Haluttomuudesta

• Viestiketjun aloittaja Frigidi?
  • Ensimmäinen viesti
Frigidi?
Olen 23v tyttö, ilman minkäänlaista seksielämää. Miehiä ei ole eikä tunnu siltä että edes tulisi. Baarissa toki miehiä tyrkyllä mut en tunne _ketään_ kohtaan mitään vetoa. Viimeisimmästä ihastuksesta on sairaalloisen kauan. Kiihotun kyllä mielikuvilla ja eroottisilla kuvilla jos niin haluan, mutta kukaan ihminen ei kiihotusta aiheuta. Ei sitten minkäänlaista.

Olenko vain kierteessä jonka seksitön elämä aiheuttaa eli ""ei seksiä -ei haluja"" vai onko vika jossain muussa? Normaalia tämä ei kyl ole, ainakaan jos seuraa muiden nuoten elämää. Mua ei kiihota edes ajatus mistään leffastaroista :(

E-pillereitä syön mutta en ole huomannut että olisi mitään dramaattista tapahtunut niiden aloittamisen jälkeen. Tää vaan on ollu aina tätä :(

Haluaisin jo parisuhteen ja normaalin elämän, mutta en voi alkaa suhteeseen, jos seksi ällöttää. Siis en pidä seksiä mitenkään hävettävänä enkä likaisena tms (mulla on leluja itselleni...) mutta ei kiinnosta kukaa niin paljon, että voisin sänkyyn mennä. Kännissä ehkä mut en selvinpäin, ja siis en mene kännissäkään koska en siitä mitää hyödy.

Onko mitään keinoja saada normaalit halut? Miten teillä muilla halut ilmenee? Haluttaako koko ajan? Yleisesti vai haaveiletteko jostain tietystä ihmisestä? Jos puoliso ehdottaa seksiä, oletteko ns. heti valmiina vai pitääkö olla pitkä esileikki ennen kuin kiihotutte? Kyselen kuin varhaisteini, mutta olen tosiaan näistä asioista täysin pihalla. :(

eräs
En osaa muuta sanoa kuin että itse kun söin e-pillereitä oli halut melkeen ihan totaalisesti poissa, kauan piti miehen ""lämmitellä"" että alkoi haluttaan. Mutta kun jätin pillerit pois niin olen kuin aivan eri ihminen! Vieläkään en sekunnissa syty vaan aina tarvii jonkinlaisen esileikin, sekin vaihtelee vähä kierron mukaan. Kierron keskivaiheilla tekee eniten mieli ja on helpompi myös innostua. Joten meillä naisilla se näyttää vaikuttavan nuo hormoonit asiaan... valitettavasti. Mulla ei yleensä ns. pelkkä näkeminen ala kiihottaa mutta kun pääsee esim. suuteluasteelle niin sitten sen huomaa.
Tsemppiä sulle!!

minttu
Jännä juttu sillä itselläni kanssa pitkään ollut sama fiilis että kukaan ei herätä mitään :( Okei sillä poikkeuksella että olen kyllä harrastellut yhden yön juttuja näin sinkkukautena mutta sanotaan että sillonkin pienessä sievässä.

Sit jos olen sattunut jotain treffaamaan myöhemmin niin ei mitään. Tulen kyllä ihan hyvin juttuun miesten kanssa mut kun ei herätä sitten mitään kiinnostusta millään lailla.

Viimisimmässä suhteessa itsetunto vedettiin oikein rytinällä alas ja tunteita loukattiin jne. Olenkin miettinyt josko tällä olisi jotain vaikutusta siis jokin itsesuojelu -juttu että tiedostamattani en anna kenenkään herättää mussa mitään.

Ahdistava tunne kaikin puolin...tuntisimpa edes jotain mutta kun ei. Pillereitä syön kanssa mutta syönyt jo vuosia ja niillä on ollut kumma kyllä ihan haluja lisäävä vaikutus.

