttynyt, jos olisit heti kättelyssä selittänyt, että et tarkoittanut mitään varsinaista löylyttelyä.

Meillä on ihan vauvasta asti käytetty saunassa, koska meillä on kevät-vauva ja mökillä ulkosauna, missä kaikki pesut hoidetaan. Siellä ei siis vauvalle hiki päässyt tulemaan vaan lämpimässä saunassa alaosassa pestiin ja hetki pidettiin.

Yhteistyössä