H
hampaaton
Vieras
Onko ollut suu kipeä toimen piteen jälkeen? Kyselen nyt sellaisesta implantista mihin tulee nasta ensiksi hammaluuhun kiinni ja sitten siihen tehdään päälle hammas.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mites muuten paljonko maksaa esim. 1 uus hammas? Mulla on lohjennut 1 hammas niin pahasti, että pitäis kohta siihen kait joku feikkihammas tehdäNyt tehty ns. paikka-aineella hammas. Muuten niin väilä koko hampaasta mutta kun on näkyvällä paikalla...
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mites muuten paljonko maksaa esim. 1 uus hammas? Mulla on lohjennut 1 hammas niin pahasti, että pitäis kohta siihen kait joku feikkihammas tehdäNyt tehty ns. paikka-aineella hammas. Muuten niin väilä koko hampaasta mutta kun on näkyvällä paikalla...
Noin 2000 euroa.
Alkuperäinen kirjoittaja fhd:Siis yksityiselläkö?? Eikö noita tehdä julkisella ollenkaan??
Alkuperäinen kirjoittaja -:Mulle pitäis jossain vaiheessa uusia etuhampaat. Menee onneksi vakuutukseen...
Mutta kun omat on poistettu ja tehty sille nastahampaalle pohja, niin pitääkö se aika olla ilman hampaita kun pohja luutuu valmiiksi nastahampaalle???? Vai saako jotku väliaikaistekarit....
Ja kauanko se luutumisaikaon jos pitää ilman hampaita kärvistellä....
Alkuperäinen kirjoittaja Pirjo:Olen juuri tutkimassa näitä vaihtoehtoja, kun alkaa tulla tarve isompiin remontteihin hampaissa. Siis jos hammas on haljennut mutta juuret kunnossa, voi siihen laittaa kruunun eikä se maksa kuin muutaman satasen. Juurineen poistetun hampaan tilalle tulee hammasimplantti eli keinojuuri ja siihen kruunu. Suomessa implantti maksaa yksityisella pari tonnia, julkisella n 1600,- ja eestissä n 1000,-. Itse aion sunnata Tallinnaan, vaikka tuleehan siihen matkakulut päälle. Jos jollakin on kokemusta Tallinnan hammashoidosta, haluaisin kuulla niistä?!
Alkuperäinen kirjoittaja Piparnakkeli:Apua mitenköhän mun käy, syntymästä lähtien ollut jo "pientä" vikaa, suussa vieläkin maitohampaita mutta kuka tietää kauan ne enää sinnittelee siellä. 6 hammasta pitäisi korvata, 2 edestä ja loput poskihampaita...
Ihan itkettää kun tää on niin pirun hankalaa, ees päästä sinne hammaslääkärille!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Piparnakkeli:Apua mitenköhän mun käy, syntymästä lähtien ollut jo "pientä" vikaa, suussa vieläkin maitohampaita mutta kuka tietää kauan ne enää sinnittelee siellä. 6 hammasta pitäisi korvata, 2 edestä ja loput poskihampaita...
Ihan itkettää kun tää on niin pirun hankalaa, ees päästä sinne hammaslääkärille!![]()
Vajaalla setilläkin pärjää. Kaikkein taaimmaisia ihan turha lähteä korvaamaan.
Olen juuri tutkimassa näitä vaihtoehtoja, kun alkaa tulla tarve isompiin remontteihin hampaissa. Siis jos hammas on haljennut mutta juuret kunnossa, voi siihen laittaa kruunun eikä se maksa kuin muutaman satasen. Juurineen poistetun hampaan tilalle tulee hammasimplantti eli keinojuuri ja siihen kruunu. Suomessa implantti maksaa yksityisella pari tonnia, julkisella n 1600,- ja eestissä n 1000,-. Itse aion sunnata Tallinnaan, vaikka tuleehan siihen matkakulut päälle. Jos jollakin on kokemusta Tallinnan hammashoidosta, haluaisin kuulla niistä?!