Ihastunut en ole varmaan ollut reiluun vuoteen. Ehkä tää täytyy ajatella niin että sellasta ihmistä vaan ei ole tullut vastaan ja sit kun tulee niin sit jotain tapahtuukin..ehkä :)

Frigidi?
Kirjotit melkein ku mun suusta. Mul kans aiemmin eräs mulle tärkeä mies veti itsetunnon niin alas kun vaan voi. Itkeskelen sitä usein vieläki vaik aikaa on jo kulunut paljon. Yhenillan juttuja en oo täs nyt harrastanu ku tiedän sen, et en enää jälkikätee sit halua ees nähä. Eli kännis vois mennäki sänkyy mut en varmaan enää selvänä. Koska ei siis ois mitää oikeita tunteita.

Ehkä tämä vaan on jotain itsesuojelua?

minä
minulla ei itse ole ollut mitään ongelmia halumisen kanssa..mutta nyt kun olen kohta noin vuoden elännyt suhteessa huomaan että välillä tulee ihan pitkiä kausiakin kun ei haluta.aika harvoin minua edes on tehnyt mieli samaan aikaan kun miestäni(olen vai sanonnut aina että minunkin tekee mieli)yleensä se halu tulee vasta kun hommiin on ryhdytty,tosi harvoin ennen sitä.

veikkaan kyl et sit ku löydät SEN OIKEEN ni alkaa varmasti haluttaa:)tsemppiä!

minä
ai niin vielä pieni lisäys tohon äsköiseen.itse olen ainakin epäillyt että syy koska ei nykään haluta yhtä paljon kun ennen johtuisi pillereistä.ja olen kyllä lukennutkin ihan jostain että pillerit voi vaikuttaa halumiseen..

Frigidi?
No sitä oikeaa on täs 23v odoteltu mut eipä ole näkynyt mitään sellaseen viittaavaa. Eihän kaikille edes sitä oikeaa ole olemassa. Miks mulle on niin vaikeaa ryhtyä seksiin (muuta kuin sen mystisen oikean kanssa) kun muut nuoret nai ihan kenen kans vaan? Kavereiden mielestä melkein joka toinen kolli on niin himottava ja pantava. Jotain vikaahan mussa on! Edes nuorempana kännissä mulle ei tullu tunnetta et levitämpä tolle haarani... Miksei mulle mut muille?

Niin ja en tosiaan aja tässä takaa, että mun pitäs kaikkia haluta ja naida, vaan ihmettelen et mikä mussa on niin erilaista kuin muissa? Yleensä ainakin miehet ajattelee, että jos tämän ikäsellä naisella ei ole miestä (ollutkaan) niin sen pitää olla joko sairaalloisen ruma tai vammanen. En ole kumpaakaan...Mutta vissiin jokin iso vika on kuitenkin.

nemo
Musta tuntuu, että ainoa vika on sun omassa päässäsi. Ajattelet tätä aivan liikaa. Olet varmasti tunteellinen ihminen. Ei sun tarvitse olla kuin ""kaikki"" muut ja naida ympäriinsä. Eihän se ole edes terveydelle hyvä juttu, kun tulee kohdunkaulan solumuutoksia ja hyvällä lykyllä jopa syöpä.

Onhan se ihan ymmärrettävää, että haluaa harrastaa seksiä vain sellaisen ihmisen kanssa josta oikeasti välittää. Tunteeton seksi saa ihmisen vain rikki sisältä. Varsinkin ensimmäinen seksikerta vaikuttaa tai voi vaikuttaa ratkaisevasti myös siihen miten seksiin suhtautuu myöhemmin. Jos se tapahtuu jonkun yhdentekevän baaripokan kanssa ja on aivan hirveää sähellystä, niin minkä arvoista se lopulta on?

Eikä ihmisen pitäisi liikaa katsella jotain Sinkkuelämää ja luulla, että elämä on oikeasti niin seksi/suhteilu-keskeistä, koska tärkeämpiäkin asioita on.

Sitä paitsi kunnolliset miehet kyllä arvostavat neitsyyttä/kokemattomuutta. Jos joku mies sanoo jotain ikävää neitsyydesta, on kyseessä kyllä täysi idiootti.

ani
siis oletko sä 23-v ja neitsyt? jo tuollaisen asian henkinen paino on niin valtava (ekan kerran pelot ym) että tuskin ne halut itsestään ""herää"" niin voimakkaiksi, että peittävät kaiken muun alleen.

