Hämmästelyä huutonetistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Mitä teet jos et saa palautetta ostajalta? Vai teetkö mitään? Ei sinänsä häiritte
palautteiden takia, olis vaan ollu kiva tietää oliko ostajat tyytyväisiä.

Entäs kun huusin yhtä tuotetta, hintavaraus ei ylittynyt, myyjä on laittanut tuotteen
uudestaan kaupan mutta silti kauppasi sitä mulle yksityisviestillä? Tosin sellaseen hintaan etten missään tapauksessa siitä niin paljon maksais. Mutta eikös toi oo sääntöjen vastaista? Oon
varmaan vähän (vai paljon?) nipo mutta mun mielestä pitäis noudattaa sääntöjä.

Oon vasta hiljan tutustunut huutonettiin ja ei voi kuin todeta että monta on ihmeellistä asiaa...
Mutta kyllä sielä näköjään voi tehdä myös hyviä löytöjä ja saada jotain myydyksikin.

Mä olen törmännyt tosi monesti tuohon, että en saa palautetta myymistäni tuotteista. Ja myyn pelkästään hyvää tavaraa, suurinosa on uutta/uudenveroista. Ostajana taas oeln useimmiten saanut palautteen.
Olenkin nyt miettinyt, että minäkin taidan alkaa pnttaamaan tuota palautetta ollessani myyjän roolissa ja laitan sen vasta sitten,kun ostaja on antanut omansa. murr

En tee mitään, jos en saa palautetta. Pääasia on, ettei tule huonoa palautetta. Oletan ostajan olevan tarpeeksi tyytyväinen, ettei viitsi ainakaan valittaa =)

[QUOTE="vieras";26088799]En tee mitään, jos en saa palautetta. Pääasia on, ettei tule huonoa palautetta. Oletan ostajan olevan tarpeeksi tyytyväinen, ettei viitsi ainakaan valittaa =)[/QUOTE]

Niin kai se noin tosiaan on.

Tuo palautteen antamatta jättäminen on minusta todella ärsyttävää silloin, kun on oman huutisuransa alussa, eikä ole vielä juurikaan plussia tai miinuksia. Se tuo varmaan lisää ostajia, jos on saanut plussia, mutta minulla oli pari ensimmäistä ostajaa sellaista, ettei heistä kuulunut yhtään mitään sen jälkeen kun paketti oli postissa. Minusta olisi ihan kiinnostavaa tietää sekin, menikö paketti edes perille, mutta olisivat tietysti silloin antaneet negaa. Nyt olen saanut ihan kivasti niitä plussia ja itse annan myös aina palautetta. Sitä en ole koskaan kehdannut tehdä, että olisin pyytänyt palautetta, se tuntuu jotenkin niin kerjäämiseltä.

voin tunnustaa, että vuonna puukko ja miekkä kun aloitin huutelemaan huutiksesta, en ollut huomannut koko palaute systeemiä. Kauheasti ihmettelin kun meklarin viestissä luki, että muistathan antaa palautetta kauppakumppanille, tietenkin laitoin hyvien tapojen mukaisesti kiitoksen sähköpostiviestiin kun kauppoja sovittiin..

Jossain vaiheessa tyhmäkin tajusi systeemin ja vähän hävettikin. Sen jälkeen olen aina laittanut palautetta, mutta myönnän että se saattaa viipyä koska huutista aika harvoin käytän. Uskoisin, että moni muukin ostaja käyttää huutista löytääksen jonkun tietyn jutun ja ei välttämättä vieraile siellä ennen kuin uusi tarve iskee.

Mun mielestä aikuisilta ihmisiltä mikään ei ole lapsellisempaa kuin ilmoittaa jossain omakuvauksessa että "mää en anna palautetta jos et sää anna ensin". Ihan uskomatonta!

Myyjällä on saattanut olla automaatti uusinta kohteessa, kyllähän hän saa sitä sinulle yv:nä tarjota miksi ei saisi? Varsinkin jos kohteessa ei ole uusia huutajia.
Myyjä saa myös halutessaan sulkea kohteen milloin haluaa..

Niin ja en tee mitään jos en saa palautetta? Mitä pitäisi tehdä? Anna asian vaan olla ja jatka elämää.

