hammaslääkäri pelottaa valtavasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on paniikki. Mut määrättiin kaikkien 4viisaudenhampaan poistoon, ne on jokainen otettava leikkaamalla.
Tiedän tasan tarkkaan et minä en sinne mene. En varmasti. Pelkään niin paljon hammaslääkäriä, että mieluummin synnytän ilman kivunlievitystä, kun menen hammasleikkaukseen puudutuksen turvin.
Rahaa ei ole yksityiseen. Multa tulee itku,tiedän,että pakko nuo olisi hoitaa. Mitä ihmettä mä teen?
Sosku tuskin tulee vastaan yksityisellä puolella? Eikä varmaan kaupungin hammashoitola järjestä nukutuksia :(
hätä paniikki!!

Meillä mies ajatteli noin ja meni hammaslääkäriin vasta kun pakotin. Hänen takahampaansa olivat murentuneet ja juuret jouduttiin poistamaan. Ainakin meidän kunnalliselta saa rahoittavan lääkityksen kun pyytää ja ne jopa puuduttavat siellä. Suun tulehdus johtaa helposti vaarallisiin tulehduksiin ja leviää helposti. esim. sydämeen.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Meillä mies ajatteli noin ja meni hammaslääkäriin vasta kun pakotin. Hänen takahampaansa olivat murentuneet ja juuret jouduttiin poistamaan. Ainakin meidän kunnalliselta saa rahoittavan lääkityksen kun pyytää ja ne jopa puuduttavat siellä. Suun tulehdus johtaa helposti vaarallisiin tulehduksiin ja leviää helposti. esim. sydämeen.

tiedän tosta rauhottavasta ja puudutuksesta, mutta kun tuntuu etten rahotu niilläkään. kun en saa mentyä sinne. tiedän että pitäis hoitaa ja varmaan murenee hampaat mullakin, mut ku en pysty. tänäänkin jo tärisin ja vapisin ja itkua tuhersin odotushuoneessa,hyvä etten (taas) lähteny karkuun :´(
ei ole edes ketään joka lähtis sinne sit mkaan saatajaks eli tuskin mitään rauhottavia edes saisin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tiedän tosta rauhottavasta ja puudutuksesta, mutta kun tuntuu etten rahotu niilläkään. kun en saa mentyä sinne. tiedän että pitäis hoitaa ja varmaan murenee hampaat mullakin, mut ku en pysty. tänäänkin jo tärisin ja vapisin ja itkua tuhersin odotushuoneessa,hyvä etten (taas) lähteny karkuun :´(
ei ole edes ketään joka lähtis sinne sit mkaan saatajaks eli tuskin mitään rauhottavia edes saisin

Siellä voi kyllä makailla jos tuntuu että ei ole saattajaa. Haluatko tosiaan että suuhusi tulee mätää ja hampaasi murenevat pois? On aika laittaa asiat arvojärjestykseen varsinkin jos sulla on lapsia,ne kun usein ottaa näissä asioissa mallia aiukisista. Haluatko tosiaan kuolla hammaslääkäripelon takia? Puhu reilusti hammashoitolassa peloistasi ja se otetaan huomioon. Nukutusta hammashoidon yhteydessä ei taida enää saada yksityiseltäkään koska se on vain liian vaarallista. Ota vaikka kuulokkeet mukaan ja kuuntele musiikkia kun hammaslääkäri tekee hommansa,otat sen rauhoittavan ja rentoudut diapami kyllä vie ahdistuksesi pois,älä huoli.

Muakin pelotti vuosia kun oli kuopusta odottaessa niin inhottava hammaslääkäri. Hampaissa paljon tekemistä, katkenneita ja viisarit poistettavissa.
Lopulta otin summamutikassa yksityisen ja sanoin että pelkään.
Nykyään suu kunnossa ja lekuri ihan, juttelevat kaikkea hauskaa keskenään että minuakin väliin naurattaa. Kuinkahan heillä juttua riittääkin.
Viime viikolla kävin laitattaa taas yhden murtuneen hampaan.

Kyllä sosku tulee vastaan ysityiselläkin ja Kelan korvauksenhan saa jo suoraan, ei se niin kallista. Etsi vain ihana yksityinen lääkäri niin helppoa on.

Totta, minä sain kammiovärinän ja elvytettiin hampaiden korjauksen jälkeen. Olisiko jotain kerennyt mennä?

painotat että sua pelottaa, kyllä se otetaan huomioon. ainakin kaverilla otettiin kun kävi kunnallisella. ite kävin yksityisellä kun oli 8v hammaslääkärissä väliä ja kammo kauhea. nyt se helpotti kun sai mentyä, vaikka olin varma että saavat lukita oven etten karkaa odotustilasta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja omansa löytänyt:
Kyllä sosku tulee vastaan ysityiselläkin ja Kelan korvauksenhan saa jo suoraan, ei se niin kallista. Etsi vain ihana yksityinen lääkäri niin helppoa on.

minä kävin joskus vuosia sitten hinta-arviossa yksityisellä,ja ne sanoin jotain reilu 1500e. en tiedä oliko ne vähentäneet kelat siitä jo,en jäänyt kyselemään, ei ikinä ole tuollaisiin varaa :(
on kai kysyttävä soskusta mitä ne sanovat. inhaa,olen niin koittanut pysyä sieltä pois :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja omansa löytänyt:

minä kävin joskus vuosia sitten hinta-arviossa yksityisellä,ja ne sanoin jotain reilu 1500e. en tiedä oliko ne vähentäneet kelat siitä jo,en jäänyt kyselemään, ei ikinä ole tuollaisiin varaa :(
on kai kysyttävä soskusta mitä ne sanovat. inhaa,olen niin koittanut pysyä sieltä pois :(

onkohan hammaslääkäriltä mahdollista pyytää laskua osissa?

Yhteistyössä