Haluatteko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhehuoneen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhehuoneen?

Vieras
Siinä se tulikin, eli haluatteko uudet tai vanhat synnyttäjät perhehuoneen?

Itse ajattelen ja toivon vain puhtaasti omaa rauhaa lapsen synnyttyä eli haluaisin siksi "perhehuoneen". Miten muut?

Voisin jopa tykätä enemmän ihan tavallisesta huoneesta - täällä on vain 2 synnyttäjää per huone ja mihinkään ei saa tulla vieraisille kuin isä, vauvan sisarukset (meillä ei ole) ja isovanhemmat, joita meidän tapauksessa on tulossa tasan yksi. Voisi siis olla ihan kiva jos olisi juttuseuraa muustakin kuin miehestä.

Olisi ihana saada yksityishuone, maksaisin siitä erikseen. Perhehuoneeseen ei voida mennä kun miehen pitää olla toisten lasten kanssa kotona. Sitähän ei saa ellei mies ole mukana sairaalassa koko ajan.

Kakkonen tulossa ja ehdottomasti haluaisimme perhehuoneen. NKL:lle menossa synnyttämään, joten ihan todennäköistäkin sen saaminen jos vaan kaikki menee hyvin synnytyksessä ja vauva ja minä voidaan hyvin.

Erityisen tärkeänä pidämme sitä että 1,5 vuotias esikoinen pääsee myös ihan alusta asti (niin pian kuin vain mahdollista osastolle siirtyessä) kanssamme tutustumaan vauvaan. Henk.koht. en voisi kuvitellakaan että esikoinen laitettaisi johonkin hoitoon pariksi päiväksi jotta äiti ja isä saavat "rauhassa" tutustua ensin vauvaan. Näitä ajatuksia kun olen kuullut monelta lähipiiristä...

Alkuperäinen kirjoittaja Sirppanainen:
Kakkonen tulossa ja ehdottomasti haluaisimme perhehuoneen. NKL:lle menossa synnyttämään, joten ihan todennäköistäkin sen saaminen jos vaan kaikki menee hyvin synnytyksessä ja vauva ja minä voidaan hyvin.

Erityisen tärkeänä pidämme sitä että 1,5 vuotias esikoinen pääsee myös ihan alusta asti (niin pian kuin vain mahdollista osastolle siirtyessä) kanssamme tutustumaan vauvaan. Henk.koht. en voisi kuvitellakaan että esikoinen laitettaisi johonkin hoitoon pariksi päiväksi jotta äiti ja isä saavat "rauhassa" tutustua ensin vauvaan. Näitä ajatuksia kun olen kuullut monelta lähipiiristä...

Kyllä on perheillä eri tilanteita olemassa! Esimerkiksi lapset on yksilöllisiä. Joidenkin esikoinen on rauhallinen tapaus ja joidenkin taas ylivilkas. En kyllä suosittele ylivilkkaan (jatkuvasti huomiotakaipaavan ja kiljuvan) ottamista perhehuoneeseen jossa on tarkoitus antaa vauvalle ja imetystä usein harjoittelevalle äidille rauhallinen alku. Ihme kun pitää aina joidenkin tuomita toisten ratkaisuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Monnia:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirppanainen:

Kyllä on perheillä eri tilanteita olemassa! Esimerkiksi lapset on yksilöllisiä. Joidenkin esikoinen on rauhallinen tapaus ja joidenkin taas ylivilkas. En kyllä suosittele ylivilkkaan (jatkuvasti huomiotakaipaavan ja kiljuvan) ottamista perhehuoneeseen jossa on tarkoitus antaa vauvalle ja imetystä usein harjoittelevalle äidille rauhallinen alku. Ihme kun pitää aina joidenkin tuomita toisten ratkaisuja.

Miksi itse tuomitset kommenttini?

Sanoinhan että HENK.KOHT. en voisi kuvitella, puhuin OMASTA esikoisestani ja OMASTA tilanteestani. En kenenkään muun. Lopussa mainitsin kuulleeni asiasta lähipiiristä, en heitäkään tuominnut, vaan sain sieltä aiheen miettiä etukäteen asiaa OMALLA kohdallani, että miten ITSE toimisin. Voisiko omaa mielipidettään enää selkeämmin ilmaista? Kai minullakin on oikeus mielipiteeseeni ilman että se on muiden tuomitsemista?

Ihmeen helposti ärsyyntyvää sakkia täällä.

Meillä oli esikoisen kanssa perhehuone ja olin todella tyytyväinen. Kakkonen jos joskus tulee, niin perhehuoneeseen kallistutaan silloinkin jos vain mahdollista. Minua ei jaksa kiinnostaa turista puolituntemattomien kanssa siinä tilanteessa. Tai kuunnella kun naapurin vauva itkee sermin takana jne. Mieluummin siis omassa rauhassa.

Yhteistyössä