[QUOTE="mä";26088953]
Jossain vaiheessa tyhmäkin tajusi systeemin ja vähän hävettikin. Sen jälkeen olen aina laittanut palautetta, mutta myönnän että se saattaa viipyä koska huutista aika harvoin käytän. Uskoisin, että moni muukin ostaja käyttää huutista löytääksen jonkun tietyn jutun ja ei välttämättä vieraile siellä ennen kuin uusi tarve iskee.[/QUOTE]

Anteeksi, mutta minusta tuo on tosi huono selitys. Kyllä ihmisen täytyy olla laiska, jos on ensin valinnut tuotteen, käynyt kauppaa ja roikkunut netissä sen takia ties kuinka monta kertaa, eikä paketin saatuaan viitsi käydä sitä yhtä kertaa vielä:O

[QUOTE="Minttu";26088899]Minusta olisi ihan kiinnostavaa tietää sekin, menikö paketti edes perille, mutta olisivat tietysti silloin antaneet ä.[/QUOTE]

Onhan sulla se paketinseuranta koodi? Itse olen kyllä sen avulla seurannut että paketti on löytänyt tiensä perille ;)

[QUOTE="Jos";26088984]Myyjällä on saattanut olla automaatti uusinta kohteessa, kyllähän hän saa sitä sinulle yv:nä tarjota miksi ei saisi? Varsinkin jos kohteessa ei ole uusia huutajia.
Myyjä saa myös halutessaan sulkea kohteen milloin haluaa..

Niin ja en tee mitään jos en saa palautetta? Mitä pitäisi tehdä? Anna asian vaan olla ja jatka elämää.[/QUOTE]

No mun ymmärtääkseni toi on kiellettyä, siksi.

Tuotteen ostaminen huutiksen ulkopuolella taitaa tosiaan olla sääntöjen vastaista. Kyllä minuakin jotenkin ärsytti, kun olin myymässä yhtä vähän kalliimpaa huonekalua, eikä tullut yhtään huutoa. Kun olin sulkenut kohteen, sain kolme viestiä, joissa tarjouduttiin ostamaan tuote halvemmalla. Myin sen kyllä pilkkahintaan noiden pyyntöjen perusteella, mutta jotekin vaan ärsytti silti:D

Annan palautteen myyjänä ensin, ja haluan odottaa ostajana, että myyjä antaa ensin minulle palautteen. Mutta en ole niin tarkka, annan palautteen vaikka en itse saisi, siltä myyjältäkään. Mulle on kuitenkin pääasia, että saan sen tuotteen mitä huusin, ja itse pääsen eroon noista rytkyistä.

Ja mua ärsyttää huutonetissä se, että kun olet myymässä vaatepakettia, niin saat vähintään kaksi viestiä jossa luetellaan mitä haluaa/ei halua siitä paketista. Saakeli, kun on paketti niin se on silloin paketti... Tämän takia myynkin nyt kaikki yksitellen.

[QUOTE="Sirkkeli";26089177]Ja mua ärsyttää huutonetissä se, että kun olet myymässä vaatepakettia, niin saat vähintään kaksi viestiä jossa luetellaan mitä haluaa/ei halua siitä paketista. Saakeli, kun on paketti niin se on silloin paketti... Tämän takia myynkin nyt kaikki yksitellen.[/QUOTE]

Ei kai siitä ole mitään haittaa, jos jätät jonkun tuotteen pois ja pistät vaikka UFF:in laatikkoon?

Minusta on ärsyttävää, että jos myyjä pistää myyntikuvaukseen "vain nouto" (minä pistän sen aina otsikkoon, ettei kenenkään tarvitse turhaan vaivautua), niin silti kysellään saisiko pakettia mitenkään lähetettyä. Paras oli kun olin myymässä miehen painonnostotankoa ja jotain 30 kg edestä painoja ja yksi kysyy voisinko lähettää ne. En lähettänyt vaikka olisi varmaan pitänyt, siinäpä olisi kaveri maksanut vanhoista painoista postimaksuineen ainakin tuplahinnan siihen nähden että olisi ostanut uudet kaupasta:D

Alkuperäinen kirjoittaja ärsy;26089308:
Ei kai siitä ole mitään haittaa, jos jätät jonkun tuotteen pois ja pistät vaikka UFF:in laatikkoon?

Minusta on ärsyttävää, että jos myyjä pistää myyntikuvaukseen "vain nouto" (minä pistän sen aina otsikkoon, ettei kenenkään tarvitse turhaan vaivautua), niin silti kysellään saisiko pakettia mitenkään lähetettyä. Paras oli kun olin myymässä miehen painonnostotankoa ja jotain 30 kg edestä painoja ja yksi kysyy voisinko lähettää ne. En lähettänyt vaikka olisi varmaan pitänyt, siinäpä olisi kaveri maksanut vanhoista painoista postimaksuineen ainakin tuplahinnan siihen nähden että olisi ostanut uudet kaupasta:D

No eikä kun nyt sä ymmärsit väärin.
On paketti huudossa, ja viestejä tulee, että mä haluan ton, ton, ton ja ton tosta paketista. Että mikä on näiden yhteishinta? Siis ei olla valmiita maksamaan sitä paketin hintaa, vaan valikoidaan rytkyt huudon ollessa auki, huutamatta pakettia.