Nanna
Sinä olet ihan terve ihminen. Mitä sinä haluaisit kun sinulla ei ketään olekaan? Normaali nainen tarvitsee jonkinlaisen henkisen yhteyden ennen kuin antautuu miehelle. Naisetkin alkavat olla kuin eläimiä. IHan harhaa.Haluavat vain olla kuin muut. Tosi typerää.

Odottele rauhassa. Kyllä kolahtaa. Ja jos ei, olet silti normaali.Itse olin eka kerran miehen kanssa 26-vuotiaana ja hyvin olen ehtinyt. On jo kolme lastakin.Alkoi se haluttaa kun oikea osasi oikealla tavalla herätellä.

Frigidi?
Just tollaset ""siis täh, mitä vittua, oletko sä neitsyt"" saa mut voimaan pahoin. Tiedän että asia on mulle elämää suurempi ongelma mut kun en tunne ketään joka olisi tähän ikään välttynyt seurustelulta, paitsi tietysti minä. Olen mä parin jätkän kans yrittänyt mut ei kummallakaan seissyt. Parin jätkän kans olen tapaillut ja ollut pyynnöstä yökylässä mut kumpikaan ei halunnut muhun edes koskea, ei edes halata. Mua ei edes HALUA kukaan. En halua joutua enää pettymään siihen että jätkäl ei mut nähdessään edes seiso. Toisekseen en osaisi tehdä mitään ja 23v kokematon on varmasti kauhistus. En halua että mun selän takana aletaan juoruamaan että olen surkea sängyssä ja toivoton tapaus.

E-pilsut.
Lueppas noita juttuja, mistä naiset kertovat pillereiden vaikutuksesta heidän seksihaluihinsa, mielialavihteluihinsa jne.

En muista oliko tällä keskustelupalstalla, vai Klinikalla palstalla kysymyksiä esimerkiksi Yasmine pilleriden vaikutuksesta. Lueppas eri pillerimerkkejä koskevia, tai haluttomuutta koskevia kirjoituksia, niin vastaus saattaa löytyä niistä.

Eräs naisgyne kirjoitti eräässä lehtiartikkelissa ""Aloin epäilemään e-pillereiden vaikutusta naisten käyttäytymiseen, sekä parisuhteeseen senjälkeen, kun vanhin tyttäreni alkoi syömään e-pillereitä. Hänestä tuli muutamassa päivässä tappelunhaluinen raivotar. Kysyttäni häneltä -huomaatko mitä pilerit aikaansaavat sinussa - tytär vastasi -ai mä luulin vaan, että mä oon huonolla tuulella.

Pilklereiden käyttäjä ei ilmeisestikään itse tajua heissä tapahtunutta muutosta, vaan kuvittelevat että kaikki muut ovat muuttuneet ja ovat ihan persestä, raivostuttavia sikoja ja että minua ei kukaan halua, eikä rakasta.

Mietippäsi itse, jospa vika voisi olla siinä, että sinulla pilsut ovat vaikuttaneet mielialaasi ja että sinä koet ja näet asiat tuollaisena.
Kannattaa myös miettiä onko kysymyksessä e-pilsujen aiheuttamat mielialavaihtelut, vai ovatko ne ehkä käynnistäneet pms oireyhtymän, johonka tiedetään kuuluvan yli 150 erilaista psyykkistä ja fyysistä oiretta.

Googlen haulla ""pms oireyhtymä"", tai ""e pillereiden haittavakutukset"" löytyy paljonkin erilasta faktatietoa.

Frigidi?
En oikein usko että pillerit ois syypää. Oon syöny niitä n. 2 vuotta ja sinä aikana kyllä ihastunut palavasti kerran, huonoin seurauksin...
Ennen pillereitä olin ihan samanlainen, masensi eikä kukaan kiinnostanut. Raivoava en ole. Ongelma on ehkä se, että olen nähnyt ja lukenut niin paljon pahaa miehistä, että melkein oksettaa että sellanen pitäisi ottaa. Nai huoria ja pettää, pedofiliaa, sovinismia...

..........
Olin 26 kun menetin neitsyyteni. Sitä ennen turvauduin omiin sormiin, koska ei musta olisi yhden yön juttuihin, ja sopivaa seurustelukumppania (ja ehkä myös aikaa seurusteluun) ei ollut löytynyt ennemmin. Ja pitkä seurustelu edelsi seksiä ja mitään ongelmaa ei ole ollut seksin suhteen vaikka myöhään aloitinkin. Nykyään seksielämä on varsin aktiivista parisuhteessa.

