Hammaskoru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhoinen84

Vieras
Kauan kestää sen laitto?
Kuinka hyvin se koru pysyy?
Saako sitä millään irti jos ei pidäkkään siitä?
Onko yleensäkkin tuollainen koru sinusta kaunis?
Mihin hampaaseen koru laitetaan yleensä?

Korun laitto kestää n. 10 minsaa
Koru pysyy yhtä hyvin kuin muovipaikka, mulla ollut jo kohta 10v...
Saa irti joko ite jollain rapsauttamalla- pitää olla varovainen- tai esim.suuhygienisti voi irrottaa, kun pitää yleensä sit kuitenkin vähän tasoitella...
Minä tykkään, jos hampaat muutoin puhtaat ja hyvinhoidetut... "Uudet" timantti-istutukset vielä vähän upeampia... bling-bling
Koru laitetaan yleensä ylähampaisiin, joko kakkoseen tai kulmahampaaseen.

Mulla ollut nyt...hmm...3v? kait. Hyvin pysyy ja ei oo edes aito hammaskoru vaan kynsikoru :kieh: Laitto kesti muutaman minuutin ja on ylhäällä kolmas vasempaan olevassa hampaassa. Laitetaan kuin paikka, hiotaan ja sit liimaa :whistle: Siskolla taas ei pysynyt ollenkaan et kait kiinni hammaskiilteestä tmv. Ja saa pois jos niin haluaa...

Kauan kestää sen laitto? n.5-10 minuuttia.. sit ku liima on kuivaa
Kuinka hyvin se koru pysyy? Mulla on ollut hammaskoru vuodesta 1998 :whistle:
Saako sitä millään irti jos ei pidäkkään siitä? saa
Onko yleensäkkin tuollainen koru sinusta kaunis? on :D
Mihin hampaaseen koru laitetaan yleensä? ihan mihin haluat, itselläni on ylhäällä oikealla puolella toinen hammas etuhampaista.

onko höntin näköistä laittaa hammaskoru, jos ei ole ihan tiptop suorat hampaat, eikä hohtavan valkoisetkaan?

Itse haaveilen korusta, mutta en tiiä passaisko se mun hamapaisiin.... :D

Hammaskoruja laitetaan yksityispuolella, joko lääkäri tai suuhygienisti, hinnoissa hillittömiä eroja... Vertailkaa! Itellä juuri kakkoshampaassa joka hieman kiertynyt, mutta korostaa siis persoonallisuutta... (mammamia) :D

Alkuperäinen kirjoittaja mammamia:
onko höntin näköistä laittaa hammaskoru, jos ei ole ihan tiptop suorat hampaat, eikä hohtavan valkoisetkaan?

Kyl mun mielestä pitää olla virheettömät hampaat. Hampaiden värihän on yksilöllistä, mut voihan ne valkaista (musta turhaa, jos ei kuitenkaan tupakan tms. värjäämät)

Alkuperäinen kirjoittaja mammamia:

Itse haaveilen korusta, mutta en tiiä passaisko se mun hamapaisiin.... :D

Mul ei oo virheettömät hampaat, yksi etuhammas on aikoinaan vioittunut kun löin sen rautatankoon. Otin korun koska halusin, kukaan ei oo vielä sanonut että yök :D

eli pitää olla täysin valkoiset ja suorat hampaat että sellaisen voi ottaa..siis että on nätti..
taidan unohtaa :ashamed: suorat hampaat on mutta toi tupakan poltto on tehnyt jossain määrin kyllä tehtävänsä hampaiden värien suhteen

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
eli pitää olla täysin valkoiset ja suorat hampaat että sellaisen voi ottaa..siis että on nätti..
taidan unohtaa :ashamed: suorat hampaat on mutta toi tupakan poltto on tehnyt jossain määrin kyllä tehtävänsä hampaiden värien suhteen

No ei minusta. Totta kai laitat vain jos haluat!

Sä pystyt kyllä putsauttaa sun hampaat suuhygienistillä saadakses oman väris takas. Mäkin kävin putsauttaas hampaani noin 1½ vuoden välein sillon kun vielä poltin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Sä pystyt kyllä putsauttaa sun hampaat suuhygienistillä saadakses oman väris takas. Mäkin kävin putsauttaas hampaani noin 1½ vuoden välein sillon kun vielä poltin :)

mitä sellainen maksaa??onko kivulias kokemus?

Mun mielipide on, että puhtaat ja hyvinhoidetut hampaat riittää, ei tartte olla dollarihymy... Se on vain persoonaton! Korun voi hyvin laitaa vaikka ei tasainen rivistö olisikaan, eihän me muualtakaan olla samasta muotista puristettuja! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Ne vetää semmosella kumihyrrällä (tai mikä lie?) kaikki kalut läpi ja ei satu.
olisko maksanu noin 15 ? kunnallisella.

Tässäkin kannattaa vertailla hintoja, eroja löytyy. Ja myös sen perusteella, kuinka putsaus/valkaisu tehdään... Riittääkö ihan tahnapuhdistus vai valkaistaanko vastaanotolla vai kotona lusikoilla... Ei satu kuitenkaan, ellei tarvitse poistaa myös hammaskiveä, joka voi tunutua ikävältä (ja siihenkin saa tarvittaessa puudutuksen)

voiko hammaskorua laitaa itse? esim. joku sano ett sill oli kynsikoru nii siinähän tulee sitä liimaa mukana nii jos sillä laittais? tai saako jostain sellaista liimaa jota voi hampaaseen laitta? mun kaveri oli itse laittanut mutta ei tiedä mistä liimaa oli saanut koska sen äiti oli saanut jonku lehden tai jonku sellasen mukana : )

Yhteistyössä