ihana, viihtyisä pikkukaupunki lähellä "kaikkea". surkeaakin surkeampi joukkoliikenne, hyviä vaatekauppoja ei juuri nimeksikään, mutta kaunista luontoa ja "hämäläistä rauhallisuutta". hyvät koulut, kivoja mutta kalliita asuinalueita ihan keskustan vieressäkin, esim. sairio, myllymäki, hätilä ja kauriala. en viihtyisi täällä nuorena opiskelijasinkkuna, mutta perheellisenä kylläkin.
Hämeenlinna on kaunis, vehreä ja viihtyisä kaupunki. Asunalueista ainoastaan Katuma on paikka johon en suostuisi muuttamaan. Jukolaa myös paljon haukutaan, mutta itse asuimme siellä 2 vuotta, eikä tänä aikana ollut mitään muuta häiriötä kuin pihalla huutavat lapset. Viime vuosina palvelut ovat pikkuhiljaa siirtyneet Tiiriön ostoskeskuksiin, mutta kyllä kaupungiltakin vielä löytyy vaikka mitä. Joukkoliikenteestä en oikein osaa sanoa, kun en sitä juuri koskaan tarvinnut. Itse muutimme 2 vuotta sitten viereiseen kuntaan, koska Hämeenlinnasta ei löytynyt meille sopivaa omistusasuntoa.
No jos pienestä paikasta tulette, niin aluksi tuntuu että täällä on kaikkea, mutta pian huomaat, että esimerkiksi lasten vaatteita myy vaan muutama kauppa eli kaikilla lapsilla on samanlaiset vaatteen päällä. No, vähän kärjistin ehkä.
Mutta kyllä minä täällä tykkään asua, näin perheellisenä. Sinkkuna kaipaisin jonkinlaista yö elämää.
Kallista täällä on asua kyllä melki joka paikassa. Jos tulette tänne aluksi vuokralle, kaupunki tarjoa mm. Katuman aluetta tai Nummea, molemmat halpoja lähiöitä joihin mahtuu paljon myös niitä vähän ikävempiä naapureita.