Hammas sinisen harmaa ja todella kipeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Hammas on mennyt nyt aamun aikana tuollaiseksi kuten otsikossa. Hampaassa on iso paikka joka on jo pari kuukautta sitten laitettu. Nyt paikattiin ylähammas sitä vasta päätä joka on ollut myöskin todella kipeä (siitä aiemmin jo tänne kirjoittelin). Mulla on menossa antibioottikuuri, mutta mistä tommonen voi johtua? Mulla on hammaslääkäri 4h päästä. Muilla ollut tälläistä? On niin kipeä ettei sitä pysty edes pesemään kun sattuu niin julmetusti.

[QUOTE="pelottaa";23730121]Eiks juurihoito oo sama asia kun et tapetaan se hammas? Voiko juuri hoitoa tehdä nyt kun mulla on tulossa viisurin leikkaus kolmen viikon päästä?[/QUOTE]

Tuskinpa tuossa vaiheessa auttaa juurihoitokaan. Ja juurihoito vaatii useamman käyntikerran yleensä, ei sitä siis yhdellä kertaa saada kuntoon.

hammas on lopullisesti poissa pelistä! Valitettavasti se on niin mätä googletas vähän niin tiedät. Se joudutaan todennäkösesti vetämään irti. Ei kiva =(

Onneksi on toiseksi viimeinen poskihammas niin ei näy hymyssä. :/ Harmi kun ei aiemmin tälle päivälle saanut aikaa kun vasta yhdeksi. Kivut on ihan järkyt. Oisko sen kuolion voinu aiheuttaa se et jos tossa ylhäällä paikatussa on liian korkea paikka niin painanu sit ton paikan syvemmälle niin jääny sit verenkierto puristuksiin? Aamulla se sykki ja nyt vaan pakottaa.

[QUOTE="pelottaa";23730128]Onneksi on toiseksi viimeinen poskihammas niin ei näy hymyssä. :/ Harmi kun ei aiemmin tälle päivälle saanut aikaa kun vasta yhdeksi. Kivut on ihan järkyt. Oisko sen kuolion voinu aiheuttaa se et jos tossa ylhäällä paikatussa on liian korkea paikka niin painanu sit ton paikan syvemmälle niin jääny sit verenkierto puristuksiin? Aamulla se sykki ja nyt vaan pakottaa.[/QUOTE]

Mullakin vedettiin muutama viikko sitten viisaudenhammas ja sen viereinen poskihammas irti, ei kyllä haittaa eloa mitenkään! Vaihtoehtona ois ollu juurihoito, mutta en jaksanu moiseen rumbaan lähteä, kun vallan hyvin pärjää ilmankin tuota hammasta. Hammaslääkäri sanoi, että juurihoidosta huolimatta voi olla, että se hammas joudutaan myöhemmin poistamaan. Tsemppiä! :)

Mie en kyllä enää yhtään lisää kipua kestäis. Taistellu jo pari kuukautta kovien kipujen kanssa. Onneks hiukan oli taukoa ja nyt taas. Juurihoito mua sen takia pelottaakin jos tulee lisää kipua ja särkyä kun nytkin tuntuu että välillä meinaa taju lähteä. Täytyy kysyä tarkkaan kaikki vaihtoehdot läpi.

[QUOTE="vieras";23730126]Hampaan väri ei kyllä palaudu juurihoidollakaan, mutta se saatetaan voida jättää paikalleen - ainakin joksikin aikaa.[/QUOTE]
ei kyllä pidä paikkaansa. mulla oli myös tuollainen musta hammas joka olisi pitänyt juurihoitaa jo vuosi sitten. viikko sitten sen kävin hoitamassa ja nyt on hammas valkoinen. mulla on vielä hampaat niin huonossa kunnossa että tulee paniikkikohtauksia usein kun edes ajattelen asiaa.

Yhteistyössä