hammaslääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkuri

Vieras
moi!

pelkään tajuttomasti hammaslääkäriä..
olen viimeksikäynyt hampulääkärillä kunolin 18 ja nyt jo täytin 25 että aika olisi mennä..
mulla on hyvälaatuiset hampaat että ihna joka vuosi ei ole kuulemma tarpeenkaan mutta tämä ehkä on jo liikaa...
päätin rohkaista itseni ja tilata ensi viikolla ajan!!

mutta sitä kysyn nyt että moniko käy yksityisellä hammalääkärillä?
mä olen tähän asti käynyt terveyskeskuksessa mutta halusiin kokeilla tuota yksityistä ku mulle on sanottu että siellä ne ottaa potilaan enemmän huomioon kun niillä on tietysti oma yritys siinä vaakalaudalla jos ne ei hoida hyvin..

onko joku "pelkuri" saanut rohkeuden yksityisen hamppulääkärin toimesta?

Mullakin aina ollu kauhee kammo...... ja taisin olla 19 kun kävin ja sitte menikin mukavasti 4v ennen kuin tohdin mennä.
Olimme muuttaneet ja pelko oli vielä kauheempi...
Mutta reissu oli ihana yllätys, hoitajat oli aivan ihania. en siis mennyt yksityiselle.
Tärisin niin että en saanut suutani auki :ashamed: , ne hoitajat ei olleet ikinä kuulleet moisesta pelosta. (ihmiset ei varmaan ilkee sanoo?) :/
Minä puhuin ja puhuin ja itkin ja tärisin.. Ja ne otti niin hienosti asian. Mulla on upeet hampaat ja 4llä luokalla viimeksi ollu reikiä, että en tiedä mistä minun pelkoni olisi edes tullut!
No, sitte menin taas vähemmän pelokkaana 1v sitten sinne ja ne puhuivat että jos otettas nää viisauden hampaat pois... Minä että ei ikinä!! Ne oli kyllä kirjoittaneet papereihin minun suunnattomasta pelosta......
Sovittiin niin että kk aikaa miettiä ja sitte ois taas keksustelu aika... No, puhuivat niin hyvin että tohdin sitten....
Ja viikko siitä ja eiku menoksi taas ... Mua ei pelottanu edes kovin!
Puudutus toimi todella hyvin ja ne puudutti mua niin kauan, että en tuntenu yhtään vempainta suussani...
Sitten alotettiin repiminen, ja koko ajan hän kysyi että sattuuko? Tuntuuko? jos tuntuu lisäämme puudutusta........
Eikä tuntunu ja jälkikäteenkään se ei ollut yhtään kipeä!

Toivotaan että tää auttas sua vähä.......... :saint:

oon käynyt yksityisellä jo n.15 vuoden ajan. Eihän se koskaan mukavaa ole, siksi olenkin tehnyt hammaslääkärin kanssa sopimuksen että laittaa kutsun, sillä tiedän että ei tulisi mentyä, korkeintaan kovan kivun yllättäessä. Tarkastusajat mulle tulee n. 1v6kk välein. Poraus yms. muissa toimenpiteissä aina kysyy että puudutetaanko, mutta en ole ottanut puudutetta koska mielestäni se on kauhea(pisto koskee ja loppupäivän koko pärstä "turtana") Tietenkin puudutus viisauden hampaan poistossa!

Ei se hammaslääkärin "hyvyys" ole siitä kiinni onko kunnallinen vai yksityinen vaan ennemminkin henkilökemiat ratkaisee varsinkin pelkäävillä potilailla!!! Tylyjä ja mukavia lääkäreitä löytyy yhtälailla molemmista. Terveyskeskuksissa käy huomattavasti enemmän lapsia (usein jännittävät) ja siten sielä paljon kokemusta pelokkaiden hoidosta. Eli kannattaa reilusti sanoa että jännittää! Silloin esim paikkausta tehdessä lääkäri (tai hoitaja) voi kertoa mitä sielä suussa tapahtuu. Valitettavan usein olen itse törmännyt siihen että yksityiset eivät hoida yhtä kokonaisvaltaisesti (mm ikenien hoito) kuin kunnalliset...ja kunnallista hoitoa hidastaa hoitotakuu... Yksityisellä puolella taas selkeästi enemmän esim protetiikkaan ja kirurgiaan erikoistuneita. Molemmissa siis omat hyvät ja huonot puolensa

Yhteistyössä