hammaskipuun!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti 76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti 76

Vieras
Tervehdys!!

Mikä avuksi noihin hammasitkuihin? En tosiaan ymmärrä miten selvitään kaikista 20 hampaasta. Onko kenelläkään tietoa näistä hammaskipugeeleistä? Nehän otettiin pois markkinoilta, mutta sitten olen jostain kuullut, että niitä myytäisiinkin. Onko olemassa joku turvallinen sellainen jossa on vain ibuprofeiinia tms? En kuollaksenikaan muista kuka asiasta puhui, mutta kyllä ois kiva saada jotain apuja. Kiitokset vastanneille!!! Ja hyvää alkavaa vuotta!! :flower:

Meillä on käytetty panadol suppoja ja hyvin on poju saanut niiden avulla sitten nukutuksi. Laitoin siis aina yöksi kun oli ollut päivän kiukkuinen ja huomasin, että suuhun koskee.

Mä kans oon antanu suppoo ja panadolia kun on selkeesti ollu hammasitkua. Kaikki hampaat ei oo aiheuttanu mitään oireita, kuten nytkin puhjenneet kulmahampaat. Anna vaan sitä lääkettä, niin on pikkusella helpompi olla.

Ei mun tietääkseni Suomessa myydä niitä geelejä. Itelläni pari putkiloa Irlannista ostettua iengeeliä. Vaikea vain sanoa että auttaako. Poika kun teki hampaita, laitettiin aina suppo myös ja sitten geeliä, joten hankala sanoa kumpi tehos. Geeliä tosi vaikea laittaa ikeniin. Onneksi pojalla nyt kaikki hampaat tullu.

Lastenlääkäri- työkaveri sanoi mulle että ei kannata suppoja antaa hammaskipuun, mikstuura toimii paremmin. Ja määräsi meidän tytölle 20mg/kg annoksen 4 kertaa vuorokaudessa. Apteekin ohjehan on 15mg/kg kolmesti. Panadol ei auta mitään vajaalla annoksella!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 13:00 pihlanmamma kirjoitti:
Lastenlääkäri- työkaveri sanoi mulle että ei kannata suppoja antaa hammaskipuun, mikstuura toimii paremmin. Ja määräsi meidän tytölle 20mg/kg annoksen 4 kertaa vuorokaudessa. Apteekin ohjehan on 15mg/kg kolmesti. Panadol ei auta mitään vajaalla annoksella!

Siis mitä mikstuuraa? panadol? eikös sitä anneta milleinä? Eli esim 5ml?

Panadol mikstuuraa joo. Laske lapsesi annos milleinä painon mukaan 15-20mg kiloa kohti esim. 10 kiloiselle voi antaa 150-200mg ja kun mikstuurassa on 24mg/ml niin annos on 6,25ml-8,3ml. Annostellaan siis milleinä mutta määrättään milligrammoina.

meillä lastenlääkäri kirjoitti reseptin pronaxen-nimiselle lääkkelle kun esikoinen kärsii kovista hammaskivuista. eka hammas tuli 11kk ikäisenä nyt vajaa 2v eikä ihan kaikki hampaat ole tullut. tuo ed. mainittu lääke vaikuttaa 12h, siis pitempään kuin esim. panadol. suun kautta otetaan.saa ilmankin reseptiä mutta on kalliimpi. meillä toiminut paremmin kuin panadol.

Inhoan itseäni, kun oon niin epävarma. Lapsi on aika kiukku ja lahkeessa roikkuva miltei jatkuvasti jo monta viikkoa. Sormea tunkee suuhun ja kalvaa ja yks poskihammas tuli kai kokonaan jo läpi, mutta mutta, kun aattelen, että jos onkin vaan seurankipee tai joku vaihe tai luonne tai mitä vaan, kun ei oo muita lapsiakaan kehen verrata. Hampaita epäilen, joten annanko rohkeesti vaan esim sitä panadol mixtuuraa? Kai sitten. Jos ollaan kylässä tai on jotain tosi erilaista virikettä niin sit on tosi itsenäinen ja tyytyväinen, mutta tänäänkin aloitti aamusta ja yö meni kuitenkin putkeen?? Kiitos kovasti, kun vastailitte näinkin kuluneeseen aiheeseen. Tuli parempi mieli. :hug:

Juu anna vaan sitä Panadolia! Meidän lääkäri sanoi kerran että "tämä ei ole mikään vaarallinen lääke" ja "kannattaa antaa suurin sallittu määrä". Ymmärsin tästä että siitä ei ole kovin paljoa haittaa kunhan nyt ei ihan joka päivä puuron sekaan pistä ;) Meillä ainakin annetaan Panadolia suun kautta, neljä poskihammasta pilkottaa ja kitinä on kovaa.

mulla on tyttö 1v ja 4kk. viikon on jo ollu kuumeessa ja kipeä hampaitten takia. kyllä se on niin kovaa kipua ettei siihen välillä auta mikään. ja sitte tulee nuhaa ettei saa senkään takia nukuttua. jos on nuhaa niin kannattaa laittaa nasolinia nenään ja suppoa pyllyyn. joskus joutuu silti valvomaan lapsen kans vaikka mitä laittais.. B) :) onneksi nää vaiheet menee joskus ohi. :)

Yhteistyössä