hammasraudoista tietävät APUA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uumama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uumama

Vieras
tyttö soi purkkaa joka tarttui rautoihin ja (ylähampaissa) ja rauta irtosi poskihampaasta ja kuulemma "pysyy vielä muttei kauaa" paikallaan...mitäs me tehtäsiin?saakohan sen ottaa kokonaan pois koko raudan täksi vuorokaudeksi? irtooko se edes suosiolla en viittis kiskoa hampaita mukana...!!??

vai täytyykö vaan kolistella menemään raudat vilkkuen suusta.... :/ damn

joo heti aamulla aateltiin soittaa hamppilääkärille. eli paras antaa olla vaan.täytyy sanoo tytölle et pitää suun kii. onpahan kerrankin hiljaista :D
Kiitos vastauksista

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
mulla oli pienenä raudat ja ehdoton kielto oli purkalle ja merkkareille!
=)

joo täytyykin muistaa tuo kun menen ajassa taaksepäin ja ennakoin 11 vuotiaan mielenliikkeet ;)

mä oli samanikäinen kun oli raudat ja onneksi en laittanut kumpaakaan suuhun kun noin juuri käy :whistle:

meillä kävi kerran sama juttu.voit koittaa itse laittaa irtonaisen osan takas kiinni hampaaseen.jos ei onnistu,anna olla,ja heti aamulla tyttö hammaslääkäriin.
purkan ym hampaisiin kiinni jäävän syönti on muuten kiellettyä rautojen aikana just ton takia.ei pahalla,tuli itekkin välillä lipsuttua

Mulla oli kans nuorempana sellaset raudat missä oli joka hampaassa sellanen neliön muotonen kiinnike ja monet kerrat läks irti kun söin purkkaa tai tahmeeta karkkii kiellosta huolimatta.. :whistle:

Hankala niitä ois ollu ite irrotella ilman että hampaat lähtee mukana nii soittaa vaan hampilekuriin ja jos se kiinnike hiertää pahasti niin ite sain ainaskin tosi nopeesti ajan et laittovat sen takas paikalleen :)

joo en mä pahalla kenenkään vastauksia ota ;) meille sanottiin muuten silloin vaan toffeesta ettei sitä sais syödä vaik pitäishän toi purkkakin osata maalaisjärjellä ajatella ni ei mulle(kaan) tullu ees mieleen.

mutt juu me koitetaa pärjätä huomiseen jos sit pääsis lääkäriin...

Itse olen 12 kaipaan myös apua tähän että nämä junaraudat lähtevät irtoilemaan jostakin syystä. Ihan kamalas kun Oulussa ei vissiin viikonlopuksi hätäistä aikaa pysty varaamaan.Ihana kuulla että joillakin muillakin on sama ongelma.Raudat ovat ollet minulla 3viikkoa ja nyt ollaan jo kerran käyty laittamassa takaisin hampaaseen kiinni yksi.

Yhteistyössä