hammashoitajan tuntipalkka?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
mimmii
meinaatko nyt ammattikoulun hammashoitajan palkkaa vai ammattikorkean suuhygienistiä. Hammashoitajalla huonompi palkka alle 2000, suuhygienisti 2400 kunnallla, yksityisellä reippaasti enemmän
 
mimmiii
[QUOTE="vieras";23998627]ihan joo hammashoitajan palkkaa tarkoitin. paljonkohan on jos tuntitöinä tekee? 12e?[/QUOTE]

No se riippuu paljon et mille sektorille menet töihin. yksityiselle vai kunnalle? Kunnalla se menee tes:sin mukaan. Ja yksityisellä pohjapalkka on altava myös se tes:sin mukainen vähintään. sanoisin että jta 12 euron pintaan molemmin puolin.
 
mimmiii
Nyt heitin kyllä aika yläkanttiin tuon 2000 euroa.
Kunnassa hammashoitajan palkan määrää virka- tai työehtosopimus. Peruspalkan lisäksi maksetaan kokemus- ja vuorotyölisää. Ammattitaitoiselle työntekijälle voidaan maksaa lisäpalkkaa. Myös tulospalkkiota voidaan maksaa. Seuraava tilastopalkka on kaikkien hammashoitajien keskipalkka. Yksityisellä sektorilla työnantaja ja työntekijä voivat sopia palkasta.

valtio kunnat yksityiset
naiset 0 1574 1603
miehet 0 1548 1649
 
hammashoitajana työskentelevä
Ei ole kyllä hammashoitajalla todellakaan noin huono palkka. Yksityisellä saat helposti sen 2300e kk+kokemuslisä..Kunnalla tietenkin huonompi.
 
Järkyttävän huonoja palkkoja täällä teillä... Tai no riippuuhan se ihan missä päin Suomea työskentelee hammashoitajana.
Helsingissä on kunnallisella vähän alle 2100e peruspalkka. Ja yksityisillähän ne vaihtelee ihan julmetusti... 2500 voi helposti pyytää haastattelussa ja sen saa monissa paikoissa, mutta olen kuullut myöskin että 3000e on saanut hammashoitaja, tosin siihen on kuulunut paljon kaikkea muutakin kuion pelkkää avustamista (välinehuolto, ajanvaraus, laskutus).
 
Ja voi morjensta pöytään... Tänään yksi hammaslääkäri kertoi mulle, et sillä on sellainekin hammashoitaja toisessa paikassa, joka vetää 30e:n tuntipalkkaa! Miettikää mitä se tekee kuussa, jos tekee kahdeksan tunnin päiviä viis kertaa viikossa. Huhhu..
Että tuota kohti vaan pyrkimään itsekukin ;)
Eipä siis laiteta kanssasiskot itseämme alennusmyyntiin!
(Näin siis Pk-seudulla)
 
Viimeksi muokattu:
HAMMASHOITAJA
todellakin kannattaa pyytää 20e/h vähintään!!!plus ja terveydellä on ainakin toi tuntipalkkana vakkari hoitajille.
vähempään ei kannata suostua. Kuukausipalkkana jos tekee niin ehdottomasti toi 2500e, ei kannata suostua pienempiin summiin. Yksityisellä on varaa maksaa. Hammashoitajat: älkää suostuko alipalkkaukseen!!!
 
silti tykkään työstäni
Mä olen hammashoitaja pohjanmaalta. Työskentelen kunnallisella puolella ja netto palkka kuukaudessa on 1992 euroa. Käteen mulla jää noin 1500e/kk. Työ on kiireistä ja potilailta saa jatkuvaa paskaa niskaan pitkien jonojen takia, jotka ei todellakaan ole meidän työtä tekevien vika. Hammaslääkäreistä on huutava pula, ja jos joku sairastuu, sijaisia ei ole. Silloin ei muu auta, kuin perua potilaiden aika, ja uusi aika menee reippaasti yli puolen vuoden päähän.
Mua on uhkailtu, haukuttu ja syytetty, kun joudun perumaan aikoja hammaslääkärin sairastumisen vuoksi. Koita siinä sitten pysyä ystävällisenä ja asiallisena, kun joutuu syyttömänä kuunnella suoranaista herjausta. Mutta minkäs teet, työtä on pakko tehdä leipänsä eteen.
 
Yksi vain..
Meidän työpaikalla Helsingissä palkataan keikkahammashoitajia 20-26e/h tuntipalkoilla. Itse olen vakituinen ja tienaan melkein 3000euroa /kk ja työkokemusta on alle 10 vuotta. Suosittelen rohkeasti vaan työhaastattelussa pyytämään palkkaa ja olemaan työmaailmassa ahkera ja aktiivinen.
 
"mie vaan"
Meidän työpaikalla Helsingissä palkataan keikkahammashoitajia 20-26e/h tuntipalkoilla. Itse olen vakituinen ja tienaan melkein 3000euroa /kk ja työkokemusta on alle 10 vuotta. Suosittelen rohkeasti vaan työhaastattelussa pyytämään palkkaa ja olemaan työmaailmassa ahkera ja aktiivinen.

Saanko kysyä mikä on teidän työpaikan nimi? Ja osaatteko sanoa paljonko nykypäivänä suuhygienistillä on tuntipalkka/ kk palkka pääkaupunki seudulla, yksityisellä?
 

Yhteistyössä