Halvat digikamerat, kannattaako ostaa? alle 100e siis..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ihan tavallisia kymppikuvia napsit, niin kyllä tuollainenkin varmaan menee. Paremmissa kameroissa yleensä on nopeampi suljin nopeus (ehtii ottamaan kuvan jostain liikkuvasta tilanteesta ennenkuin tilanne on ohi), parempi tarkkuus, parempi värien erottelu ja etenkin valmiit erityisasetukset erilaisia tilanteita varten (ranta/lumiset olosuhteet/kynttilän valo jne).

Kaikkein halvimmista puuttuu akku ja laturi, eli toimivat pattereilla. Itse ostaisin kuitenkin ehkä Huutonetistä käytetyn kameran luotettavalta myyjältä. Esim. Canon Ixus kamerat ovat laadukkaita. Kannattaa myös googlettaa arvosteluja kamerasta, hakusanaksi siten esim.:
"ixus 100 review".

Tässä mbnetin hintavertailu, josta löytää edullisimmat ostopaikat uusille kameroille:

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26284

Paljonhan tuo riippuu mitä itse kameraltasi vaadit. Kuinka paljon sillä kuvaat ja mihin tarkoitukseen.
Itse järkkärin omistajana tuskin lähtisin kameraa 100 ostamaan koska vaadin kameralta jonkin verran enempi kuin noissa ihan halppis kameroissa ominaisuuksia on. Ellei nyt sitten ole joku älyttömän hyvä tarjous jostain paremmasta pokkarista olisi tuota luokkaa (epäilen kyllä)

Alkuperäinen kirjoittaja apumies:
Kaikkein halvimmista puuttuu akku ja laturi, eli toimivat pattereilla.

No joo, kyllä niissä kalliimmissakin on patterit! Kannattaa huomioida asiaa siltä kantilta, että akut on sikapaljon kalliimpia ostaa kuin patterit. Ja pattereita saa nykyään ladattavia vaikka minkämoisia.
Akkukamerat on mun mielestä vanhanaikaisia - tai sitten jotain ammattikamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kamera:
Itse harkitsen 100-130 kameraa, nyt näkyy olevan hyviä tarjouksia..
Mutta mitä vikaa noissa halpiskameroissa sitten on? Itse en tiedä noista mitään.

mä voisin kertoo mitä vikaa niissä on muutama viikko kättön jäkeen ne menee rikki tai tai ne vaan toimi yht äkkiä