Hammassärky ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Kävin noin puolessa välissä raskautta neuvolan kehoituksesta hammaslääkärissä. Sieltä löytyikin elämäni ensimmäinen reikä jota ei kuitenkaan paikattu vaan aika varattiin synnytystä seuraavalle kuukaudelle. Ajattelin että vauvalle voisi olla haittaa puudutuksista tms. Nyt parin pv:n aikana hammasta on alkanut särkeä ihan vietävästi! Laskettu aika parin viikon päästä. Voiko sille tehdä nyt mitään? Ois vähän pakko, sen verran särkee :/

Ei raskaus ole este puudutukselle. Ne on paikallispuudutuksia. Mulal on paikattu vaik kuinka monta hammasta raskausaikana, myös tehty juurihoito ja silloin on vähän pakko puuduttaa. :whistle:

Mulla oli sama juttu,hammaslääkäri en ruvennut paikkaamaan sitä koska maha oli sen verta tiellä ja asento oli sen verran epämukava.Se paikattiin sitten kun poika oli syntynyt,ilman puudutusta halusin,koska imetin.

Mene kiltisti takaisin hammaslääkärille ja anna niiden korjata se. Jos odotat liian kauan, siihen hampaaseen voi kehittyä niin paha tulehdus, että täytyy tehdä juurihoito. Ja jos hammas on tosi tulehtunut, se ei puudu kunnolla, jolloin juurihoito tekee tosi kutaa.

Puudutuksesta ei ole mitään haittaa vauvalle.

Menet nyt vaan sinne hammaslääkäriin, jos kerran särkeekin. Pahimmassa tapauksessa se tulehdus aiheuttaa verenmyrkytyksen ja se on jo paha juttu niin sulle, kun vauvallekin.
Minulla lohkesi puolet hampaasta, kun olin viimeisilläni raskaana ja puoli-istuvassa asennossa onnistui hampaan korjaus.

Yhteistyössä