Tuotteen ostaminen huutiksen ulkopuolella taitaa tosiaan olla sääntöjen vastaista. Kyllä minuakin jotenkin ärsytti, kun olin myymässä yhtä vähän kalliimpaa huonekalua, eikä tullut yhtään huutoa. Kun olin sulkenut kohteen, sain kolme viestiä, joissa tarjouduttiin ostamaan tuote halvemmalla. Myin sen kyllä pilkkahintaan noiden pyyntöjen perusteella, mutta jotekin vaan ärsytti silti:D

Rämähän on aivan sallittua toimintaa. Eihän se ollut sinulla myynnissä enään :) Huudon aikana se on kiellettyä,mutta sitä tapahtuu koko jan ja sille ei voi mitään. En käsitä mitä pahaa siinä on jos ei ole huutoja kohteessa.

[QUOTE="Sirkkeli";26089389]No eikä kun nyt sä ymmärsit väärin.
On paketti huudossa, ja viestejä tulee, että mä haluan ton, ton, ton ja ton tosta paketista. Että mikä on näiden yhteishinta? Siis ei olla valmiita maksamaan sitä paketin hintaa, vaan valikoidaan rytkyt huudon ollessa auki, huutamatta pakettia.[/QUOTE]

näitä tulee aina,mut mä en eses vastaa niihin mitää. Paketti pakettina

Jep.
Mua ärsyttää:
- Kun paketeista halutaan ostaa toi ja toi...
- Kun kohteessa lukee nouto niin se on tosiaan nouto ja ei, en kiikuta tuotetta syystä tai toisesta postiin/matkahuoltoon enkä varsinkaan tee treffejä toiselle puolelle kaupunkia tuodakseni 3e arvoisen ostoksen sinne.
- Kun noutamaan ei tulla silloin kun on sovittu

Palautteita on jo sen verran että ei haittaa jos jää saamatta mutta ihan alussa ois kyllä ottanut päähän jos moni ois jättänyt palautteet antamatta. Itse annan aina palautteen kun mua ärsyttää että ne roikkuu muuten siinä omalla sivulla.

Ja sitten vielä tulee näitä kysymyksiä huudon auki ollessa, että saanko tuon tuotteen 9 e+pk:t, kun oikeasti hinta on 10 e+pk:t. Ja sen euron eron takia ei halua huutaa, vaan haluaa että suljen huudon ja myyn euroa halvemmalla, huoh...
No, koska mulle ei sillä eurolla ole niin väliä, niin olen sulkenut ja ollut onnellinen että pääsen kamasta eroon. Mutta silti...

[QUOTE="meikku";26089454]Ite möin fakkupakettia ja sain 3 viestiä jossa kysyttiin vain yksien farkkujen hintaa...Ärsytti.Kun ihan pilkkahintaan oli koko paketti myynnissä muutenkin![/QUOTE]

Minua taas ärsyttää se, että yhden oikeasti hyvän tuotteen kylkiäiseksi pistetään hirveä määrä kaikenmoista huonokuntoista ryönää sillä perusteella, että kun nyt halvalla saa. En minä halua kotiini mitään sellaista, mitä en tarvitse, ja postimaksuja pitää maksaa siitä ryönästäkin.

Tästä syystä en huuda ikinä paketteja. Mutta kerran myyjä pisti minulle vaatteen kylkiäiseksi ikivanhan C-kasetin. Kiitos vaan.

Vielä enemmän äryttää se, kun olet myymässä jotain, jossa on huutohinta sekä osta heti -hinta, ja sitten tulee näitä kyselyitä meilillä, millä hintaa suostuisit tuon myymään. Öööö... :D näihin vastaan aina, että en myy huutokaupan ohi.

Ostajat jättää nykyään harvakseltaan palautetta, tai tuntuu että puolesta myydyistä jutuista jää palautteet saamatta.

Minua taas ärsyttää se, että yhden oikeasti hyvän tuotteen kylkiäiseksi pistetään hirveä määrä kaikenmoista huonokuntoista ryönää sillä perusteella, että kun nyt halvalla saa. En minä halua kotiini mitään sellaista, mitä en tarvitse, ja postimaksuja pitää maksaa siitä ryönästäkin.

Tästä syystä en huuda ikinä paketteja. Mutta kerran myyjä pisti minulle vaatteen kylkiäiseksi ikivanhan C-kasetin. Kiitos vaan.

No hyvä että olet tajunnut, että kun paketista ei kelpaa kuin yksi tuote, niin jätät huutamatta paketin :)

Yhteistyössä