hammas tulehtunut - puudutus sattuu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mulla yhdestä hampaasta lähti palanen ja lääkäri korjas sen kun oli kipeä..meni muutama viikko niin hammas jo heilui ja kipu oli jotain järkyttävää!! toinen hammaslääkäri sitten avasi hampaan,koska oli pahasti tulehtunut.puudutus piikki oli viedä tajun vaikka normaalisti vaan pistää ja siihen aloitettiin juurihoito. hampaasta tulee koko ajan mätää eikä sitä olla saatu kiinni ja haluaisin koko hampaan pois mutta en uskalla enää siihen puudutusta ottaa. :( saako hammaslääkäri kivutta enää tuota puudutettua mitenkään? meinasi vaan että hän arvas että sattuu se puuduttaminen,olin sen hampaan rassauksen jälkeen niin huonossa kunnossa että jouduin soittaan hakian kotiin kun tuntui ettei jalat kanna ja päässä pyöri.

Tulehtuneen hampaan puudutus sattuu eikä hammas tosiaankaan edes puudu välttämättä. Laittoiko lääkepaikan? Mulle laitettiin lääkepaikka ja juuret tyhjennettiin. Seuraavalla kerralla siihen ei edes tarvittu enää puudutusta, koska juuria ei enää ollut ja lääkepaikka oli saanut tulehduksen pois.

mulla kävi tälleen tässä keväällä, multa lohkesi takahampaasta iso palanen poikkeen, menin lääkärille ja se sano et pitää juurihoitaa kun oli lohjennut niin syvälle. Teki juurihoidon, samana iltana kipu jo paljon kovempi. Menin toisen kerran rassasi uudelleen, puudutuksen poistuttua koski niin paljon että valehtelematta itkin. toisen kerran juurihoidon tehnyt lääkäri sanoi, että jos ei viikonlopun aikana ala rauhoittumaan voi hampaan juuressa olla murtuma ja silloin ei kuulema hammasta saa kuntoon vaan pitää repiä.
Oli siis perjantaiaamu, kun tuo toinen juurihoito tehtiin. Pari tuntia meni hyvin puudutuksen kanssa ja sitten alkoi sellainen kipu ettei järkeä. Mulla ei ollut mitään mahdollisuutta lähteä eri kaupunkiin hammaslääkäripäivystykseen, joten päivystykseen hakemaan jotain tuhdimpaa särkylääkettä.
Antoivat kipupiikin kankkuun (josta muuten meni ihan humalaan!) ja indalgin reseptin kouraan. Jotenkin pärjäsin sitten noiden kanssa maanantaihin, jolloin pääsin hammaslääkäriin.
Hammaslääkäri koitti ehdottaa vielä kertaalleen tehtävää rassausta, johon jyrisin että nyt se hammas hel***n minun suusta.
Kivut loppui ja elämä alkoi taas hymyilemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Tulehtuneen hampaan puudutus sattuu eikä hammas tosiaankaan edes puudu välttämättä. Laittoiko lääkepaikan? Mulle laitettiin lääkepaikka ja juuret tyhjennettiin. Seuraavalla kerralla siihen ei edes tarvittu enää puudutusta, koska juuria ei enää ollut ja lääkepaikka oli saanut tulehduksen pois.

siihen ei olla voitu laittaa paikkaa kun sitä mätää tulee niin paljon ja alkaa heti kipu,se on siis ihan auki ilman paikkaa,sitä on rapattu jo 5kertaa ja kipu tuntuu aina kun tunkee niitä piikkejä juuriin,puudutettu ei ole enää sen eka kerran jälkeen ja mulla on jo ihan kauhee kammo.. pelottaa lääkäriin meno.