Joten ei kannata vaipua epätoivoon kun siihen ei ole mitään syytä. Väkisin yrittämällä ei tule mitään. Kun löydät kunnon miehen, arvoisesi, niin kokemattomuutesi ei ole ongelma. Joku epätoivoinen pano ei taatusti auta tilanteessasi.

:-)
Mä söin vuoden Diane Nova pillereitä ja aloin jo miettimään, olenko kyllästynyt poikaystävääni vai mikä vika minussa oikeen on kun ei seksi maistu eikä mitään mielitekoa siihen suuntaan. Aloin inhota kroppaani ja ällötti koko seksin ajattelu.
Lopetin pillerit noin puolitoista kuukautta sitten. Nyt halut ovat taas tulleet takaisin. Ja seksielämä kukoistaa. Mieheni ihan ihmettelee tätä yhtäkkistä muutosta. Mistään muusta tämä ei voi johtua kuin niistä pillereistä. Ne vievät halut kokonaan...

Frigidi?
Öh, mitenkähän sun posti liittyi itse asiaan? Sun ja mun tilanne kun on täysin erilainen...ja sanoinkin ettei mun haluttomuus ole alkanut pillereiden syönnistä...

Mutta kiva jos poikaystäväsi tykkää!

n
Sanoisin, että se oikea mies ns. sytyttää oman naisellisuuden ja sitä mukaa seksuaalisuuden.
Seksi ja tunne kulkee niin käsi kädessä, plus miten haluttavaksi koet itsesi (sitäkin voi kehitellä).
Oikeasti olet ihan oikeilla jäljillä, jos et kaadu jokaisen miehen alle.
Seksi on oikeasti korvien välissä.

Frigidi?
No en usko kun aina miehiin olen kuitenkin ihastunut jos ylipäänsä olen ihastunut. Siitä vaan on niin kauan ku viimeks ees uskoin että mitään suhdetta voin löytää. En vain ole yli entisestä suuresta ihastuksesta vaikka siitä on kauan aikaa. Sen ottaisin heti jos saisin, paitsi et se sit kohteli mua ihan nöyrryyttäen joten jos järkevä oisin ni en muistelis koko tyyppiä...

Voih, jos lesbo oisin ni elämä olis paljon helpompaa. Kai.

Minna
Frigidi, en usko sinun olevan sitä :) On ihanaa, että on muitakin, jotka etsii sitä oikeaa. Ok, mä olen sen jo löytänyt, mutta sun iässä en vielä ollut ja olin minäkin neitsyt pitkään. Halusin rakastelua, en seksiä ja pelkkiin seksihaluihin minä tyydytin itseni, myös leluilla, koska siihen ei toista ihmistä tarvita. Minusta ei ole järkeä käyttää toista ihmistä tyydyttäjänä..siitähän tulee revitty olo jos niin tekee.

Tän tuloksena on vain...hetkinen...5 miestä, kenen kanssa olen ollut elämässäni. Eka oli ihana, jonka kanssa intohimo leiskui..oli mua 13 vuotta vanhempi. Meillä ei ollut mitään kieroa, vaan ainoastaan rakastelua. Hän riisui mut ja katseli minua ja minä osasin antautua sille miehelle tosi hyvin. Sit tuli yks toinen jolle en osannutkaan antautua ja syy oli se, että hän halusikin vain seksiä ja sulkeuduin hänelle tietämättäni. Kolmas oli niin viaton nuori mies, että vieläkin muistelen lämmöllä ja neljäs lapseni isä, josta erosin ja nyt olen sen viidennen ja oman kullan kanssa.

Tsemii..kaikki käy hyvin.
!!Olen kovin iloine´n, että yhä on tuollaisia naisia kuin sinä!! Saat kyllä vielä jonkun nallen kainaloosi.

Ja lesboutta mietin minäkin joskus, olenhan bi luonnoltani..mutta mies se kuitenkin on se varsinainen..kenen kanssa se rakkaus voi todella syttyä. Nainen voi kiihottaa ja innostaa ja sytyttää tiettyä hellyyttä minussa, mutta mies saa sen suuren intohimon.

Yhteistyössä