Hammas särkee

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei auta särkylääkkeet. Hammaslääkäriin en voi mennä,koska he vetävät kaikki hampaani vaan pois ja suosittelevat tekareita. Tekarit taas ei sovi kuivan suun takia ja implantteihin mulla ei ole varaa enkä saa niitä yhteiskunnan rahoilla,vaikka monella paikkakunnalla saa,jos on sama sairaus eli sjögrenin syndrooma ja paradontiitti kuin mulla.
 
Sulla on kyllä tosi ikävä tilanne, taisin lukea tilanteestasi aiemminkin palstalla.

Tosi hirveää, että vaikka sinulla sairaus aiheuttaa hammasongelman niin sinua ei tueta. :(

Joku saattaisi muuttaa kirjat hetkeksi aikaa kaverille toiseen kaupunkiin…🤔🤷‍♀️

Neilikkaöljyä pipetillä tippa hermoon, eli oikea kohta hampaassa oleva reikä, tai pumpulipuikolla.
Kipu loppuu välittömästi.

Ennen myytiin apteekeissa. En saako vastaavaa muualta, ehkä luontaistuoteksupoista tms…?

Ystävälläni oli aikoinaan pahoja hammassärkyjä ja sai 100% avun neilikkaöljystä. Toki se tuhoaa ajansaatossa hampaan, mutta ei kipua kuulema pysty sietämään niin hän valitsi neilikkaöljyn.
 
vierailija
Sulla on kyllä tosi ikävä tilanne, taisin lukea tilanteestasi aiemminkin palstalla.

Tosi hirveää, että vaikka sinulla sairaus aiheuttaa hammasongelman niin sinua ei tueta.

Joku saattaisi muuttaa kirjat hetkeksi aikaa kaverille toiseen kaupunkiin…

Neilikkaöljyä pipetillä tippa hermoon, eli oikea kohta hampaassa oleva reikä, tai pumpulipuikolla.
Kipu loppuu välittömästi.

Ennen myytiin apteekeissa. En saako vastaavaa muualta, ehkä luontaistuoteksupoista tms…?

Ystävälläni oli aikoinaan pahoja hammassärkyjä ja sai 100% avun neilikkaöljystä. Toki se tuhoaa ajansaatossa hampaan, mutta ei kipua kuulema pysty sietämään niin hän valitsi neilikkaöljyn.
Täytyy kokeilla tuota. Eipä ole ketään kaveria,kenen luokse kirjat muuttaisi. On kyllä kurjaa,että tämä on tällaista.
 
vierailija
Onko sinulla joku lääkärilausunto hampaista minkä lähetit sosiaalitoimistoon/Kelaan tms?
Kysyitkö mikä on väylä mistä hakea apua tilanteeseen?
En mä saa mistään mitään apua. Minähän olen yrittäjä. Saisin ne 2000€ hammasproteesit eli tekarit erikoishammasteknikolta,mutta ne ei luultavasti sovi,kun sylkeä on sairauden takia vähän. Ne saisin osamaksulla. Vain toimeentulotuella olevat saavat ne ilmaiseksi. Muuta apua en saa. Olen sitä kysynyt johtavalta hammaslääkäriltä monta kertaa,kysyin erikoishammasteknikolta yms.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
En mä saa mistään mitään apua. Minähän olen yrittäjä. Saisin ne 2000€ hammasproteesit eli tekarit erikoishammasteknikolta,mutta ne ei luultavasti sovi,kun sylkeä on sairauden takia vähän. Ne saisin osamaksulla. Vain toimeentulotuella olevat saavat ne ilmaiseksi. Muuta apua en saa. Olen sitä kysynyt johtavalta hammaslääkäriltä monta kertaa,kysyin erikoishammasteknikolta yms.
Uskaltaisikohan operaation tehdä Eestissä?
Siellä olis huomattavasti halvempi…

Tietenkin kokemuksia operaatiosta ja tuloksista pitäisi lukea todella laajasti ja tarkasti kun paikkaa valitsee…
 
Toivotan sinulle onnea ja tsemppejä!💪❤


Toivottavasti muut kirjoittajat joilla hyviä ideoita tai kokemusta asiasta ottavat osaa ketjuun!👍
 

Yhteistyössä