Alkuperäinen kirjoittaja voi sua raukkaa...:
mulla kävi tälleen tässä keväällä, multa lohkesi takahampaasta iso palanen poikkeen, menin lääkärille ja se sano et pitää juurihoitaa kun oli lohjennut niin syvälle. Teki juurihoidon, samana iltana kipu jo paljon kovempi. Menin toisen kerran rassasi uudelleen, puudutuksen poistuttua koski niin paljon että valehtelematta itkin. toisen kerran juurihoidon tehnyt lääkäri sanoi, että jos ei viikonlopun aikana ala rauhoittumaan voi hampaan juuressa olla murtuma ja silloin ei kuulema hammasta saa kuntoon vaan pitää repiä.
Oli siis perjantaiaamu, kun tuo toinen juurihoito tehtiin. Pari tuntia meni hyvin puudutuksen kanssa ja sitten alkoi sellainen kipu ettei järkeä. Mulla ei ollut mitään mahdollisuutta lähteä eri kaupunkiin hammaslääkäripäivystykseen, joten päivystykseen hakemaan jotain tuhdimpaa särkylääkettä.
Antoivat kipupiikin kankkuun (josta muuten meni ihan humalaan!) ja indalgin reseptin kouraan. Jotenkin pärjäsin sitten noiden kanssa maanantaihin, jolloin pääsin hammaslääkäriin.
Hammaslääkäri koitti ehdottaa vielä kertaalleen tehtävää rassausta, johon jyrisin että nyt se hammas hel***n minun suusta.

hammas kipu on kyllä ihan järkyttävää,ennemmin kestää synnytys kipuakin!! oon monia öitä itkua vääntänyt kun ei mikään lääkemäärä auta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

hammas kipu on kyllä ihan järkyttävää,ennemmin kestää synnytys kipuakin!! oon monia öitä itkua vääntänyt kun ei mikään lääkemäärä auta.

Syötkö nyt mitä lääkettä?
Joo, se on kyllä ihan kamalaa kun väsyttää ja ei pääse uneen, tykyttää ja aiaiaiaiii. En halua ees muistella sitä keväistä hammassärkyä. Se oli elämäni kovin kipu.

Alkuperäinen kirjoittaja voi sua raukkaa..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Syötkö nyt mitä lääkettä?
Joo, se on kyllä ihan kamalaa kun väsyttää ja ei pääse uneen, tykyttää ja aiaiaiaiii. En halua ees muistella sitä keväistä hammassärkyä. Se oli elämäni kovin kipu.

reseptillä on panacod ja voltaren sekä ibusal kipuun ja sit on antibiootti ja vielä joku myrkky joka tappaa jotain eri bakteereita,maksoki joku 35e.. kiva maksaa vielä nuo lääkkeet hammaslääkärikäyntien jälkeen ja jos hammas täytyykin poistaa niin olen laittanut turhaa satoja euroja tohon hampaaseen ja turhaan kärsinyt kipuja.

Mulla ei ollut panacodista ja antibiootista ainakaan mitään hyötyä. Tuosta indalginista oli, mut sen eteen joutui hieman tappelemaan, kun ei meinannut niin vahvaa lääkäri kirjoittaa.
Onko ne lupailleet sulle minkälaista hoitotulosta ja minkälaisella aikataululla...?
Itse tekisin kyllä saman päätöksen kuin silloin keväälläkin, että pois vaan. Ei ole haitannut millään lailla elämääni tuo yhden hampaan uupuminen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja voi sua raukkaa:
Mulla ei ollut panacodista ja antibiootista ainakaan mitään hyötyä. Tuosta indalginista oli, mut sen eteen joutui hieman tappelemaan, kun ei meinannut niin vahvaa lääkäri kirjoittaa.
Onko ne lupailleet sulle minkälaista hoitotulosta ja minkälaisella aikataululla...?
Itse tekisin kyllä saman päätöksen kuin silloin keväälläkin, että pois vaan. Ei ole haitannut millään lailla elämääni tuo yhden hampaan uupuminen. :D

eipä nuo tuolla tk:n puolella ole sanoneet oikein mitään.. torstaina taas aika,pitää kysellä mitä ne nyt meinaa! jos aikovat poistaa niin sanon kyllä että kirjottavat lähetteen tuonne isompaan sairaalaan jossa nukutuksessa tekevät,en anna kyllä repiä irti jos se ei puudu tai puudutus käy niin kipeetä että taju meinaa mennä.

Yhteistyössä