HAMMASHOITSUT TMS.! Kuinka nopeasti (raskausaikana) kehittyy reikä hampaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reikäpää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reikäpää

Vieras
siis niin paha reikä että alkaa jomottamaan ja kipuilee?? Mulla tarkistettiin hampaat rv 14, muutama reiänalku oli mutta nyt rv 37 on kolmatta päivää jomottanut yhtä hammasta... :( en tiedä onko just yksi niistä hampaista joissa oli reiänalkuja. Itku kun ei tiedä onko tää reiän aiheuttamaa kipua vai jotain muuta, mulla on purentavikaa ja yms, noita vihloo ja kipuilee milloin mistäkin. Tää kipuilee vaan syödessä. Ketään asioista tietävää klinjoilla? Iso kiitos.

Ettet vaan olisi yöllä purrut hampaita yhteen?
Mulle tuli viime raskauden aikana ihan jumalaton kipu toiseen alaleukaan ja kuvittelin jo itseni juurihoitoon ym. Hammaslääkäri sitten sanoi, ettei siellä mitään "oikeaa" vaivaa ole, että olen ilmeisesti purrut yöaikaan hampaita yhteen.

emmä usko ainakaan....tää on nyt kestäny kolme päivää. Jos olis jostain hampaiden narskuttelusta niin jomottelis kai yhtenään? Mut kun vaan syödessä vihloo. Siis voikohan reiät oireilla just tälleen et ne syödessä sattuu mut ei muuten?

En ole hammashoitaja, mutta kysynpä kuitenkin, että miten vihloo? Terävää kipua vai tylppää? Yläpuolellako? Sitä mietin, että ettei olisi esim. poskiontelontulehdusta.

alaposkihampaassa. Terävähköä muttei kovaa. Ei niinkään vihlontaa vaan "tuntemus". Mulla on tapana syödä jääpaloja ja aloin nyt miettimään, olisko mulla lohjennut hammas!