Haluisin vaihtaa ammattia mutta en tiedä mitä haluaisin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tällä hetkellä äippälomalla ja töihin paluu siintää vielä kaukana. Mutta samaa ammatia en välttämättä haluaisi jatkaa. 3 lastakin jo on ja lapsluku nyt täysi. Opiskelukaan ei enää oikein nappaa:( Ikää 33v. Voi kun tietäis mitä haluis ja mihin ois rahkeet.... Yhden ammatin olen vain opiskellut ja sitä aina tehnyt.

voihan sitä opiskella lyhyesti tai oppisopimuksella, eli tekee töitä samalla ja oppii siinä samalla uuden ammatin, tai vaan rohkeesti sitten hakee jotain uutta ja kattoo natsaako.. netistä löytyy paljon hyviä sivuja missä voi tehdä esim. testejä mistä tykkää ja sitten pukkaa listaa mitkä ammatit kävis ja mitkä on vaatimukset.. googleta eri hakusanoja ja lueskele eri aiheita eri aloista niin kyllä sieltä varmaan joku jossain vaiheessa edes vähän kolahtaa :)

Millä alalla olet ollut? Mulla on vähän sama juttu, en voi sietää nykyistä alaani ja haluaisin tehdä jotain sellaista työtä jossa en tapaa niin paljoa asiakkaita ( koska en pidä asiakkaista, ovat aina hankalia ) ja keittiötyöt muutenkin on sieltä ja syvältä!! Mutta en tiedä mikä ala olisi minulle just se oikea...

Alkuperäinen kirjoittaja Rain:
voihan sitä opiskella lyhyesti tai oppisopimuksella, eli tekee töitä samalla ja oppii siinä samalla uuden ammatin, tai vaan rohkeesti sitten hakee jotain uutta ja kattoo natsaako.. netistä löytyy paljon hyviä sivuja missä voi tehdä esim. testejä mistä tykkää ja sitten pukkaa listaa mitkä ammatit kävis ja mitkä on vaatimukset.. googleta eri hakusanoja ja lueskele eri aiheita eri aloista niin kyllä sieltä varmaan joku jossain vaiheessa edes vähän kolahtaa :)

Mitä muita testejä on kuin mol.fi/avo? Olen sen testit tehnyt sata kertaa eikä nappaa...

Parturi-kampaaja oon.... Ihmisistä tykkään kyllä:) Mutta ala on todella raskas ja mun selkäkään ei oikein tykkää. Samaten ei AINA jaksais kuunnella muiden murheita ja toimia ns. terapeuttina tai jos itsellä p.aska pvä. niin sitähän ei voi näyttää edes vähääkään.....

Mulla sama ongelma. Ikää tosin vasta 22 ja ensimmäinen lapsi kuukauden ikäinen ja opiskelut kesken, joiden jatkamisen ajatteleminenkin ahdistaa :(
Tekis mieli vaihtaa alaa kokonaan toiseen, mutta mä olen niin surkea ja laiska opiskelija, ja ala jolle halajan vaatisi ammattikorkeassa opiskelemisen että se siitä |O

itse aloitin opiskelemaan toista ammattia. Ehkä aloitin liian vaativan koulutuksen. Sitten pitää keksiä jotain muuta, jos ei yrittämisestä huolimatta ala sujua.

Syy: kun luin ekan ammatin (aloitin noin 20 vuotta sitten, tai tein päätöksen ammatista), maailma oli erilainen ja ammatinkuva oli erilainen. En jaksa nykyisessä ammatissa. Ihmiset ovat liian vaikeita ja vaativia. Haluan jotain jossa ei tarvitse yhtä paljon olla tekemisissä ihmisten kanssa.

Yhteistyössä